משרות הייטק
צילום: מוטי נחום

2 המקצועות שהכי כדאי להיכנס אליהם לכבוד העשור החדש

עולם ההייטק והדיגיטל נכנסו אל חיינו במהרה בשני העשורים האחרונים, על אחת כמה וכמה בשנים האחרונות, כולם כבר רוצים להיכנס לענפים הללו, בין אם זה פרסומאי, מתכנת או מעצב
תוכן בחסות |

אז אילו מקצועות מבוקשים הם הכי איכותיים שיש? ולאילו מהם אפשר לרכוש את הידע מבלי להגיע לאקדמיה? כל התשובות על מקצועות מבוקשים ללא תואר - בכתבה הבאה.   נתחיל מכך שנסביר מדוע הדרישה עבור מנהלי דיגיטל ומפתחים הולכת וגוברת, ולאחר מכן נסביר על כל תפקיד בנפרד, היתרונות שלו, השכר ולמי התחום באופן ספציפי יוכל להתאים. כי חשוב לנו להדגיש זאת כבר עכשיו: כל אחד יכול להגיע לתעשייה הזאת, אם הוא מספיק רוצה וישקיע, מבלי להגיע לאקדמיה.    הדרישה עבור מוצרי דיגיטל עולה אין ספק שכמעט כל מותג כיום, לא משנה אם מדובר בזארה, מקדונלדס, נייקי או בתי עסק קטנים יותר, כמו סופר מרקט קטנטן או מסעדה תאילנדית בתל-אביב צריכים נכס דיגיטלי. ובשביל ליצור נכס דיגיטלי, צריך צוות (קטן או גדול, תלוי בגודל המותג) של אנשי הייטק ודיגיטל מומחים, שיוכלו להקים את הנכס הדיגיטלי בכוחות עצמם.   אבל רק לפני שנדבר על המקצועות, נדבר על הצריכה, בזכות משבר הקרונה, עולם הקנייה והרכישה השתנה כמעט ב-180 מעלות! אין אדם היום כמעט שלא עורך קניות בדיגיטל או שמבצע הזמנה של מוצרי מזון באתר האינטרנט של הסופרמרקט האהוב עליו.   אם פעם, רוב האנשים היו עדיין מעדיפים לגשת לקניון הקרוב בשביל לקנות זוג נעליים או כמה חולצות חדשות, היום כולם יודעים, לא משנה אם אלו ילדים בני 16 או אנשים מבוגרים שעברו את גיל 60 ובדיוק רוצים לקנות בגדים חדשים לכבוד החג - הם ייכנסו לגוגל, יחפשו את המותג שהם מכירים ואוהבים, ייכנסו לאתר, ובתוך כמה ימים ההזמנה תגיע אליהם לפתח הבית.   וזה נכון לכל אספקט אפשרי של הזמנות, כיוון שהסמארטפון שלנו צמוד אלינו 24/7, אנחנו יכולים לבצע הזמנה של כל מוצר שרק נרצה בתוך כמה דקות, אם לדוגמה ארצה לרכוש עכשיו חולצת כדורגל, בתוך 5 דקות מהרגע שהתחלתם לקרוא את הפסקה הזאת, אני אוכל להשלים את ההזמנה בהצלחה.    בעקבות ההתפתחות הדיגיטלית ושימוש המירבי בסמארטפונים, כל מותג אפשרי בעולם היום, רוצה להתפתח בשביל להגיע לקהל היעד שלו בצורה הקלה ביותר עבורו. ובשביל כך? הוא יצטרך צוות מוכשר שיפתח לו נכס דיגיטלי, שדרכו יוכלו לבצע את ההזמנות השונות.   כשלאחר מכן, הוא יצטרך אנשי דיגיטל ופרסום, שיוכלו לפרסם זאת בצורה האיכותית ביותר! ולכן בדיוק נכנסת רשימת התפקידים הפופולריים ביותר לעשור הקרוב, עליהם אפרט ממש בפסקאות הבאות.   עובדה לא חשובה שאולי תעניין אתכם: במידה ותהיתם, לכל מה שנקרא היום חנות דיגיטלית, יש שם רשמי, והוא נקרא אי-קומרס.   אבל לפני כן, חשוב לי להבהיר שכל התחומים הבאים, נחשבים אל מקצועות רווחיים ללא תואר, כך שאין צורך להעביר 3 או 4 שנים באקדמיה בשביל לרכוש את הידע עבורם.  מצד אחד, אלו מקצועות מבוקשים ללא תואר, אך מצד שני, הם נחשבים אל מקצועות יוקרתיים, אז כיצד זה הגיוני? בזכות מרכזי הכשרה למקצועות ההייטק, המבטיחים הכשרה זריזה בתוך 4 עד 14 חודשים, כשתוך כדי הן מתחייבות לעבודה לכל הבוגרים שלהן. ובכך ישנו תהליך מושלם ומקיף, שיכול להבטיח לכל אחד, שהוא ללא ניסיון או רקע בעולם ההייטק, עבודה בתוך כשנה (פחות או יותר) מרגע שהוא נרשם אל הקורס.   שיווק בדיגיטל - פרסום: פייסבוק, גוגל ואינסטגרם שיווק דיגיטלי נכנס בקלות אל רשימת מקצועות מבוקשים לעשות הקרוב, והוא עושה זאת די בקלות. באופן אישי, כאחד שחי ונושם את התחום קרוב ל-4 שנים, אני רואה כיצד הצורך עבורו רק הולך וגובר. ויתרה מכך, אני חושב שקיימים בו שני יתרונות מרכזיים:   מגוון תפקידים רב - בעולם השיווק הדיגיטלי קיימים תפקידים שונים ומגוונים, כך שגם אם אתה חושב שתחום אחד בעולם הזה לא יתאים לך, יש לך רשימה ארוכה ומגוונת, שאני בטוח שתוכל להתאהב בכל אחד מהמקצועות הקיימים בה.

לא צריך רקע טכני - אם אנחנו מדברים על מקצועות הייטק, אנחנו בוודאי נחשוב על תחומים כמו פיתוח, בדיקות תוכנה וכו' (שיציינו בהמשך), ובשביל באמת להיכנס אליהם, צריך באמת ידע ברמה גבוהה במחשבים, אך בעולם הדיגיטלי זה כמעט ולא נכון, כי כמעט וכל אחד היום יכול להתמודד בקלות עם מערכות הפרסום של גוגל ופייסבוק. אז מה ההבדלים בין התפקידים השונים בתור משווקים דיגיטליים? קיימים המון מקצועות מבוקשים בענף הזה, הראשון מביניהם הוא מנהל קמפיינים, אותו אחד שאחראי על קידום מודעות בפייסבוק ובגוגל, השני הוא מקדם אתרים, כזה שיקדם אתרים בגוגל (לא באופן ממומן) והאחרון הוא מנהל סושיאל מדיה, אחד שאחראי על תפקוד והעלה של עמודי פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ועוד.   שכר בתחילת הדרך: נע בין 9,000 עד 11,000 ש"ח  זמן הכשרה: כ-5.5 חודשים למי זה מתאים: אנשים שמסתדרים עם מספרים, שאוהבים רשתות חברתיות, שרוצים לחיות ולהיכנס לעולם הפרסום   פיתוח Web - בניית אתרים כפי שרשמתי בפסקה הקודמת, גם אם יפתחו את האתר הכי מושלם בעולם, אם הפרסום שלו לא יעבוד כפי שצריך, אז הוא לא יניב תוצאות. אז מן הסתם, ההיגיון הזה עובד גם בדרך ההפוכה. אין לנו כל צל של ספק, שבניית אתרים נכנס בקלות אל רשימה של מקצועות מבוקשים. תוכלו לראות זאת בכל קבוצת דרושים להייטק בפייסבוק, אתרים של חיפוש עבודה וגם בלינקדאין.   מפתח אתר איכותי, יצטרך להכיר קודם כל את המונחים הבסיסיים ביותר למען פיתוח אתרים, הלא הם: HTML ו-CSS, ולאחר מכן יוכל להתפתח אל שפות תכנות מתקדמות, שבזכותן הוא יוכל להעמיד אתר בצורה האיכותית והנפלאה ביותר. רבים מאנשים שסיימו קורס בניית אתרים במכללת האקריו, יוכלו להעיד שכבר לאחר מספר שבועות בקורס, הם יכלו לבנות אתר קטנטן בכוחות עצמם!   מפתחי אתרים יוכלו להגיע אל ארגוני וחברות הייטק נחשבות ביותר, ומי שעולם השכירים פחות מתאים להם, יוכל למצוא את עצמו כשעצמאי (פרילנסר) כבר בתחילת דרכו, מיד לאחר שהוא סיים את הקורס. ויוכל לבחור בעצמו את הפרויקטים אליהם הוא ירצה להיכנס.   לא משנה את מי תשאלו, בין אם זה אדם מתעשיית ההייטק או לא, רוב האנשים יודעים היום שפיתוח, תכנות וכל מה שקשור אל כך בקלות נכנס לרשימת מקצועות מבוקשים בעולם ההייטק והדיגיטל.   שכר בתחילת הדרך: נע בין 10,000 עד 12,000 ש"ח  זמן הכשרה: כ-7 חודשים למי זה מתאים: אנשים טכניים שלא מפחדים מהתעסקות עם מחשבים, יצירתיים, שאוהבים לפתור בעיות, כאלה שהמוח שלהם עובד שעות נוספות ואוהבים לשבת וליצור פרויקטים ארוכי טווח.   לסיכום - מה הכי כדאי לעשות עכשיו? קיימים המון מקצועות רווחיים ללא תואר, שאת חלקם לא הכנסתי לפה, כמו אנשי QA, מנהלי רשתות, מפתחי אפליקציות, מעצבים גרפיים ועוד. אבל בחרתי בכוונה את השניים לדעתי שהם לעת עתה הכי פופולריים. ואם אתם חושבים ש: "אני לא יודע אם זה מתאים לי" או "מה לי ולהייטק", הרשו לי לומר לכם, שכל אחד יכול להגיע לענף הזה, העניין שצריך לשמור על שני עקרונות חשובים: הרצון להצליח והשקעה מרובה. ברגע שתאמצו את שתי הגישות הללו, השמיים הם הגבול מבחינתכם.   אני מקווה שהבנתם שיש רשימה הרבה של מקצועות מבוקשים שיכולים להכניס אתכם להייטק, אבל מכאן והלאה - הבחירה היא בידיים שלכם. כי העתיד בתעשיית ההייטק הוא באמת ורוד והביקוש עבור המקצועות שכתבתי רק עולה ועולה, בכל רגע אפשרי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה