startup
צילום: שאטרסטוק

לראשונה בישראל: כל היתרונות של השקעה בסטרטאפ, בסיכון נמוך משמעותית

תוכן בחסות |

twik הוא פיתוח הישראלי שמגדיל מכירות בלחיצת כפתור, וכבר נמצא בשימוש של עשרות חברות גדולות. כעת הוא מאפשר לציבור הרחב להשקיע וליהנות מהצמיחה הצפויה – רגע לפני הפריצה לשוק הבינלאומי.  

בשנים האחרונות מתבצעים בישראל אקזיטים בשווי עשרות מיליארדי דולרים, ומניבים תשואות גבוהות במיוחד. אך דווקא באומת הסטרטאפ היכולת להשקיע בסטרטאפ וליהנות מפוטנציאל תשואה גבוה, הייתה שמורה רק לשחקנים הגדולים, כמו בעלי הון וקרנות גדולות. כל זה השתנה בחודשים האחרונים: חקיקה חדשה פותחת בפני הציבור הרחב את האפשרות להשקיע בסטרטאפים, עם כל היתרונות הנלווים.   מתוך הסטרטאפים הספורים בהם כל אחד יכול היום להשקיע, בולט במיוחד מיזם בשם twik: מיזם אשר לראשונה בישראל, מאפשר לציבור הרחב להשקיע בסטרטאפ מרוויח שכבר מספק שירותים לעשרות חברות גדולות – ונמצא רגע לפני הפריצה. כתוצאה מכך, המשקיעים יכולים ליהנות מפוטנציאל תשואה גבוה (שיכול להגיע למאות אחוזים תוך שנה), ברמת סיכון נמוכה משמעותית ביחס לסטרטאפים אחרים.

מקסימום פוטנציאל, במינימום סיכון: איך זה עובד? ההשקעה בסטרטאפ טומנת בחובה הזדמנות לתשואה גבוהה, אך במקרים רבים לצד הסיכוי מגיע גם סיכון גבוה: האם הרעיון היזמי מספיק טוב? האם הפוטנציאל שלו גבוה? האם מה שעובד על הנייר, יעבוד גם בשטח? האם יש למיזם היתכנות עסקית וכלכלית? כשהתשובה לשאלות האלו היא חיובית, הסיכון פוחת באופן משמעותי. המיזם ישראלי twik מכוון בדיוק לנקודה הזו: לאפשר לציבור הרחב להשקיע בחברה שכבר מספקת קבלות בשטח וליהנות מפוטנציאל תשואה גבוה, בסיכון נמוך משמעותית.

מה זה twik, ואיזו הזדמנות הוא פותח בפניכם? בעולם פועלים מיליוני עסקים  בגדלים, תחומים ואזורי פעילות שונים – ולכולם יש מכנה משותף אחד: כולם רוצים להגדיל את המכירות. twik הוא פיתוח ישראלי שמאפשר לכל עסק לעשות בדיוק את זה: להגדיל את המכירות ואת כמות הפניות באתר, והכל באופן אוטומטי. בזמן שבסטרטאפים רבים רב הנסתר על הגלוי, המיזם של twik כבר עובד בשטח, ומוביל לגידול משמעותי במכירות עבור עשרות חברות גדולות. "כך למשל  חברת נוביסיין לשילוט דיגיטלי הגדילה בעזרת טוויק את כמות הלידים, ההתקנות והעסקאות שהיא מקבלת דרך האתר ב- 125%", אומר רועי סורצקי, מנכ"ל חברת טוויק טכנולוגיות, המשמש גם בתור יו"ר חברת סורצקי העוסקת בקידום אתרים ופיתוח טכנולוגיות שיווק אונליין. "המשמעות היא פשוטה: על אותה כמות גולשים שנכנסת לאתר, החברה מייצרת הרבה יותר לידים ומכירות. כל חברה הייתה רוצה לשים את ידיה על פתרון אוטומטי שמייצר כזה זינוק במכירות, ומכאן נובעת התנופה הגדולה בה נמצאת twik. לכן כשמשקיעים בטוויק נהנים מכל העולמות: גם מפוטנציאל תשואה גבוה של מאות אחוזים כבר בשנה הראשונה, וגם מסיכון קטן משמעותית. זאת מאחר שהפתרון של twik כבר פועל בשטח, ולאור ההצלחה צפוי להוביל לצמיחה משמעותית בעתיד הקרוב".

