5 כללי הזהב של עולם ה-SEO לשנת 2017
הוא משתנה ללא הרף, הוא גורע והוא מוסיף, הוא מתקן והוא אפילו מעניש, ואף על פי כן התנאי להצלחה בו, בעולם קידום האתרים, נותר כתמול שלשום: היכולת לברור את המוץ מן התבן, את החשוב מתוך הרעש, וליישם.
רצינו לבדוק כיצד יראה עולם קידום האתרים במבט לעתיד, על מנת לספק לכם את העצות הטובות ביותר שתוכלו לקחת איתכם לשנת 2017. לשם כך, פנינו לדניאל מסטר מסטודיו מסה מדיה, הנחשב לאחד המומחים הגדולים בתחום, על מנת לשמוע כיצד הוא רואה את הדברים.
אז אם אתם מרגישים הלומים ומבולבלים מקצב השינויים, ולא בטוחים כבר מה עובד ומה לא, אנו מזמינים אתכם לקרוא וליישם את חמשת כללי הזהב שריכזנו עבורכם בשורות הבאות, ואשר יסייעו לכם להגיע אל ראש תוצאות החיפוש של גוגל בשנת 2017:
- הכל מתחיל במובייל
זה התחיל באפריל 2015 עם עדכון מוביילגדון, שמעניק עדיפות ברורה לאתרים ידידותיים ומותאמים לסביבת מובייל על פני אתרים לא מותאמים. המשיך עם מתן עדיפות לאתרים המיישמים את טכנולוגיית AMP (Accelerated Mobile Pages) לדירוג תוצאות חיפוש במובייל, וזה קורה ממש עכשיו, רגע לפני 2017, עם המעבר של גוגל לאינדוקס Mobile First, במסגרתו מתכוונת גוגל לסרוק ולאנדקס את גרסת המובייל של האתר תחילה, ורק לאחר מכן, או במקרה שלא קיימת גרסת מובייל לאתר, את גרסת הדסקטופ שלו.
המלצות ליישום:
- עדכנו את האתר או אפילו בנו אותו מחדש בהתאמה מלאה לכללים העדכניים ביותר של סביבת המובייל.
- הטמיעו באתר את טכנולוגיית AMP.
- הבטיחו כי חוויית השימוש באתר המובייל שלכם אינה נופלת כהוא זה מחוויית השימוש בדסקטופ.
- התוכן הוא המלך
זה נכון שגוגל ישראל עדיין מפגרת בתחום זה מול הדוד סם מאמריקה, אבל הפערים הולכים ונסגרים בקצב מהיר, ויהיה זה נכון מבחינתכם לבסס את אסטרטגיית התוכן שלכם על עקרונות נכונים כבר היום, מוכנים לכל שינוי שייכנס בעתיד.
ביטויי מפתח ימשיכו לשחק תפקיד מרכזי בתהליך הדירוג, אך לא פחות מהם, ייקבע מעמדו של התוכן על פי הסמנטיקה, הניסוח, התחביר והערך לקורא. גוגל יודעת כבר היום לבדוק את הפרמטרים הללו, גם אם אינה יודעת להבין באופן מלא את הטקסט. זמן שהייה בעמוד, שיתופי עמוד ומספר כניסות לעמוד עם אינדיקטורים אפשריים לבדיקת איכות התוכן, והשימוש בהם הוא נרחב כבר היום.
המלצות לייושם:
- כתבו את התוכן שלכם לקורא, ללקוח הפוטנציאלי ולא לרובוטים של גוגל, כי הרובוטים של גוגל ידעו לזהות אם זה מה שאתם עושים אם לאו, והתוצאות תהיינה בהתאם.
- העשירו את הטקסט בתמונות, סרטוני וידאו, אינפוגרפיקות וכל אלמנט אחר שיסייע לשדרוג חוויית התוכן באתר ולמשיכת קוראים בהיקפים גדולים השוהים בעמוד דקות ארוכות, או במילים אחרות: באמת קוראים אתכם.
- שאפו לתוכן הטוב ביותר, צרו את התכנים המקיפים ביותר בענף שלכם, מנפו את התוכן כדי למצב את עצמכם כאוטוריטה מקצועית. אתם יכולים להיות בטוחים שגוגל תדע לזהות את זה, וגם להעריך את זה מאוד.
