קידום בגוגל: איך זה עובד

בעבר הרחוק עוד קודם המצאת הפייסבוק והאינסטגרם, ועוד לפני הטלפונים החכמים, היה סוג כישרון נשכח, 'זיכרון' קראו לו, אנשים השתמשו בו למגוון צרכים, חלקם זכרו רשימת קניות בעל פה, אחרים אגרו עשרות ואפילו מאות מספרי טלפון. אבל עם המצאת המחשב והפלאפון, הצורך לזכור כל דבר התייתר, וכיום הדבר הכי חשוב לזכור זה, 'איך לחפש בגוגל את הידע הנדרש'.

 | 
telegram

וכאן מגיע המקום של קידום בגוגל, כל אתר שיופיע בעמוד הראשון של החיפוש יקבל מאות כניסות יותר מאשר אתרים שאינם מופיעים, אז איך עובד האלגוריתם של גוגל? ואיך גוגל מחליט מי יופיע בעמוד הראשון ויזכה לחשיפה, ומי לא יזכה לכניסות?

אתה מתכוון לאתרים שמופיעים בתחילת החיפוש, שכתוב לידם מודעה?
ישנם שני דרכים לקדם ולפרסם אתרים בגוגל.
ניתן לממן ולשלם ישירות לגוגל ואז תופיע התוצאה בתחילת העמוד כאשר לצידה הודעה על כך שזהו קישור ממומן, קידום ממומן (PPC).
בדרך השניה הנקראת קידום אורגני או SOE, התוצאה תופיעה ללא התראת 'הודעה' לידה, אלה בחיפוש, גוגל יביא לנו את התוצאות האלה כתוצאות 'אמת' לחיפוש אותו חיפשנו.

אז איך באמת לקדם את האתר ולגרום לגוגל לשים את האתר שלי בעמוד הראשון של החיפושים הרלוונטים?
כדי לקדם את האתר אנחנו משתמשים באלגוריתם של גוגל, אלגוריתם זה מחפש במרחבי הרשת את התוצאות הכי 'נכונות' בעבורינו, לפי כמה וכמה שיקולים ושכלולים, רובם סודיים וחלקם לא ברורים לגמרי, אבל כאן נחשוף את שלושת הדברים החשובים של האלגוריתם של גוגל, ונראה איך אפשר להשתמש בהם כדי שגוגל יקדם את האתר שלנו.

1.      כניסות לאתר
קודם כל ברור שככל שהאתר יותר טוב ונכנסים אליו יותר ויותר אנשים, וההצלחה שלו ברשת גדולה יותר, גם גוגל 'ישמע' על כך ויקדם אותו. אז תוכן טוב ואתר שמושך אנשים בהחלט הם השלב הראשון והפשוט לקדם את האתר.
2.      בניית קישורים
ככל שאתרים אחרים שולחים לאתר שלי על ידי היפרלינקים (כן הכפתור הזה שאתה לוחץ עליו והוא פותח אוטומטית עמוד אינטרנט אחר), וככל שבמרחבי הרשת יש יותר עמודים ששולחים אליך, גוגל 'מבין' שהאתר שלך יותר חשוב ויותר נצרך, וממילא האתר שלך יופיע בראש רשימת החיפוש.
3.      ראנק בריין (RANKBRAIN)
לא ברור מה זה בדיוק ראנק בריין ועוד יותר לא ברור איך בדיוק הוא מעבד את הנתונים ועל פי מה הוא מדרג את האתרים, אבל ברור שהוא ממש חשוב לקידום אתרים.
אז מה זה בכלל ראנק בריין?
האלגוריתם הזה בודק לא רק מילות החיפוש של המשתמש, אלא על ידי בינה מלאכותית, מבין פחות או יותר מה האדם באמת מחפש במילות החיפוש שלו, ומתאים את ה'תשובה' ל'שאלה'.
כלומר שכדי לקדם את האתר, כדאי שיהיו תשובות באתר למגוון שאלות, כך שכאשר גוגל יחפש תשובה מתאימה לשאלת המחפש האתר שלנו יימצא כעונה על הצורך ולכן יופיע קודם לכן.

חיפוש ני"ע חיפוש כתבות