מה חשוב לדעת על SEO?

מבחינה מילולית, הפירוש של SEO הוא Search Engines Optimization – אופטימיזציה למנועי חיפוש.
 | 
telegram

הכוונה, עבור מי שאינו מכיר את המונח, היא ביצוע פעולות על אתרי אינטרנט שמיועדות לשיפור הדירוג שלהם במנועי החיפוש. למרות שהמונח מתייחס למנועי חיפוש באופן כללי, בפועל (ובייחוד בישראל) – הכוונה היא בעיקר למנוע החיפוש של גוגל. גוגל היא כמעט מונופול בתחום החיפוש באינטרנט, ולכן העבודה שנעשית לקידום אתרים מתייחסת בעיקר אל מנוע החיפוש שלה.

חשוב לדעת ש-SEO נועד בעצם כדי להגדיל את נפח הכניסה לאותו אתר שנעשה עליו קידום SEO. ההנחה הבסיסית (והמוכחת) בתחום היא שככל שהאתר יהיה מדורג גבוה יותר בעמוד תוצאות החיפוש, כך ייכנסו אליו יותר גולשים. 

קידום אתרים בגוגל
בעברית נהוג להתייחס אל המונח SEO כקידום אתרים. המטרה של קידום אתרים אורגני היא להביא אתר מסוים לראש תוצאות החיפוש בביטויי חיפוש שרלוונטיים לאותו אתר. כך, אתר שעוסק במכירת מוצרי אופנה, ירצה להתמקם בראש תוצאות החיפוש בביטויים כמו "חנות אופנה" וכדומה. בדרך כלל, כאשר מקדמים אתר כלשהו, מבצעים "מחקר מילות מפתח", שזהו תהליך שנועד לקבוע מהם ביטויי החיפוש שכדאי וצריך להתמקד בהם באותו אתר.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

ישנם שני סוגים עיקריים של קידום אתרים – קידום אורגני וקידום ממומן. קידום אורגני הוא קידום שמתייחס לתוצאות החיפוש שאינן ממומנות, ואילו קידום ממומן מתייחס לתוצאות החיפוש בגוגל שהן בעצם מודעות בתשלום, ומופיעות מעל התוצאות הטבעיות. 

מי אתה - האלגוריתם של גוגל?
כדי להבין איך עובד קידום בגוגל, בעצם יש לדעת איך עובד האלגוריתם של מנוע החיפוש – שקובע את הדירוגים עבור כל ביטוי חיפוש. למעשה, מדובר באחד מהסודות השמורים ביותר בעולם. אף אחד מחוץ לגוגל, גם לא מקדמי האתרים המקצועיים ביותר, חשוף למבנה המדויק של האלגוריתם. אך למרות זאת, אנשי המקצוע בתחום יודעים להעריך במידה רבה של דיוק כי קיימים כ-200 מרכיבי דירוג שהאלגוריתם עושה בהם שימוש, עם רמות חשיבות גדולות או קטנות יותר. מסיבה זו, חלק גדול מהעבודה של מקדמי האתרים בעצם נעשית תוך כדי "ניסוי וטעייה", ועל סמך הניסיון המצטבר של לא מעט שנים בתחום של אנשי קידום מנוסים.
קידום בעזרת עבודת און פייג' (On Page) ו-אוף פייג' (Off Page)
שני סוגי הפעולות שמבצעים מקדמי אתרים מתמקדים בעבודה בתוך האתר המקודם (On Page) ומחוץ לאתר המקודם (Off Page). העבודה בתוך האתר מתמקדת בהעשרה שלו מבחינת כמות התוכן והאיכות שלו, ומתייחסת גם לנושאים כמו ממשק המשתמש וחוויית המשתמש, התאמה לסוגי מסכים ומכשירים שונים וכן לפן הטכני של האתר – מהירות הטעינה של דפים, משקל האתר וכדומה.

לעומת זאת, נעשית גם עבודה רבה לקידום האתר מחוצה אליו. פעילות זו מתמקדת בהשגת קישורים איכותיים שיופנו מאתרים אחרים אל האתר המקודם. לקישורים אלה יש ערך רב בעיניי גוגל, וככל שהם מגיעים מאתרים גדולים וחשובים יותר – כך גדלה ההשפעה הפוטנציאלית שלהם על דירוגי האתר.

בסופו של דבר, הפעילות בתוך האתר ומחוצה לו, מיועדת לתת מענה לגורמי הדירוג השונים של האלגוריתם של גוגל, בכדי להצליח ולזכות במקום הראשון והנכסף בתוצאות הדירוג האורגניות.

חיפוש ני"ע חיפוש כתבות