הדרכת מכירות – מה זה?
בדיוק כמו שלא כל אחד יודע איך לתקן את הרכב שלו או לעשות טיפולי שיניים. בדיוק באותו האופן לא כל אחד יודע איך לבצע מכירות. תורת המכירות היא תורה פסיכולוגית שלמה. אם יש לנו עסק שתחום העיסוק שלו הוא מכירות, אנחנו חייבים להכשיר את העובדים שלנו כך שהם ידעו לבצע מכירות מא' עד ת' באופן הטוב והאפקטיבי ביותר. הדרכת מכירות נועדה לאפשר לנו זאת. כאשר אנחנו מדריכים באופן מקצועי את העובדים שלנו איך מוכרים את המוצרים באופן הטוב ביותר, ולאורך תקופת זמן משמעותית.
הדרכת מכירות – יתרונות לעסקים קטנים ובינוניים
הדרכת מכירות היא בעלת יתרונות רבים לעסקים קטנים ובינוניים. היתרונות המרכזיים הם:
- הכשרה למכירות של כוח עבודה לא מיומן במכירות.
- הגדלת כמות המכירות של העסק שלנו.
- שכלול דרכי המכירה שלנו.
כאשר אנחנו נותנים לעובדים שלנו הזדמנות להשתפר בתפקיד שלהם אנחנו עוזרים להם ולמעשה מקדמים את כל העסק שלנו קדימה. פיתוח העסק שלנו כולל תמיד גם השקעה בכוח האדם שלנו ובהכשרה מקצועית שלו כך שהוא יוכל להעניק שירות טוב יותר ללקוחות ולמלא טוב יותר את הפונקציה שלו בעסק.
הדרכת מכירות – טיפים ודגשים
הדרכת מכירות צריכה לשים את הלקוח במרכז. כאשר אנחנו שמים את הלקוח במרכז ואת מה שהוא אוהב, רוצה ואף פוחד ממנו יכול לאפשר לנו למכור לו ביתר קלות את המוצרים או את השירותים שלנו. הלקוח במרכז הוא לב תורת המכירות ועלינו תמיד לזכור זאת. כאשר אנחנו שמים את הלקוח במרכז אנחנו יכולים להגדיל באופן משמעותי את כמות המכירות שלנו וגם לשפר מאוד את התדמית העסקית שלנו.
תהליכי מכירות הם תהליכים מורכבים מאוד מבחינה פסיכולוגית. בשביל לשכנע מישהו לקנות מוצר או שירות אנחנו צריכים לפנות לעולם הרגשי שלו ולאפשר לנו לחשוב בעצמו שהוא זקוק למה שאנחנו מוכרים לו. תהליכים אלו מורכבים להבנה וכאשר העובדים שלנו ואנחנו מקבלים הדרכה מסודרת אודותם אנחנו יכולים לשפר מאוד את אופן העבודה של העסק שלנו גם בטווח הקצר יותר והמידי וגם בטווחים הארוכים יותר של עוד מספר שנים קדימה.