האם יש פתרונות דומים בשוק? "פתרונות אחרים שפועלים כיום בשוק, הם או יקרים מאוד או מורכבים ומצריכים מעורבות אנושית גבוהה. הפתרון שלtwik  מבוסס על רכיבי בינה מלאכותית ואינטליגנציה עסקית, שמתאימים את התכנים למאפייני הגולש באופן אוטומטי. בדרך הזו הפתרון שלנו יודע מה להראות לגולש, בצורה שמגדילה את כמות הפניות והמכירות. הכל במינימום מאמץ והתעסקות מצד בית העסק". כשמסתכלים על הרזומה של סורצקי, מבינים שההבטחות שלו מגובות במעשים. לאורך השנים הוא מסייע לחברות ישראליות ולתאגידים בינלאומיים דוגמת מיקרוסופט, אמריקן אקספרס, נסטלה, לייף אלרט ועוד במאמצי השיווק והגדלת המכירות אונליין. בעזרת הידע שצבר לאורך השנים הוא הקים אינקובטור לפיתוח טכנולוגיות שיווק חכמות, שמסייעות לחברות רבות במאמצי השיווק והקידום הדיגיטלי. במסגרת האינקובטור הזה, שהוליד מספר פיתוחים חדשניים, נולד גם הפתרון של טוויק.

אחד מארבעת הסטארט-אפים המבטיחים בישראל לשנת 2019 בתחום 'חווית משתמש' טוויק הציגה בחמישי האחרון בכנס Axis TLV השישי במספר שנערך במרכז פרס לשלום ונבחרה ע"י Axis Innovation כאחד מארבעת הסטארט-אפים הישראלים המבטיחים ביותר לשנת 2019 בתחום חווית המשתמש.

אם המצב כל-כך טוב, מדוע אתם מחפשים משקיעים? "בתקופה האחרונה סירבנו למספר הצעות רכישה. למרות שההצעות היו מפתות, אנחנו מבינים מה יש לנו ביד. שוק הפרסונליזציה העולמי בו אנו פועלים צומח בקצב של 9% בשנה, וצפוי להגיע לשווי של 5.25 מיליארד דולר בשנת 2022. לאור הצמיחה המהירה של התחום ובעקבות ההצלחה של הפתרון שלנו בשטח, אנחנו בטוחים ביכולת שלו לצמוח במאות אחוזים תוך שנה, ובאלפי אחוזים בשנים הקרובות. אז למה שנמכור? החלטנו להמשיך להשקיע במיזם, ולאפשר לציבור הרחב לקנות בו מניות".  

למה להשקיע דווקא עכשיו? "אנחנו נכנסים לשנת הפריצה, שבה עיקר המימון לא מיועד עבור הפיתוח, אלא עבור שיווק של פתרון שכבר מוכיח את עצמו. זה השלב שבו אנחנו מתכוונים לפרוץ לשוק הבינלאומי, ולהגדיל בצורה משמעותית את המכירות. למה כדאי להשקיע עכשיו? הצפי הוא שמי שירצה להשקיע בעוד כשנה למשל, ייכנס כאשר שווי החברה יהיה הרבה יותר גבוה.

"אם מחליטים להשקיע בסטרטאפ, כדאי להשקיע בטוויק" "לראשונה בישראל נפתחת בפני הציבור הרחב האפשרות להשקיע בסטרטאפ צומח דוגמת טוויק שנמצא רגע לפני הפריצה – עם פתרון שכבר משרת עשרות חברות, עם ביקושים הולכים וגדלים ועם פיתוח טכנולוגי שמניב פירות, אחרי שנים של השקעה מתמשכת ע"י טובי מומחי השיווק הדיגיטלי בישראל. בזכות כל היתרונות האלה, אם מחליטים להשקיע בסטרטאפ, כדאי להשקיע בטוויק". לפרטים נוספים על ההשקעה ב- twik, רגע לפני הפריצה לשוק הבינלאומי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה