דברים שחייבים לדעת על הצד הטכני של ה-SEO

 | 
telegram

כאשר מדברים על SEO (קידום אתרים), מדברים על קשת רחבה של פעולות טכניות הנדרשות ליישום לאורך כל שלבי הקידום. בעמוד שלפניכם ריכזנו עבורכם רשימה של דברים שחייבים לדעת על הצד הטכני של הליכי  SEO

חיבור האתר לכלי עזר וסיוע שונים
תהליך קידום אתרים אורגני בגוגל נעשה בין היתר באמצעות כלי טכנולוגיים ותוכנות שונות שנועדו לצרכי איסוף מידע ושיפור תוצאות הדירוג כפועל יוצא מניתוח נכון של המידע. כלים אלו נועדו בין היתר לצרכי איסוף מידע על פעולות הגלישה באתר המקודם, מיקום האתר בגוגל, איתור באגים בקוד האתר בזמן אמת וכדומה.
אבטחת האתר
נושא אבטחת המידע באתר הוא אחד מהנושאים המרכזיים עליהם האלגוריתמים של גוגל שמים דגש כאשר הם מסווגים, מאנדקסים ומדרגים את אתרי האינטרנט השונים. כפועל יוצא מכך, קיימת חשיבות לאופן בו אתם מאבטחים את האתר המקודם, כאשר דרישת התקן היא אבטחת אתרים באמצעות תעודת SSL שהיא למעשה פרוטוקול אבטחה בסיסי המיועד לצרכי גניבת מידע מצד שלישי, וזאת לצד תוספים והרחבות בנושא אבטחת מידע אותם ניתן להטמיע באתרים השונים.

קרדיט תמונה: אקסטרה דיגיטל

מהירות האתר
חווית המשתמש באתר תלויה בין היתר בקצב טעינת דפי האתר, ולכן, חייב להיות מושם דגש על מהירות טעינת דפי האתר עם או בלי קשר להליך הקידום.  אתרים הנטענים באיטיות באופן יחסי, נאלצים להתמודד עם כמות נטישות גבוהה יותר והדבר משפיע בין יתר על תוצאות הדירוג בהליך הקידום. מנגד, אתרים שדפיהם נטענים במהירות זוכים לאחוזי נטישה נמוכים ולזמן שהייה (ממוצע) ממושך יותר מצד הגולשים. כפועל יוצא מכך, כל הליך קידום חייב להיעשות לאחר בדיקה בנוגע למהירות הטעינה של דפי האתר, כאשר הבדיקה ניתנת ליישום באמצעות כלי ייעודי של גוגל (GOOGLE PAGESPEED INSIGHTS).

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הטמעת קובץ ROBOTS.TXT
קובץ זה הוא למעשה קובץ המאפשר לרובוטים של גוגל לדעת איזה עמודים ניתנים ומיועדים לסריקה באתר ואילו לא. השימוש בקובץ זה מאפשר לקצר תהליכים ולמנוע מצבים בהם הרובוטים של גוגל סורקים דפי אינטרנט בהם קיים תוכן דל (דבר העלול לפגוע בתוצאות הדירוג) ו/או מקרים בהם הרובוטים של גוגל עלולים לראות בתוכן מסוים המופיע בדף כתוכן משוכפל או מועתק, דבר העלול להוביל במקרים מסוימים להרחקת האתר ממנוע הקידום.

קובץ מפת אתר XML
קובץ חשוב נוסף אותו חשוב לשגר למערכת של גוגל לצרכי סריקה של עמודי האתר הוא קובץ מפת אתר מסוג XML. קובץ זה כולל בתוכו את הקישורים השונים לעמודי האתר על פי היררכיית התוכן באתר ובאמצעותו ניתן לסרוק באופן מהיר ויעיל יותר את האתר.

איכות קישורים פנימיים
יצירת מבנה היררכי ונכון של דפי האתר מהווה חלק בלתי נפרד מההיבט הטכני הנלווה להליך הקידום, ולכן, קיימת חשיבות רבה לשימוש בקישורים פנימיים שתפקידם לקשר בן עמודי האתר השונים. הפקדה יתרה על קישורים פנימיים תורמת ליכולת הניווט של הגולשים באתר ובכך הפעולה תורמת את חלקה לתהליך הקידום האורגני בכללותו.

שימוש נכון בתגיות מטא
META TAGS מהווים חלק מרכזי בכל הליך קידום אורגני ואופן השימוש בהם עלול להשפיע במידה ניכרת על תוצאות הקידום לאורך כל הדרך. תגיות המטא המרכזיות בהן נעשה שימוש לצרכי הקידום הם תגיות ה-TITLE ותגיות הדיסקריפשן. תגיות אלו נועדו לצרכי הגדרת תוכן העמוד באמצעות כותרת המורכבת מ-65 תווים לערך שבחלק מהמקרים חשוב שיכללו את מילת המפתח או הביטוי הרלוונטי לצרכי הקידום.

דפי שגיאה מסוג 404
Error 404 הוא דף שגיאה אליה נחשף הגולש המנסה להגיע לדף אינטרנט שאינו קיים. שגיאה זו עלולה להיווצר מסיבות שונות כגון:  מחיקת העמוד הספציפי מהאתר, שיבוש באופן הופעת כתובת העמוד, שינוי כתובת URL וסיבות נוספות. הופעת דפי שגיאה מסוג 404 עלולה להוביל לפגיעה ביכולות הקידום של האתר ולכן קיימת חשיבות רבה לבירור הסיבה להופעת דף השגיאה ותיקון הבעיה. מכיוון שהופעתם של דפי השגיאה עלולים להיווצר ממספר סיבות שונות, חשוב לבדוק באמצעות ה-גוגל אנליטיקס את הסיבה להופעתו של כל דף שגיאה ואף לבצע מעקב אחר דפי שגיאה מעת לעת.
רוצים לדעת יותר על ההיבטים הטכניים הנלווים להליך הקידום והשפעתם על תוצאות הדירוג שלכם? לחצו כאן וצרו קשר עם מומחי ה-SEO שלנו.

חיפוש ני"ע חיפוש כתבות