הר הביטוח - כיצד ניתן לחסוך כסף באמצעות שירותי הר הביטוח?
חברות הביטוח ניצלו לא אחת את חוסר הידע של הלקוחות, והציגו להם הצעות מחיר גבוהות. כל זאת השתנה ביום בו הושק אתר הר הביטוח על ידי משרד האוצר, בו מוצגים לכל אזרח בישראל תנאי פוליסות הביטוח בהן הוא מבוטח. כיצד אם כן ניתן להשתמש באתר הר הביטוח? מה בדיוק יהיה מוצג באתר? וכיצד עזרה מקצועית יכולה לחסוך, לכל אחד מאיתנו, אלפי שקלים? זאת ועוד, במאמר שלפניכם.
האם ניתן לקבל מידע ביטוחי בגוגל?
עולם הביטוח, נחשב לאורך שנים ארוכות כתחום לא מוסבר. אמנם, חשיבותם של הביטוחים השונים לא הוטלה בספק, ומרבית אזרחי ישראל היו מבוטחים בפוליסות ביטוח כאלו ואחרות. עם זאת, אם נבדוק כמה מבוטחים שולטים ומכירים את תנאי הביטוח השונים, התוצאות שהיו מתקבלות, היו מעידות על חוסר בקיאות מוחלט בנושא.
בחנו את עצמכם - מי מכם יודע כמה כסף הוא משלם, מידי חודש, לחברות הביטוח השונות? מי מכם מכיר את תנאי פוליסות הביטוח שלו? חשוב מכך - האם אי פעם ערכתם השוואה בין הצעות ביטוח שונות?
לכאורה, בעידן הטכנולוגי המתקדם של 2020, אפשר להשיג כל מידע בקלות רבה. מנוע החיפוש גוגל, מאפשר לכל אחת ואחד מאיתנו, נגישות אינסופית למידע - החל מפיסות היסטוריה ישנות, כמו למשל - האירועים שהובילו לפרוץ מלחמת צרפת - בריטניה בשנת 1779, ועד להשוואת מחירי קורנפלקס עכשוויים, ברשתות המזון השונות בישראל. על פניו, מדוע שלא ניתן יהיה להשיג בקלות גם מידע בקשר לתנאי הביטוחים שלנו?
מהו השירות שהשיק משרד האוצר, וכמה הוא עולה?
על מנת לאפשר לאזרחים רבים המבוטחים בפוליסות ביטוח שונות, לקבל מידע בכל הנוגע לתנאי הפוליסות, משרד האוצר ייסד לפני מספר שנים לא רב, את 'הר הביטוח'. מדובר באתר אינטרנט, אשר מאפשר לכל מבוטח במדינת ישראל, לעיין בביטוחים השונים בהם הוא מבוטח, בעלויות של כל פוליסה, ואף יותר מכך - להשוות בין התנאים שלו לתנאים שמציעות חברות ביטוח אחרות.
הגם שלא מדובר בהצעה להחלפת ספק אינטרנט או חברה סלולרית, שימוש מושכל בנתונים שמתקבלים בהר הביטוח, יכול להוביל לחיסכון משמעותי עבור כל מבוטח ומבוטחת. כל זאת, תאמינו או לא, ללא תשלום מצד המבוטח - מדובר בשירות חינמי אותו מעניק משרד האוצר. רגע לפני שנתחיל להסביר כיצד מומלץ להשתמש בהר הביטוח, כדאי להבין את הרקע שקדם להקמתו.
מדוע הוקם אתר הר הביטוח?
טרם הקמת הר הביטוח, המאפיין העיקרי של ענף הביטוח היה אי - סדר: הלקוחות השונים היו מקבלים הצעות לרכישת פוליסות ביטוח, מבלי שידעו האם ההצעות הללו משתלמות ביחס להצעות של חברות אחרות. פעמים רבות, בשל פערי המידע, אותם הלקוחות היו רוכשים פוליסות ביטוח בסכומים גבוהים במיוחד. את המצב ניצלו חברות הביטוח וסוכני הביטוח, אשר היו מנסים את מזלם באמצעות הצעת מחירי פוליסות גבוהים במיוחד, אשר הלכה למעשה, לא היטיבו עם הלקוחות, אלא בעיקר עם הסוכנים או החברות.
חישבו על הלקוח הממוצע - הרי הוא בסך הכל רצה לבטח עצמו בביטוח נצרך - ביטוח חיים, ביטוח דירה, ביטוח סיעודי, ביטוח רכב ומה לא. כדי לשוחח עם נציג מחברת הביטוח, היה עליו להמתין בתור עד למענה, משך דקות ארוכות. כאשר הרגע המיוחל הגיע, והלקוח הממוצע כבר זכה לשוחח עם הנציג, הוא כבר היה עצבני לאור ההמתנה הארוכה, וכעת כל שרצה לעשות הוא לרכוש את הפוליסה - מבלי לחשוב יותר מדי, האם הפוליסה משתלמת מבחינה כלכלית, או לא. גם אם אותו לקוח התעקש ורצה לברר מה מציעים לו החברות השונות, הרי שהוא גילה כי הדרך להשגת המידע ארוכה, לא ניתן כמעט להשיג מידע ברשת, כאשר החברות והסוכנים השונים מורידים ומעלים את מחירי הביטוח חדשות לבקרים. תתפלאו או לא, גם כיום, כאשר המידע אודות תנאי הביטוח, נגיש לכל באתר הר הביטוח, לקוחות רבים ממשיכים לשלם את הסכומים ששילמו בעבר.
בעזרת הקמת הר הביטוח, נעשה ניסיון להסביר לציבור לקוחות חברות הביטוח על מה הם משלמים, ולהגיש להם את כלל המידע בדבר נתוני ותנאי הביטוח - בלחיצת כפתור.
כיצד הר הביטוח צפוי להפחית עלויות?
סיבה עיקרית נוספת שהובילה להשקת אתר הר הביטוח, הוא הרצון להפחית בעלויות הביטוחים. כאמור, עד לא מכבר מבוטחים לא ידעו כמה הם משלמים לכל חברת ביטוח, ובקושי ידעו לציין באילו סוגי ביטוחים הם מבוטחים. תאמינו או לא, המצב היה כה אבסורדי, עד כדי כך שלהרבה מבוטחים היו שלושה ביטוחי חיים שונים (או שלושה ביטוחי רכב, שני ביטוחים סיעודיים וכן הלאה) כאשר לא צריך מעבר לביטוח אחד מכל סוג. הדבר יצר תשלומי כפל מיותרים לחלוטין ששילמו אלפי מבוטחים מדי חודש.
ומה באשר לחברות הביטוח? הן נהגו להשאיר את המחירים הגבוהים, בעודן מנצלות את חוסר הידע של הלקוחות השונים. משכך, רמת התחרות בין חברות הביטוח, שכה נחוצה בענף כלכלי - הייתה נמוכה עד אפסית. אי לכך, הנגישות לנתוני הביטוח שהביא עימו הר הביטוח, הובילה לרפורמה של ממש בענף הביטוחי - ממצב בו למבוטחים אין ידע בנוגע לפוליסות השונות, למצב בו כל מבוטח יכול לדעת מהם תנאי כל פוליסה, לרבות השוואת מחירים בין הצעות החברות השונות. מן המותר לציין שהשירות גרם להוזלה במחירים, ולהגברת רמת התחרות בענף.
האם אפשר לקבל מידע אודות ביטוחים של נפטרים?
שירותי הר הביטוח מאפשרים לקבל מידע ביטוחי של בני משפחה שנפטרו. זאת, ככל שפוליסת הביטוח של הנפטר עדיין תקפה. בכך, יוכלו קרובי הנפטר לממש פוליסות ביטוח רלוונטיות שהיו קיימות לנפטר (בעיקר, פוליסת ביטוח חיים), לנהל פוליסות הדרושות ניהול ולמחוק פוליסות שאינן רלוונטיות.
כיצד ניתן להשיג את המידע באתר הר הביטוח?
בכדי לקבל את המידע באתר הר הביטוח, על כל מבוטח לעבור חמישה שלבים שונים:
- להזין מספר תעודת זהות של המבוטח.
- לציין את מועד הנפקת תעודת זהות של המבוטח.
- להשיב על שאלת זיהוי - האם המבוטח יצא ב- 3 השנים האחרונות מן הארץ?
- שאלת זיהוי נוספת - האם המבוטח הנפיק דרכון ב- 3 השנים האחרונות?
לאחר הקלדת תווים לצורכי אבטחה, יועבר המבוטח למסך הראשי.
יצוין כי גם יש להקליד נתונים זהים גם כאשר מנסים לתאר ביטוחים של נפטר. כמו כן, יש לציין את מספר הזהות של הנפטר, ותאריך פטירה שלו.
איזה מידע ניתן להשיג בהר הביטוח?
באתר הר הביטוח, יופיעו נתונים, בצורה נוחה ובהירה, של הביטוחים הבאים:
- ביטוח חיים.
- ביטוחי רכב.
- ביטוח בגין אובדן כושר עבודה.
- ביטוח עסק.
- ביטוח סיעודי.
- ביטוחי בריאות.
- ביטוחי דירה.
השוואת מחירים באתר הר הביטוח
הר הביטוח מציעה למבוטחים לא רק את האפשרות לעיין בתנאי הפוליסות השונות, כי אם את האופציה לבצע השוואת מחירים. כעת, הודות להר הביטוח, יכול כל מבוטח לבצע השוואה, ולגלות כמה המחיר שהוא משלם, נמוך / גבוה מהמחירים שמציעים שאר חברות הביטוח לפוליסות זהות.
בלחיצה על אפשרות 'השוואת מחירים', נפתח לכל מבוטח מעין מחשבון שמאפשר לבצע השוואה בקלות רבה, כאשר לכל אורך הדרך מלווים הסברים מנחים לביצוע ההשוואה. כן קיימת אפשרות לראות את הציון המשוקלל שדירגו הלקוחות השונים את כל חברות הביטוח (מלבד החברות החדשות שטרם דורגו). ציון זה יופיע לאחר לחיצה על 'מדד שירות', כאשר הדירוג עצמו נקבע על פי מהירות הטיפול בפניות מבוטחים, זמן המתנה לנציג שירות, שיעור של תשלום תביעות למבוטחים ועוד.
אמנם, הנתונים שמתקבלים באתר הר הביטוח, מעניקים מידע רב לכל מבוטח. עם זאת, לא די בכך בכדי לנצל באופן אפקטיבי את הנתונים הללו. על מנת לעשות כן, ולחסוך מדי חודש כספים רבים, יש לבצע מספר פעולות המשך, אשר מחייבות סיוע מקצועי מצד אדם הנושא רישיון פנסיוני ואלמנטארי. בעזרתו, הנתונים שיתקבלו באתר הר הביטוח ינותחו היטב, וכך כל לקוח יקבל תמונה ברורה של מצבו הביטוחי, לצד המלצות לתיקונים נדרשים.
בפסקה הבאה, נתאר אילו פעולות אנו - סוכנות פלס מבית מיטב דש, עושים עבור כל לקוח, על מנת להביא את תיקו הביטוחי או הפנסיוני למצב האופטימלי ביותר.
איך ניתן לחסוך כסף בעזרת שירותי הר הביטוח?
כאמור, על מנת להשתמש בנתונים שמתקבלים באתר הר הביטוח, חשוב לבצע כמה פעולות המשך, בעזרת סיוע מגורם מקצועי. את פעולות ההמשך הללו, עליהן יפורט להלן, מבצעת עבורכם סוכנות פלס מבית מיטב:
תחילה, אוספת הסוכנות את החומרים הביטוחיים בעזרת פלטפורמת הר הביטוח. לאחר מכן, ניתנת לכל מבוטח אפשרות לקבל גם מידע פנסיוני (קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות ועוד). את המידע הפנסיוני לא ניתן לקבל ככלל דרך שירותי הר הביטוח, ולכן הנתונים מתקבלים באמצעות פלטפורמת המסלקה הפנסיונית.