- חוויית המשתמש והתנהגותו
אז איך מעריכה גוגל את חוויית המשתמש באתר שלכם? לרשותה עומד ארגז כלים, שכולל בין היתר, 4 כלים מרכזיים, אך הולך ומתרחב בכל רגע שעובר:
- מדד CTR – מספר הלחיצות על האתר שלכם בתוצאות החיפוש אומר לגוגל האם הגולשים מתעניינים בכם ועד כמה, ובהתאם לכך האם נכון לקדם אתכם כלפי מעלה למיקום גבוה יותר.
- מהירות אתר – גוגל מצהירה בלשון ברורה כי מהירות האתר משחקת תפקיד חשוב ומרכזי בדירוגו, והיא עושה זאת לא בגלל שגעון גדלות, אלא מתוך הבנה שמרבית הגולשים ינטשו את האתר אם זמן העלייה שלו יעבור את טווח הזהב של 3 שניות.
- תנועה באתר – גוגל בוחנת את התנהגות הגולש בתוך האתר, את מספר העמודים בהם הוא מבקר, את זמני השהייה וקצב המעבר בין העמודים. תוכן מנצח, מנוסח היטב, מרתק ובעל ערך יעשה עבורכם את העבודה בעניין זה.
- נטישת אתר – הגולש הקליק על האתר שלכם בתוצאות החיפוש, נכנס לאתר, יצא ממנו כעבור מספר שניות ונכנס לאתר הבא בתוצאות החיפוש? גוגל יודעת מזה כבר היום, והיא תדע את זה הרבה יותר טוב ב-2017, ואם יש לכם ספק, זה בהחלט ישפיע על הדירוג שלכם.
- בדומה לתוכן, תכננו ובנו את האתר עבור הגולשים שלכם ולא עבור הרובוטים של גוגל.
- וודאו כי האתר שלכם נטען במהירות שיא, שנייה או שתיים זה מצויין. מעבר לזה זה מסוכן.
- השתמשו בכותרות מנצחות שמושכות תשומת לב ומגדילות CTR בתוצאות החיפוש.
- עמדו בהבטחת הכותרת לגולש וספקו לו תוכן מעניין, מרתק ובעל ערך בתוך האתר.
- בניית מותג רשת (Brand Name)
אין זה אומר שעליכם להשקיע מיליונים בבניית מותג, אך בהחלט יהיה עליכם לתכנן את אסטרטגיית הקידום שלכם על בסיס הקונספט של בניית מותג רשת אותו גוגל תדע לזהות על פי שורה של גורמים כדוגמת:
- אזכורים ונוכחות במוקדי העניין המרכזיים של הענף בו אתם פעילים.
- תדירות הופעת פרטי ההתקשרות שלכם NAP ברחבי הרשת (מספר טלפון וכתובת).
- אינטראקציה ושיתופים סביב האתר והמותג שלכם ברשתות חברתיות.
- חיפוש יזום של שמכם, ולא רק הגעה אליכם דרך ביטויי חיפוש.
- תכננו ונהלו את פעילות הקידום שלכם על פי עקרונות המיתוג, ובנו מותג רשת אמין ומבוקש.
- קישורים
מעמדם של הקישורים אמנם הולך ונדחק בתוך סביבת דירוג אתרים שהופכת להיות חכמה ואפקטיבית יותר, אבל בניית פרופיל איכותי של קישורים, היא עדיין קלף מנצח שעומד לרשותכם ולחובתכם. לפרופיל האולטימטיבי ארבעה כללים מרכזיים:
- איכות חשובה מכמות – השקיעו בהשגת קישורים מאתרים חזקים ורלוונטיים לענף בו אתם פעילים, וודאו שהם מפנים לתכנים איכותיים ובעלי ערך לגולש.
- קישורים מגוונים – בנו את הקישורים עם אנקור טקסט שונים, שכוללים גם את שם העסק/המותג וקישורים של כתובת האתר בלבד (קישורים עירומים).
- מקורות מגוונים – צרו קישורים ממגוון פלטפורמות ולא רק מאתרי וורדפרס, והקפידו שהם מגיעים מכתובות IP שונות ומגוונות.
- פריסה לאורך זמן – בניית קישורים הוא תהליך רציף לאורך זמן, ולא פרויקט חד פעמי שמבצעים מדי תקופה. פרסו את התהליך לאורך זמן עם כמויות מדודות ואחידות, ללא שיאים וללא נקודות שפל.
- תכננו לאיכות ולא לכמות.
- חדשו ורעננו את הקישורים באמצעות פעילות מדודה לאורך זמן.
מסה מדיה מתמחה בקידום אתרים בגוגל ומציעה מגוון פתרונות שיווק דיגיטלי מתקדמים.