איך להיות עשירים – לפתוח עסק

הרבה אנשים שרוצים לעשות שינוי אמיתי במצב הכלכלי שלהם עוזבים את מקום העבודה המסודר שלהם ופותחים עסק. עסק מצליח יכול לאחר מספר שנים של השקעה ועבודה קשה לייצר לך הכנסה פסיבית והזדמנות לחיות ברווחה כלכלית! מנגד, חובה עליך לדעת כי בעשור האחרון על כל 10 עסקים חדשים בממוצע שנפתחו, כל שנה נסגרו 9. למרות הקשיים הרבים בפתיחת עסק, חשוב לדעת כי אחת מהדרכים העיקריות להתעשרות וליצירת הון היא באמצעות עסק מצליח.

תוכן בחסות |

בגלל הקושי הרב שכרוך בפתיחת עסק חובה לחשוב על כמה שיותר גורמים שיעזרו לך להצליח לפתוח עסק. לא מומלץ לפתוח עסק רק בגלל שיש לך רעיון למוצר מדליק או שחשבת על גימיק מוצלח! ככל הנראה, אם אין למוצר שימוש וצורך גם בעוד כמה שנים, רוב הסיכויים שהעסק לא יצליח! מעבר למוצר, בשביל שלעסק שלך יהיה סיכוי אמיתי להצליח, אתה חייב להיות טוב במגוון רחב של תחומים נוספים, כמו שירות, פרסום ושיווק, ניהול ועוד... כך תוכל למקסם את הסיכויים שלך להצליח! מור קורן, בוגר מצטיין בעל תואר שני ומומחה בתחום העסקים, משתף אותך בידע שצבר על כל מה שאסור לך להתפשר בפתיחת עסק. 1. מוצר או שירות מעולים – אחת הטעויות של הרבה עסקים היא למכור מוצר שדומה למוצר שכבר קיים בשוק – צר לי לאכזב אותך אבל הסיכוי שהעסק שלך ישרוד הוא קלוש! רוב הלקוחות מעדיפים מוצר שכבר קיים כמה שנים בשוק! אף אחד לא רוצה להיות שפן ניסיונות של מוצר חדש! אתה חייב לשדרג משמעותית את המוצר או השירות שכבר קיימים בשוק. כך תגדיל מאוד את הסיכוי שהעסק שלך יצליח. לדוגמה: נניח שחברה החליטה להשקיע במוצר משלה והיא מפתחת מכשיר סלולרי עם אותן טכנולוגיות בדיוק כמו של סלולריים שכבר קיימים בשוק. בתנאים אלה יהיה לחברה קשה מאוד להתחרות בחברות שכבר קיימות. עם זאת, אם החברה תשדרג מספר טכנולוגיות במכשיר החדש, כמו: מהירות, איכות מצלמה, מערכת הפעלה, נפח אחסון, גודל מסך, חומרה וביצועים – יהיה לחברה הרבה יותר סיכויים להצליח למכור את הסלולרי החדש ולהיכנס לשוק. 2. לחשוב בעיקר לטווח ארוך – לפתוח עסק מצליח או לתת שירות טוב זה תהליך ארוך שיכול להימשך בחלק גדול מהעסקים מספר שנים. חובה להקדיש זמן ומחשבה, לפני שאתה פותח עסק ומשקיע מאות אלפי שקלים, על כל הגורמים שיעזרו לך לחשב את ההסתברות והסיכויים שהעסק שאתה רוצה לפתוח אכן יצליח, ורק בהתאם לסיכויי ההצלחה לקבל החלטה! פיתוח מוצר חדש ברוב המקרים לוקח שנים אחדות, ולא מומלץ להשקיע זמן יקר והרבה כסף בפיתוח מוצר או שירות שבעוד כמה שנים יש סיכוי גדול שלא יהיה בהם צורך!   3. צוות עובדים – העובדים שלך הם הפנים של העסק שלך! אתה חייב שיהיה לך צוות עובדים איכותי, מקצועי ואמין שיאמין בחזון של העסק שלך. ככל שהעובד ירגיש יותר הערכה, שייכות ומחויבות גבוהה לעסק, הוא יהיה פרודוקטיבי יותר, התפוקה תהיה טובה יותר והעסק שלך יהיה רווחי יותר. מצד שני, עובד בלי תחושת הזדהות ושייכות למקום העבודה – רמת השירות שלו תהיה ירודה והנזק שהוא מסוגל לגרום לעסק עלול להגיע לאלפי