אחרי UBER ו-AirBnB, עכשיו מגיעה אפליקציית שיתוף משלוחים
טרנד האפליקציות השיתופיות ממשיך להיות הדבר הלוהט בעולם העסקים, ואפליקציות חדשות המאפשרות יתרונות שיתופיים קמות מדי יום ויוצרות מציאות חדשה עבור המשתמשים.
בשנים האחרונות למדנו להכיר שאפשר לשתף חווית נסיעה עם שאר משתמשי Waze למשל, או לחלוק דירה עם Airbnb, וכמובן לחלוק נסיעה עם UBER ואפילו עם קורקינטים של BIRD ו-LYFT. כל החברות בענף משגשגות ורשמו הנפקות ציברויות מהגדולות בתולדות וול סטריט.
כעת מגיעה אפליקציה חדשה אשר מאפשרת למשתמשים לחלוק משלוחים, כאשר הרעיון מאחוריה הוא שלקוחות שגרים בקרבת מקום האחד לשני יוכלו למעשה לחסוך בעלויות המשלוח ולשלם פחות.
האפליקציה החדשה נקראת Foody Sharing והיא נמצאת כעת בפיילוט בעיר באר שבע. יש לציין כי לאפליקציה קיימת מקבילה בשוק העולמי בדמות UBER-EATS שמאפשרת למעשה את אותה הפעולה וזמינה במעל 120 שווקים בעולם, וחזקה במיוחד באסיה.
האפליקציה עושה ללקוחות את החיים קלים, שולחת התראות על משלוחים שיוצאים לכיוונם ומאפשרת להצטרף להזמנה. כך המסעדות מרוויחות לקוחות נוספים וחוסכות שליחויות מיותרות והלקוחות משלמים פחות ולא צריכים לעמוד במינימום הזמנה.
החברה בחרה לגייס דרך פלטפורמת פיפלביז וזמינה כעת להשקעה, כאשר מטרותיה הם להגיע ליעד גיוס שבין 180 אלף ל-500 אלף שקל, איתם היא מתכוונת לפתח אוטומציה מלאה של המערכת מול המסעדות וליצור פן חברתי בין המשתמשים שיחבר ביניהם בצורה של צ'אט.
מבט על השוק בישראל מלמד על הפוטנציאל הגלום בחברה. שוק משלוחי המזון בארץ נמצא בגדילה משמעותית וצפוי על פי ההערכות לגדול בכ-18% בשנה הבאה. הכניסה של חברות משלוחים שונות כגון: קוויק, גט וכו' מגברים את הרצון להגיע לכמה שיותר בתי אב , וקניית תן ביס ע"י טייק אוויי מצביעה על כניסת שחקנים בינ"ל לשוק המשלוחים בישראל, כמו גם כניסת אמזון לישראל.
החברה, אשר בראשה עומדים הראל אייזנברג, אשר היה אחראי על תכנון והקמה של מפעלי תרופות וניהל פרוייקטים עבור "רותם טכנולוגיות" וליאור בלמס, הבעלים של חברת פיתוח האפליקציות Mountapps, זמינה כעת להשקעה דרך פלטפורמת פיפלביז.