כעת, משקיים מידע ביטוחי ופיננסי של הלקוח, אנו - סוכנות פלס מבית מיטב, מבצעים עבורכם את 3 הפעולות הבאות:
- בעל רישיון פנסיוני מטעמנו, יבצע ניתוח ועיבוד של הנתונים הביטוחיים והפיננסיים. בעל הרישיון הפנסיוני יעבור על כלל הנתונים, יבחן ליקויים (כפל ביטוח, פוליסות יקרות ועוד), ויציע תיקונים בשיחת טלפונית בלעדית שיקבל ממנו הלקוח.
- אנו שולחים לכל לקוח חוברת מסודרת, בה נכלל המידע הפנסיוני והביטוחי של כל לקוח שלנו. כפי שכבר צוין לעיל, שירותי הר הביטוח לא מאפשרים לקבל נתונים פנסיוניים של המבוטח, אלא נתונים ביטוחים בלבד. את הנתונים הפיננסיים (הר הכסף), ניתן לקבל רק דרך המסלקה הפנסיונית ובתשלום, ואנו עושים זאת עבורכם - ללא תשלום.כפי שצויין בסעיף הראשון, בעל רישיון פנסיוני יעבור על התיק הביטוחי והפיננסי של הלקוח. היה וגילה בעל הרישיון ליקויים הדורשים תיקון, וכן אפשרות להוזלת מחירי הפוליסות אותם משלם הלקוח מדי חודש - בעל הרישיון יעביר את פרטי הלקוח למוקד, עבור קביעת פגישה עם הלקוח. במסגרת שיחת הטלפון, יציג עצמו בפני הלקוח, ויציע לו לקבוע פגישה עם בעל רשיון פנסיוני, בה ייושמו בפועל ההמלצות והתיקונים. כך, יוכל כל לקוח לחסוך מדי חודש מאות שקלים בתשלומים לפוליסות הביטוח.
על סוכנות פלס מבית מיטב
סוכנות פלס מבית מיטב דש, מוכרת בתור אחת מסוכנויות הביטוח הטובות והמנוסות ביותר בשוק סוכנויות הביטוח. השירות העיקרי אותו מעניקה הסוכנות, הוא איסוף החומר הביטוחי והנגשה שלו ללקוחות השונים. לאחר מכן, מסייעת הסוכנות ללקוחות לבצע את השינויים המומלצים והדרושים, כך שכל לקוח שהחל באיסוף נתונים ומידע פנסיוני / ביטוחי, יסיים אותו לצד בעל רישיון פנסיוני. בעל הרישיון צפוי לעמוד לצד הלקוח בכל פנייה, תביעה ביטוחית או שירות שהלקוח יזדקק לו, עם כיסויים ביטוחים אשר מתואמים באופן ישיר ואישי לצורכי הלקוח, בעלויות זולות, וכמובן, בתיק שלא כולל כפל ביטוח.
על מנת להתאים את השירות הטוב ביותר ואת המוצר האטרקטיבי ביותר ללקוחות השונים - ללא אי - אלו מגבלות של יצרנים, פלס מבית מיטב דש עובדת עם רובן המכריע של בתי ההשקעות וחברות הביטוח הפועלות בישראל.
לסיכום: אם אתם סבורים שהגיעה העת לעשות סדר בתיק הפנסיוני / הביטוחי שלכם, לקבל מידע ביטוחי פנסיוני נגיש בצורה בהירה ופשוטה, וחשוב מכל - לקבל סיוע וליווי צמוד לאורך כל הדרך (כולל בתביעות) מאדם הנושא רישיון פנסיוני - כנסו לאתר של פלס מבית מיטב דש והשלימו את התהליך הרישום. מכאן, הכדור עובר לידיים שלנו, ואנו נעשה הכל כדי לטפל בתיק הביטוחי / הפנסיוני שלכם בצורה הטובה ביותר.
לאתר הר הביטוח: https://harhabituach.co.il