שקלים כל חודש! אסור לך להתפשר על העובדים שלך, בנה תחושת שותפות עם העובדים שלך, הצג בפניהם את חזון העסק, שתף אותם בהחלטות חשובות ותגמל אותם בהתאם לתרומה ולכישורים שלהם!   5. פרסום ושיווק – הצלחה של עסק לא יכולה להתבסס רק על מוצר מעולה או שירות טוב. אתה חייב ללמוד איך לפרסם, לבדל ולמתג את המוצר או השירות שלך, ללמוד איך להגיע אל הלקוחות שלך בדרך המהירה והזולה ולגרום להם לקנות את המוצר שלך! אחת מהאפשרויות לגיוס לקוחות חדשים לעסק היא באמצעות אתר אינטרנט שמציג את המוצר או השירות שלך. מומלץ לקדם ולפרסם את האתר בגוגל, ברשתות חברתיות, בדיגיטל או באמצעות פלאיירים. למד את התחום והתמקד בקהל היעד שלך, מהר מאוד תבין שהכל מתחיל ונגמר בפרסום! קצת עצוב – אבל זו האמת!        6. תמחור – הרבה עסקים לא יודעים לתמחר נכון את המוצר או השירות שהם נותנים. למחיר הסופי של המוצר או השירות יש מספר פרמטרים המרכיבים אותו, כגון: עלות פיתוח מוצר, מצב השוק, עלות פרסום ושיווק, משכורות עובדים, שכירות, ארנונה, חשמל, מסים ועוד... בנוסף, מומלץ לבדוק את המחיר של מוצר דומה בחברות מתחרות בשוק. תמחור זול נתפס כמוצר פחות איכותי. תמחור יקר מעיד על איכות גבוהה של המוצר ומייצר ציפיות גבוהות אצל הלקוח. כדאי לעשות סקר שוק, להשוות מחירים ובהתאם לאיכות המוצר ורמת השירות לתמחר. זכור: פתחת עסק – מגיע לך להרוויח!   7. בידול מוצר – אתה חייב ללמוד איך לבדל את המוצר שלך מהמתחרים! ברגע שאתה מספק ללקוח שלך מוצר או שירות הרבה יותר משודרגים ואיכותיים מהמתחרים שלך, יהיה לך הרבה יותר קל למכור את המוצר שלך ולהגיע להרבה יותר לקוחות שיעדיפו לקנות אותו! התעלה על עצמך, ותביא ללקוח שלך את ההצעה הכי טובה כזו שהוא לא יוכל לסרב לה!   8. שדרג את המוצרים שלך עסקים שמפתחים מוצרים צריכים לדעת שמוצר שנמכר היום ככל הנראה יהיה הרבה פחות רלוונטי או ראוי לשימוש בעוד כמה שנים, אלא אם משדרגים אותו. לדוגמה: נבדוק כמה מוצרים שימושיים: טלוויזיה, מקרר, טלפון סלולרי, מחשב, שעון, כלי רכב, ביגוד ועוד... חלק גדול מהמוצרים שקנינו לפני שנים אחדות ייראו לנו מיושנים ובלתי שמישים כיום או בעוד מספר מועט של שנים. לכן מומלץ לשדרג את הטכנולוגיה, את החלקים הפנימיים או את המראה. יש אינסוף אפשרויות לחידוש ולשדרוג המוצר. אנו חיים בעולם תחרותי וכל חברה שרוצה להמשיך למכור חייבת לחדש את סל המוצרים שלה, אסור לך ולעובדים שלך לנוח על זרי הדפנה!   לסיכום: תהליך הקמה ופתיחה של עסק הוא עניין ארוך ומתיש. הוא דורש התמדה של מספר שנים והמון סבלנות! כל עסק חדש בתחילת דרכו נתקל בהרבה מכשולים! על מנת למקסם את הסיכוי להצליח, התמחה כמה שנים בתחום, למד לעומק על כל הגורמים שיעזרו לך לפתוח עסק מנצח באמצעות ספרי לימוד, מאמרים או באמצעות קורס עצמאות כלכלית. למד מאנשים שהצליחו איך להיות עשירים באמצעות עסק. נחישות, התמדה וקבלת החלטות נכונות לאורך זמן הן המרכיב שיהפוך את העסק שלך לעסק מנצח!  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה