
9 הנקודות שאתם חייבים להכיר לפני שאתם חותמים חוזה עם חברה לשיווק דיגיטלי
הלחץ התחרותי בסביבה האינטרנטית הוא אדיר, כאשר פעולות לא נכונות יכולות בהחלט לפגוע בחשיפה שלכם ולפגום בהצלחה במרחב הדיגיטלי. מציאות זו יצרה מצב בו שיווק דיגיטלי הוא התחום הלוהט ביותר כיום, עם עסקים ואתרים המשקיעים משאבים רבים בתחום וקיים מבחר גדול של חברות שיווק המציעות את מרכולתן. כדי לקדם את הצלחתכם הדיגיטלית, בנינו מדריך של הדברים שיש לדעת בעת חתימת חוזה עם חברה לשיווק דיגיטלי.
1.הבטחות ללא כיסוי... הדבר הראשון שיש להיזהר ממנו כאשר מחפשים חברה לשיווק דיגיטלי שתעזור להצמיח את העסק או האתר שלכם במרחב האינטרנטי הוא הבטחות ללא כיסוי. חברות שונות (ולא מקצועיות על פי רוב) מבטיחות לעיתים "דף ראשון בגוגל תוך 3 חודשים", "מקום ראשון במילת החיפוש שלכם תוך חודש" ועוד כיד הדמיון. אך המציאות בשיווק דיגיטלי בכלל ובקידום אתרים אורגני בפרט הרבה יותר מורכבת ובפועל אי אפשר בטכניקות לגיטימיות וברות קיימא לעמוד בהבטחות כאלו.
כך ישנן עוד הבטחות שנשמעות טובות מדי מכדי להיות אמיתיות – והן באמת לרוב תהיינה כאלו. אז אל תתפתו להצהרות והבטחות בומבסטיות אלא שימו דגש על מקצועיות, ניסיון וקבלות מוכחות בשטח. הצלחה בקידום אתרים אורגני ובשיווק דיגיטלי מצריכה זמן, סבלנות וכן, גם כסף.
2.נסו להישאר ממוקדים בשיווק דיגיטלי קיים עולם ומלואו של אפשרויות, פלטפורמות ושיטות שיווק. כדי לא להתפזר מבחינת התקציב שלכם ואחוזי ההצלחה שלכם, הישארו ממוקדים בתחום שהכי רלוונטי וחשוב לכם. כך למשל יש הבדל גדול בין קמפיין קידום אורגני שמיועד להביא את האתר שלכם למיקומים טובים בגוגל בביטויי מפתח מרכזיים לכם לבין קמפיין חיפוש ממומן בו יוצגו מודעות שלכם לפי ביטויי חיפוש רלוונטיים. אותו הדבר תקף לגבי שיווק דיגיטלי במדיה חברתית, דוגמת פייסבוק, קידום אפליקציות, שיווק ממוקד מובייל וכן הלאה. אי אפשר לתקוף בכל החזיתות הדיגיטליות ולצפות להצלחה ובטח לא לחיסכון בתקציבי השיווק.
- כולל תבע דייר מוגן בבניין ששייך לו: "מנהל במקום בית בושת"
- רוכשי בית ביקשו לכפות את העסקה על המוכרים - מה קבעה השופטת?
3.מה קורה בעת יציאה מההתקשרות? לצד היבטים חשובים בעת חתימת חוזה עבודה עם חברת שיווק דיגיטלי, חשוב מאוד להסתכל רחוק יותר ולחשוב על היום (הפוטנציאלי) בו תרצו לצאת מההתקשרות עם החברה. ודאו כי אתם יכולים לצאת מההתקשרות המשותפת מבלי שכל העבודה שהושקעה תיזרק לפח. בעיקר הקפידו לוודא כי חברת השיווק לא תסיר את הקישורים לאתר שלכם אם תחליטו להיפרד, תהליך בניית קישורים הוא מורכב, ארוך וחשוב למוניטין ולדירוג הסמכותיות של האתר שלכם, לכן קריטי שהקישורים יישארו.
4.המחיר אינו הפרמטר החשוב ביותר כמובן שאתם מעוניינים להשקיע כמה שפחות בשיווק הדיגיטלי שלכם ולייצר בעזרתו כמה שיותר הכנסות או המרות. אבל היזהרו לא לבחור חברת שיווק דיגיטלי רק על בסיס תמחור שירותיה. קידום אתרים, שיווק בפייסבוק ושיווק דיגיטלי בכלל הם תחומים מורכבים שצריכים להיעשות ע"י מקצוענים – וזה עולה כסף! ריטיינרים חודשיים נמוכים באופן מחשיד או תשלום חד פעמי נמוך משמעותית מהצעות מחיר אחרות כנראה מרמזים על בעיה כלשהו במודל של אותה חברת שיווק.
