איך מבצעים ניהול אתרי מכירות נכון
עידן הקורונה גרם לעלייה משמעותית בהיקף הקניות שישראלים מבצעים ברשת. צרכנים רבים גילו את הקלות והנוחות של הזמנת מוצרים שונים עד הבית במגוון תחומים – החל מקניות בסופרמרקט ועד קניית פריטי אופנה והנעלה, מזון מוכן ממסעדות ומוצרים שונים של חנויות אינטרנטיות רבות. הטרנד הזה נתפס בצורה חזקה ביותר, ואם בעבר הישראלים היו מזמינים מוצרים בעיקר מאתרים בחו"ל, כיום רבים מהם מבצעים קניות גם באתרים ישראלים רבים, ונהנים מתהליך הזמנה מהיר ויעיל.
מומחים בתחום מעריכים כי מגמת העלייה בקניות ברשת תמשיך ותתעצם, ולכן זהו הזמן הנכון עבור עסקים רבים להפוך את האתר שלהם גם לאתר מכירות. אך כדי לנהל אתר מכירות מצליח, שמצליח למשוך גולשים ולעמוד במטרות העסקיות שלו, יש צורך להקפיד על לא מעט דברים חשובים בבניית האתר ובניהול השוטף שלו.
מה חשוב ללקוח שלכם?
אחד מהדברים החשובים ביותר כאשר מדברים על ניהול אתרים ומכירות אינטרנטיות, הוא איכות ממשק המשתמש של האתר. כדי לתכנן ממשק משתמש מצוין, כדאי להתחיל את תכנון האתר ממחשבה על הלקוח/גולש שלכם. אתם צריכים לחשוב מה הגולש באתר ירצה לראות ולדעת, כיצד יהיה לו נוח לסקור את הפריטים באתר, איזה מידע הוא ירצה לראות על כל מוצר ואיך ירצה לנווט בין האפשרויות השונות. ככל שהממשק של האתר יקלע יותר לצרכים של הגולש, כך גדל הסיכוי שהוא יבחר לבצע בו קנייה ושהיחס בין כמות הגולשים הנכנסת לאתר לבין כמות המכירות המתבצעת בו יהיה טוב יותר.
מכיוון שבעלי האתר הם לא אלה שמבצעים את הבנייה שלו בפועל בדרך כלל, חשוב שהחברה שבונה את האתר תהיה מודעת לנקודות האלו, ויש לשים דגש על כך בכל תכנון ובנייה של אתר מכירות חדש.
החשיבות של תיאורי מוצר, תמונות ותוכן איכותי
מעבר לממשק המשתמש של האתר ולחוויית הקנייה, ישנם דגשים נוספים שחשוב להתייחס אליהם, כדי להצליח ולגרום ליותר גולשים לרכוש מוצרים באתר. אחד מהדגשים החשובים ביותר הוא שכל מוצר באתר צריך להיות עם תיאור טקסטואלי מפורט ככל הניתן, עם תמונה ברורה טובה אחת לפחות שלו ועם יכולת של הגולש לסמן מוצרים שאהב ולשמור ברשימה או להכניס לעגלת הקניות באתר.
ככל שעמודי המוצרים השונים באתר יהיו מפורטים וטובים יותר, כך יגדל יחס ההמרה באתר כולו. אתרים שבהם יש מידע מועט על כל מוצר, או שאין בהם כלל תמונה ברורה של המוצר, סובלים בדרך כלל מאחוזי מכירות טובים פחות, לעומת אתרים שמצטיינים באיכות עמודי המוצר שלהם.
בנוסף לכך, חשוב לשים דגש על כך שהתוכן באתר יהיה איכותי. לשם כך, רצוי לעבוד עם כותבי תוכן מקצועיים כדי לוודא שהתוכן באתר כתוב בצורה איכותית. לא תמיד בעל האתר יכול לכתוב את התכנים באתר בעצמו, ולאיכות התוכן יש חשיבות גם מבחינת היכולת למשוך גולשים וגם מבחינת היכולת לקדם את האתר בגוגל – דבר חשוב ביותר.
קידום אתרים לאתרי מכירות
ביצוע קידום אתרים אורגני וממומן יכול להיות קריטי להצלחה של אתר מכירות, במיוחד בשלבים הראשוניים לאחר שעלה לאוויר. הדרך העיקרית שבה יוכלו גולשים למצוא את האתר תהיה באמצעות מודעות ממומנות בגוגל וברשתות החברתיות וכן על ידי הופעה של האתר בתוצאות החיפוש הראשונות בביטויים רלוונטיים. אתר מכירות שלא מבצעים עבורו קידום אתרים, עלול למצוא את עצמו ללא נפח תנועה מספק שיצדיק את קיומו. לכן, כבר משלב העלייה לאוויר של האתר, יש לעבוד עם חברת קידום מקצועית ואיכותית, ולדאוג לכך שגולשים רבים ככל האפשר יתחילו להשתמש באתר.