
עיצוב לוגו לעסק חדש
כשפותחים עסק חדש, יש המון דברים שצריך להביא בחשבון. אם מדובר בעסק פיזי כמו חנות או גלריה, צריך לדאוג לכל הפרטים הקטנים החל מהעיצוב של הפרקט וכלה במחיר הטוב ביותר שאפשר להשיג עבור מדפים. אם מדובר בעסק וירטואלי, כמו משרד דיגיטל, מכינים תכנית שיווקית מפורטת ומתחילים לפרסם בכל הכוח. כך גם לגבי שירותי אימון וטיפול נפשי, מכוני כושר, קליניקות לטיפולים אסתטיים וכן הלאה.
נדמה שרשימת המטלות לא נגמרת והדבר שהכי רוצים הוא לפרוץ עם העסק החדש, לשגשג ולהרוויח. אולם בתוך כל התהליך הזה יש משהו שחשוב לזכור ולא להזניח: עיצוב לוגו לעסק. מדובר באלמנט שהוא לא פחות חשוב מרמת השירות, איכות המוצרים והניהול הלוגיסטי של העסק ומיד גם תבינו מדוע.
מדוע עיצוב לוגו לעסק חדש הוא כה חשוב? הסיבה שהנושא של עיצוב לוגו לעסק הוא כה חשוב, היא בין השאר בשל רמת התחכום של הצרכנים, שרק הולכת ועולה עם השנים. יש לציין שלוגואים לעסק קיימים כבר עשרות ומאות שנים וזאת משום שהם מהווים סוג של כרטיס ביקור ראשוני. הסימן של הלוגו הופך להיות הדבר שהכי מזוהה עם העסק ומספיק לחשוב על חברות לייצור מכוניות, או משקאות תוססים, כדי להבין עד כמה לוגו מוכר הוא לוגו שמוכר. המטרה היא ליצור זיקה כל כך חזקה בין המוצר או השירות ללוגו, עד שייווצר מצב שבו אין סיכוי שאדם רואה את הלוגו ולא מזהה לאיזה מותג הוא שייך. ואם כבר מדברים על מותגים, עיצוב לוגו לעסק במאה ה -21 הוא אולי התהליך הכי חשוב בבניית המיתוג של עסק מסוים.
בניית מיתוג מתחילה עם עיצוב לוגו לעסק אם פעם היו מדברים על לוגו כעל יחידה נפרדת המזוהה עם העסק, הרי שכיום הנטייה היא לדבר על בניית "שפה מיתוגית". שפה מיתוגית היא אוסף של אלמנטים שמרכיבים ביחד מסר ויזואלי ברור עבור הלקוחות ומעניקים לעסק בידול משמעותי, גם בשווקים רוויים מאוד ובעלי רמת תחרותיות גבוהה. השפה המיתוגית מתחילה בעיצוב של לוגו אך ממשיכה גם אל תוך עיצוב ניירות המכתבים של בית העסק, השילוט במקום ואפילו עיצוב המשרדים ובחירת הריהוט. כל אלו עומדים בפני עצמם אך הם גם חלק מהתמונה הגדולה, שגולת הכותרת בה היא עיצוב לוגו לעסק. ממנו מתחיל הכול וברגע שהוא מוכן ניתן לגזור ממנו לגבי אלמנטים אחרים מבחינת גוונים, צורות, טקסטורות ועוד. למשל, חברת מזון מהיר שהלוגו שלה מורכב מאות צהובה, תשלב את האות הזו ואת הצבע הצהוב בתפריטים, במדי העובדים, בעיצוב של הקופות במסעדות ועוד.
מה צריך להביא בחשבון בזמן עיצוב לוגו לעסק? כפי שניתן להבין, עיצוב לוגו לעסק הוא תהליך מורכב והוא אינו יכול להתבצע כבדרך אגב. לפני שמעצבים לוגו לעסק המעצב או המעצבת חייבים לשבת עם בעלי העסק ולהבין מהם מהו החזון שלהם לגבי העסק החדש, המטרות והצרכים ומהו המסר שהם מבקשים להעביר. בלי אלו, לא ניתן לעסוק בנושא של עיצוב לוגו לעסק וככל שההבנה מעמיקה יותר, יש יותר סיכוי שמעצב הלוגו יקלע במדויק ויוכל להכין לוגו המשקף את האג'נדה העסקית והערכית של המותג.
מעבר לכך, לוגו חייב להיות ברור לקליטה וזכירה. אם הוא יהיה מעוצב בצורה מסורבלת מדי, הלקוחות יתקשו לעשות את הקישור הטבעי בין הלוגו לבין עסק מסוים וכל המטרה תפוספס. אם נביט לעומק בלוגואים מוצלחים נבין עד כמה פשוט לקשר אותן לאופי של המותג אותו הם מייצגים. דרך אגב, אין לבלבל בין עיצוב לוגו לעסק לבין סלוגן. הסלוגן מופיע פעמים רבות מתחת ללוגו של עסק מסוים, אבל המצאת סלוגן היא עבודה של קופירייטר ולא של מעצב גרפי שמתעסק בתחום של עיצוב לוגו לעסק.
עיצוב לוגו לעסק עושים רק אצל מומחים בתחום על-מנת ליהנות משירות איכותי של עיצוב לוגו לעסק ומלוגו שיוכל להעביר את המסר בקלות ולייצג את המותג בכבוד, חשוב לבחור במעצבת גרפית כמו שירי שפיר למשל המתמחה בתחום של עיצוב לוגו לעסק. זהו משהו שאסור להתפשר אליו ואם תמצאו את המעצב הנכון הלוגו שלכם יוכל להיות חזק יותר ממה שאי פעם דמיינתם ולתרום לרווחיות המותג שלכם לאורך זמן.