5.לא להיות כבולים לפלטפורמה שעליה האתר בנוי לעיתים, התקשרות עסקית עם חברה לשיווק דיגיטלי כוללת בניית אתר ללקוח. במקרה שהעסקה שלכם מצריכה גם אתר חדש, חשוב לבדוק על איזו פלטפורמה האתר נבנה ויושב. אם החברה בונה לכם אתר על פלטפורמה ייעודית ועצמאית שלה, אז למעשה אתם כבולים לאותה חברה לקיום האתר ולכל שינוי עתידי בו. הרבה יותר מומלץ שהאתר שלכם יהיה בנוי על פלטפורמה פתוחה המאפשרת לעבור לעבוד עם גורמים אחרים ולנתק את התלות הטכנולוגית או הקניינית של חברה מסוימת – פלטפורמה נפוצה ומוצלחת מאוד היא וורדפרס.
6.לא להתחייב לפרקי זמן ארוכים מדי בפועל, אין סיבה כיום להתחייב לחברת קידום אתרים או שיווק דיגיטלי לחוזים ארוכי טווח של למשל חצי שנה, שנה ובטח לא מעבר לכך. תקופת התחייבות של 3 חודשים בהחלט מראה מספיק מחויבות ורצינות מצד הלקוח והיא לחלוטין מהווה פרק זמן מספיק כדי שהחברה איתה אתם עובדים תראה התקדמות מסוימת בעבודה שהיא מבצעת עבורכם.
7.חברה או פרילנסר בדיוק בגלל שמדובר על מרחב דיגיטלי, יש הרבה אנשים שנכנסו לתחום וחלקם הגדול עוסק בשיווק דיגיטלי ופעילות אינטרנטית מהבית, במודל של פרילנסרים בודדים. בבחירתכם חברת קידום, במיוחד אם אתם אתר גדול או עסק עם שאיפות דיגיטליות מהותיות, חשוב שתשימו לב מול מי אתם עובדים. יש ערך לעבודה מול חברה מבוססת וגדולה, עם אנשי מקצוע לכל תחום ומערך ארגוני שלם המיועד לתמיכה בקמפיינים שלכם ובהצלחה הדיגיטלית שלכם.
אין בכך כדי לומר שאין ערך ואפילו יתרונות לעיתים בעבודה מול פרילנסרים, אך זה לא מתאים לכל משימה ולכל תחום בעולם האינטרנטי.
8.מה לבדוק במהלך העבודה?
- האם השירותים מבוצעים בתוך החברה או האם הם נעשים גם במיקור חוץ – ואם כן אז מול מי.
- מה נעשה בכל חודש במסגרת מאמצי השיווק, הן ברמת המאקרו והן ברמת המיקרו (בהתאם למידת ההבנה שלכם בתחום).
- שאתם מקבלים עדכונים שוטפים על תוצאות וביצועים של הקמפיינים שלכם.
- למדוד ROI (החזר על ההשקעה) של מאמצי השיווק שלכם, אך בפרקי זמן ריאליים ולא לצפות לרווחי ענק תוך שבוע או חודש מתחילת הקמפיין.
אין למה לחכות - קפצו למים וצרו לעצמכם נוכחות דיגיטלית מנצחת המרחב הדיגיטלי תחרותי ודינמי מאוד, כדי להישאר רלוונטיים ולהמשיך לצמוח, אתם צריכים לקפוץ למים מיד ולהשקיע משאבים ביצירת נוכחות דיגיטלית מנצחת עבורכם. לצורך כך אתם זקוקים למקצועני קידום אתרים, שיווק במדיה חברתית, שיווק באמצעות תוכן ופעילות בעולם הדיגיטלי בכללותו – ורצוי שתקבלו את כל הפתרונות האלו תחת קורת גג אחת ובעזרת אנשי המקצוע הטובים ביותר.
מאמר זה נכתב ע"י יואב מנדלסון, מנכ"ל חברת INCA, מהחברות הוותיקות והמובילות בתעשיית השיווק הדיגיטלי בישראל, אנו נשמח להצמיח את העסק והאתר שלכם קדימה, עם שירות מקצועי, התאמה אישית מלאה ותמחור הוגן.