ריגול למתחילים – כיצד תוכלו לדעת מה עושים המתחרים שלכם?
בזמן שאתם, כבעלי אתרים, מתאמצים לקדם את האתר שלכם בדפי התוצאות של גוגל, גם המתחרים שלכם עובדים ומנסים להגיע בדיוק לאותם המקומות – כיצד תוכלו לרגל אחר עבודתם ולנצל את המידע לטובתכם? קראו במאמר זה
דפי תוצאות החיפוש של גוגל הם זירה תחרותית תוססת – מודעות ממומנות המתחרות על הנראות, רשומות גוגל לעסקים המנסות להתברג גבוה ודפי אינטרנט המבקשים למשוך אליהם כמה שיותר הקלקות. התחרות הזאת דורשת מבעלי אתרים להשקיע משאבים ומאמצים לא מעטים על מנת לשפר את האתר שלהם ולהתאימו בצורה הטובה ביותר להנחיות של גוגל (ושאר מנועי החיפוש) כך שהיא תבחר להציג את דפיו במיקום גבוה בעבור שאילות החיפוש הרלוונטיות לתחום עיסוקו.
קידום אתרים אורגני הוא תהליך עבודה שמטרתו להביא את דפי האתר למיקומים גבוהים בעבור שאלות החיפוש הרלוונטיות בגוגל. כחלק מתהליך זה, מתבצעת בדיקה מעמיקה של התחום התחרותי שבו פועל האתר על מנת לבנות אסטרטגיית קידום אופטימלית. ריגול אחר המתחרים של האתר, כלומר אתרים שפועלים באותו התחום ומוכרים את אותם מוצרים ושירותים, הוא כלי חשוב מאוד בניתוח זה ויש ביכולתו לספק לבעל האתר ולמקדם מידע רב שישמש אותם בתהליך הקידום של האתר.
האמת היא שלא חייבים להיות מקדמי אתרים מקצועיים על מנת לרגל אחר האתרים המתחרים בכם. אם אתם בעלי אתרים, אתם יכולים להשתמש בכמה כלים (חינמיים או בתשלום) על מנת לבדוק את המתחרים שלכם ולקבל מהם רעיונות ותובנות שימושיים. הנה כמה רעיונות:
מהירות האתר
מהירות הטעינה של דף אינטרנט היא פרמטר חשוב מאוד לבדיקה. דף או אתר שזמן הטעינה שלו איטי מדי עלול להפסיד גולשים, שכן חוויית גלישה לא מוצלחת גורמת לרבים לעזוב את האתר ולא לשוב אליו. בנוסף לכך, זמן טעינה איטי משפיע לרעה על דירוגי האתר בגוגל, שכן גוגל מייחסת לפרמטר זה חשיבות בלתי מבוטלת.
על מנת לבדוק מהו זמן הטעינה של דפי האתר שלכם ושל המתחרים, אתם יכולים להשתמש בכלי החינמי של גוגל לבדיקת מהירות אתר (Pagespeed Insights). בכלי זה אפשר לבצע בדיקה לכל כתובת URL ולקבל שלל נתונים המבוססים על נתוני שטח ועל נתוני מעבדה. אם מהירות האתרים המתחרים גבוהה משלכם והנתונים שלהם טובים משלכם, כדאי שתבדקו כיצד אתם יכולים לשפר את המצב באתרכם כך שתוכלו לעמוד בתחרות.
סכמות שהאתר משתמש בהן
סכמה היא קוד המוסכם על כלל מנועי החיפוש שניתן להטמיעו בדף אינטרנט על מנת להסביר את תוכנו בצורה טובה יותר – למשל, סכמה של מוצר, סכמה של מאמר, סכמה של שאלות נפוצות ועוד ועוד. שימוש בסכמות המתאימות בדף יכול לשפר את הנראות שלו בדפי התוצאות של גוגל, למשוך יותר גולשים להקליק עליו ולשפר את דירוגיו.
כדאי לבדוק באילו סכמות משתמשים המתחרים שלכם ולשקול אילו מהן מתאימות גם לאתר שלכם. תוכלו לעשות זאת באמצעות כלי חינמי נוסף של גוגל – בדיקת תוצאות עשירות (Rich Results Test). כל שעליכם לעשות הוא להקליד כל כתובת URL ולבדוק אילו סכמות מוטמעות בדף הנבדק. תוכלו גם לגלות אם הסכמות המוטמעות תקינות או שדרושים בהן תיקונים.
קישורים נכנסים
בדיקה חשובה נוספת שכדאי לערוך לאתרים המתחרים בכם היא בדיקה של הקישורים הנכנסים לאתר. מכיוון שלפרופיל הקישורים של האתר יש השפעה על דירוגיו בגוגל, חשוב לבדוק היכן אתם עומדים ביחס למתחריכם ובמקרה הצורך לנסות לפעול על מנת לשפר את המצב. חשוב לזכור כי הפרמטר של מספר הקישורים הנכנסים לאתר הוא אינו היחיד שכדאי להתייחס אליו, חשוב לא פחות לבדוק את איכות הקישורים הנכנסים ואת הרכבם.
את בדיקת הקישורים הנכנסים לאתרים המתחרים לא תוכלו לבצע בכלי חינמי, אך ישנם לפחות שני כלים טובים שאותם תוכלו לרכוש – הראשון הוא Ahrefs והשני הוא Majestic. בכלים אלו תוכלו לבקש ניתוח לכל אתר ולקבל את רשימת האתרים המקשרים אליו, כולל מלל הקישורים ואיכותם. תוכלו להשתמש במידע זה על מנת לקבל רעיונות לקישורים לאתר שלכם ועל מנת להבין מהו קצב הוספת הקישורים הנכון ביותר לתחום התחרותי שבו אתם פועלים.
לסיכום, ריגול אחר המתחרים יכול לתרום רבות להצלחת האתר שלכם. אם אתם מקדמים את האתר בעצמכם, מומלץ להשקיע זמן ומאמץ בניתוח מעמיק זה על מנת לעבוד נכון ולהשקיע במקומות הנכונים. ואם אתם רוצים ללמוד לעומק את נושא קידום האתרים – הצטרפו לקורס לקידום אתרים ותוכלו לקדם כל אתר.