5 כללי הזהב של עולם ה-SEO לשנת 2017

 | 
telegram
(6)

הוא משתנה ללא הרף, הוא גורע והוא מוסיף, הוא מתקן והוא אפילו מעניש, ואף על פי כן התנאי להצלחה בו, בעולם קידום האתרים, נותר כתמול שלשום: היכולת לברור את המוץ מן התבן, את החשוב מתוך הרעש, וליישם.

רצינו לבדוק כיצד יראה עולם קידום האתרים במבט לעתיד, על מנת לספק לכם את העצות הטובות ביותר שתוכלו לקחת איתכם לשנת 2017. לשם כך, פנינו לדניאל מסטר מסטודיו מסה מדיה, הנחשב לאחד המומחים הגדולים בתחום, על מנת לשמוע כיצד הוא רואה את הדברים.

אז אם אתם מרגישים הלומים ומבולבלים מקצב השינויים, ולא בטוחים כבר מה עובד ומה לא, אנו מזמינים אתכם לקרוא וליישם את חמשת כללי הזהב שריכזנו עבורכם בשורות הבאות, ואשר יסייעו לכם להגיע אל ראש תוצאות החיפוש של גוגל בשנת 2017:

  1. הכל מתחיל במובייל
זה לא חדש שגוגל הולכת ומעצימה את תפקידה של סביבת המובייל בעולם קידום האתרים. אסטרטגיה זו נובעת מהעלייה הדרמטית בהיקפי השימוש בטלפונים ניידים ובמחשבי לוח טאבלטים בשנים האחרונות, ומהצפי להמשך המגמה גם בשנים הקרובות. בניגוד למה שרבים חושבים, גוגל לא מנסה להקשות, אבל היא בהחלט מתכוונת לספק את חוויית השימוש הטובה ביותר במוצריה, גם בסביבת המובייל.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

זה התחיל באפריל 2015 עם עדכון מוביילגדון, שמעניק עדיפות ברורה לאתרים ידידותיים ומותאמים לסביבת מובייל על פני אתרים לא מותאמים. המשיך עם מתן עדיפות לאתרים המיישמים את טכנולוגיית AMP (Accelerated Mobile Pages) לדירוג תוצאות חיפוש במובייל, וזה קורה ממש עכשיו, רגע לפני 2017, עם המעבר של גוגל לאינדוקס Mobile First, במסגרתו מתכוונת גוגל לסרוק ולאנדקס את גרסת המובייל של האתר תחילה, ורק לאחר מכן, או במקרה שלא קיימת גרסת מובייל לאתר, את גרסת הדסקטופ שלו.
המלצות ליישום:

  • עדכנו את האתר או אפילו בנו אותו מחדש בהתאמה מלאה לכללים העדכניים ביותר של סביבת המובייל.
  • הטמיעו באתר את טכנולוגיית AMP.
  • הבטיחו כי חוויית השימוש באתר המובייל שלכם אינה נופלת כהוא זה מחוויית השימוש בדסקטופ.
     
  1. התוכן הוא המלך
מנוע החיפוש של גוגל הוא כבר לא אותו מנוע החיפוש שהכרנו לפני 5 שנים, וגם לא לפני שנה. החברה משקיעה משאבים עצומים ביכולת להבין את התוכן הנסרק, ויותר מכך, להבין את איכות הכתיבה והניסוח שלו.
זה נכון שגוגל ישראל עדיין מפגרת בתחום זה מול הדוד סם מאמריקה, אבל הפערים הולכים ונסגרים בקצב מהיר, ויהיה זה נכון מבחינתכם לבסס את אסטרטגיית התוכן שלכם על עקרונות נכונים כבר היום, מוכנים לכל שינוי שייכנס בעתיד.
ביטויי מפתח ימשיכו לשחק תפקיד מרכזי בתהליך הדירוג, אך לא פחות מהם, ייקבע מעמדו של התוכן על פי הסמנטיקה, הניסוח, התחביר והערך לקורא. גוגל יודעת כבר היום לבדוק את הפרמטרים הללו, גם אם אינה יודעת להבין באופן מלא את הטקסט. זמן שהייה בעמוד, שיתופי עמוד ומספר כניסות לעמוד עם אינדיקטורים אפשריים לבדיקת איכות התוכן, והשימוש בהם הוא נרחב כבר היום.
המלצות לייושם:
  • כתבו את התוכן שלכם לקורא, ללקוח הפוטנציאלי ולא לרובוטים של גוגל, כי הרובוטים של גוגל ידעו לזהות אם זה מה שאתם עושים אם לאו, והתוצאות תהיינה בהתאם.
     
  • העשירו את הטקסט בתמונות, סרטוני וידאו, אינפוגרפיקות וכל אלמנט אחר שיסייע לשדרוג חוויית התוכן באתר ולמשיכת קוראים בהיקפים גדולים השוהים בעמוד דקות ארוכות, או במילים אחרות: באמת קוראים אתכם.
     
  • שאפו לתוכן הטוב ביותר, צרו את התכנים המקיפים ביותר בענף שלכם, מנפו את התוכן כדי למצב את עצמכם כאוטוריטה מקצועית. אתם יכולים להיות בטוחים שגוגל תדע לזהות את זה, וגם להעריך את זה מאוד.
 
  1. חוויית המשתמש והתנהגותו
על פי תפיסת עולמה של גוגל, תפקידכם הוא לדאוג למשתמשים שלכם ולשביעות הרצון שלהם מחוויית השימוש באתר. מבחינת גוגל, אתם פשוט תמלאו את תפקידכם, והיא תדאג שכל השאר יסתדר לכם בדיוק במקום, כולל מעמדכם בתוצאות החיפוש. לחוויית המשתמש ישנו, כבר היום, תפקיד מכריע בדירוג האתר בתוצאות החיפוש של גוגל, וזה רק ילך ויתעצם.
אז איך מעריכה גוגל את חוויית המשתמש באתר שלכם? לרשותה עומד ארגז כלים, שכולל בין היתר, 4 כלים מרכזיים, אך הולך ומתרחב בכל רגע שעובר:
  • מדד CTR – מספר הלחיצות על האתר שלכם בתוצאות החיפוש אומר לגוגל האם הגולשים מתעניינים בכם ועד כמה, ובהתאם לכך האם נכון לקדם אתכם כלפי מעלה למיקום גבוה יותר.
     
  • מהירות אתר – גוגל מצהירה בלשון ברורה כי מהירות האתר משחקת תפקיד חשוב ומרכזי בדירוגו, והיא עושה זאת לא בגלל שגעון גדלות, אלא מתוך הבנה שמרבית הגולשים ינטשו את האתר אם זמן העלייה שלו יעבור את טווח הזהב של 3 שניות.
     
  • תנועה באתר – גוגל בוחנת את התנהגות הגולש בתוך האתר, את מספר העמודים בהם הוא מבקר, את זמני השהייה וקצב המעבר בין העמודים. תוכן מנצח, מנוסח היטב, מרתק ובעל ערך יעשה עבורכם את העבודה בעניין זה.
     
  • נטישת אתר – הגולש הקליק על האתר שלכם בתוצאות החיפוש, נכנס לאתר, יצא ממנו כעבור מספר שניות ונכנס לאתר הבא בתוצאות החיפוש? גוגל יודעת מזה כבר היום, והיא תדע את זה הרבה יותר טוב ב-2017, ואם יש לכם ספק, זה בהחלט ישפיע על הדירוג שלכם.
המלצות ליישום:
  • בדומה לתוכן, תכננו ובנו את האתר עבור הגולשים שלכם ולא עבור הרובוטים של גוגל.
  • וודאו כי האתר שלכם נטען במהירות שיא, שנייה או שתיים זה מצויין. מעבר לזה זה מסוכן.
  • השתמשו בכותרות מנצחות שמושכות תשומת לב ומגדילות CTR בתוצאות החיפוש.
  • עמדו בהבטחת הכותרת לגולש וספקו לו תוכן מעניין, מרתק ובעל ערך בתוך האתר.
 
  1. בניית מותג רשת (Brand Name)
מותגים משחקים תפקיד חשוב בעולם האמיתי, וגוגל מבינה שזה בא לידי ביטוי גם בהתנהגות הרשת שלנו. הגולש הטיפוסי ייטה להקליק יותר על תוצאות של מותגים מוכרים, שגם יספקו לו בדרך כלל תוכן טוב, רחב ועשיר יותר, מלווה בחוויית שימוש טובה יותר.
אין זה אומר שעליכם להשקיע מיליונים בבניית מותג, אך בהחלט יהיה עליכם לתכנן את אסטרטגיית הקידום שלכם על בסיס הקונספט של בניית מותג רשת אותו גוגל תדע לזהות על פי שורה של גורמים כדוגמת:
  • אזכורים ונוכחות במוקדי העניין המרכזיים של הענף בו אתם פעילים.
  • תדירות הופעת פרטי ההתקשרות שלכם NAP ברחבי הרשת (מספר טלפון וכתובת).
  • אינטראקציה ושיתופים סביב האתר והמותג שלכם ברשתות חברתיות.
  • חיפוש יזום של שמכם, ולא רק הגעה אליכם דרך ביטויי חיפוש.
המלצות ליישום:
  • תכננו ונהלו את פעילות הקידום שלכם על פי עקרונות המיתוג, ובנו מותג רשת אמין ומבוקש.
 
  1. קישורים
קישורים ימשיכו לשחק תפקיד חשוב, אחד החשובים ביותר, בעולם קידום האתרים, על אף שרבים נוטים לסתום עליהם את הגולל במה שנראה יותר כמו משאלת לב, מאשר תובנה אמיתית של פני הדברים.
מעמדם של הקישורים אמנם הולך ונדחק בתוך סביבת דירוג אתרים שהופכת להיות חכמה ואפקטיבית יותר, אבל בניית פרופיל איכותי של קישורים, היא עדיין קלף מנצח שעומד לרשותכם ולחובתכם. לפרופיל האולטימטיבי ארבעה כללים מרכזיים:
  • איכות חשובה מכמות – השקיעו בהשגת קישורים מאתרים חזקים ורלוונטיים לענף בו אתם פעילים, וודאו שהם מפנים לתכנים איכותיים ובעלי ערך לגולש.
  • קישורים מגוונים – בנו את הקישורים עם אנקור טקסט שונים, שכוללים גם את שם העסק/המותג וקישורים של כתובת האתר בלבד (קישורים עירומים).
  • מקורות מגוונים – צרו קישורים ממגוון פלטפורמות ולא רק מאתרי וורדפרס, והקפידו שהם מגיעים מכתובות IP שונות ומגוונות.
  • פריסה לאורך זמן – בניית קישורים הוא תהליך רציף לאורך זמן, ולא פרויקט חד פעמי שמבצעים מדי תקופה. פרסו את התהליך לאורך זמן עם כמויות מדודות ואחידות, ללא שיאים וללא נקודות שפל.
המלצות:
  • תכננו לאיכות ולא לכמות.
  • חדשו ורעננו את הקישורים באמצעות פעילות מדודה לאורך זמן.
לבסוף, זכרו שקידום האתר שלכם הוא תהליך רציף וקבוע, שאותו יש להטמיע במאמצי הניהול וקידום העסק. הימנעו ממשאלות לב ואל תיפלו למלכודות הבאזז שממלאות את הרשת. פעלו לפי הכללים שהצגנו לכם, והבטיחו ששנת 2017 תחייך אליכם ואל האתר שלכם.
מסה מדיה מתמחה בקידום אתרים בגוגל ומציעה מגוון פתרונות שיווק דיגיטלי מתקדמים.

חיפוש ני"ע חיפוש כתבות