אסטרטגיה עסקית ותוכנית שיווקית שכל עסק חייב

נראה שכולם נמצאים ברשתות החברתיות, כותבים פוסטים, משתפים סטוריז , משקיעים שעות ביום ברשתות והעבודה לא מפסיקה לזרום אליהם. אז זהו שבפועל הדברים ממש לא כך! הסטטיסטיקה מראה שקומץ קטן של בעלי העסקים מצליחים להביא לידים איכותיים ולהגשים את הפוטנציאל העסקי שלהם ברשת.

 | 
telegram

נשאלת השאלה, למה אחוז קטן מצליח והשאר לא? שאלנו את עינת בלונדר הבעלים של "בלנדר – פיתוח עסקי. שיווק. תוצאות" – אשת שיווק עם ניסיון של מעל 15 שנה שליוותה מעל ל 200 עסקים ופיתחה את שיטת Scale-Up לעסקים למה זה קורה? ואיך בכל זאת נכון לשווק את העסק בצורה חכמה שתגדיל את הפעילות ותייצר הכנסות?
ברקע נתון בלתי נתפס, מעל 40,000 עסקים נסגרים מידי שנה בישראל ומצד שני משבר הקורונה מביא יותר ויותר שכירים להחלטה להגשים את עצמם, לצאת לעצמאות ולהפוך לבעלי עסקים והדרך לשם לא קלה ומלאת מכשולים.

הגורם מספר אחד שמוביל לסגירת עסקים והחשש לצאת עצמאות הוא הפחד המשתק והשיח הפנימי של מה יהיה אם אני לא אצליח? מי מבטיח לי שאם אשקיע כסף השיווק יעבוד? ומצד שני יש את החלום – להיות עצמאי ובעל עסק רווחי ועם רווחה הכלכלית וזמן פנוי להתעסק במה שאני באמת אוהב.
בניסיון לפענח אחת ולתמיד את "סוד העסקים המצליחים" שאלנו את עינת בלונדר
דבר ראשון, באיזה שלב את פוגשת את העסקים ?
ישנם שלושה שלבים עיקריים בהתפתחות של העסק ולכל אחד מהם צרכים שונים
השלב הראשון: שלב ההקמה
 בשלב זה לא באמת קיים עסק, לרוב מדובר בבחור או בחורה עם רעיון מוצלח או רצון להקים עסק, לרוב, מה שיש להם בשלב הזה: מוטיבציה, רעיון וחלום גדול ומצד שני פחד וחששות מה יהיה אם לא אצליח? זהו שלב מהותי ליועץ עסקי מנוסה שילווה בשלבי פתיחת העסק וגיבוש העסק.
לצערי, נפגשתי עם לא מעט בעלי עסקים שויתרו על שלב זה, ביזבזו חודשים ואף שנים (והמון כסף) ולא הצליחו להתרומם. חלקם אף התרסקו ונכנסו לחובות.

השלב השני: שלב בניית היציבות
בשלב הזה אני פוגשת את היזמים שצלחו את שלב ההקמה והגיעו להכנסה חודשים של 10,000-30,000 ₪ אך לא מצליחים לשמור על יציבות מדי חודש, כאן הם מחפשים אסטרטגיה לפיתוח יציבות ועמידה בתוכנית כלכלית

השלב השלישי: שלב קפיצה המדרגה
בשלב זה אני פוגשת בעלי עסקים עם הכנסות יציבות אך עם תחושה של תקרת זכוכית אותה הם לא מצליחים לנפץ בכדי לקפוץ מדרגה לעצמאות כלכלית. הרבה פעמים הם מרגישים שהעסק מנהל אותם ולא הם את העסק.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אוקיי, נשמע סה"כ הגיוני, את מזהה מכנה משותף בין כל בעלי העסקים הללו?
שאלה מצויינת, חד משמעית כן. לא משנה באיזה שלב מגיע אלי בעל העסק לרוב אותם טענות חוזרות על עצמן:  אני צריך יותר לידים, איש המכירות שלי לא מספיק חזק, אני לא מכניס מספיק כסף הביתה בסוף החודש.

אז מה את מציעה להם לעשות?
דבר ראשון, להירגע. לעצור לרגע, לחזור לבסיס ולשאלות החשובות שכל עסק ובעל עסק צריך לענות עליהם:
1.לבחון איפה העסק נמצא עכשיו? (מספרים חברים. מספרים)
2.להגדיר לאן רוצים להגיע? (מספרים, איכות ורמת חיים)
3.מה המגרש שבו אנחנו פועלים תחילה: שיווק? מיתוג? תמחור? שרות?
4.יצירת תוכנית פעולה כוללת עם יעדים ברורים ומדודים
5. כתיבת ספר נהלים לכל פעילות ותפקיד בעסק
6.לסיכום: אסטרטגיה עסקית

ועל כל אלו בדיוק מושתת מודל ייעוץ עסקי  "scale up  לעסקים"  שפיתחתי,  מודל המורכב משישה שלבים שכל אחד עומד בפני עצמו אך על מנת לבנות עסק יציב ומצליח צריך להשקיע בכל אחד מהמרכיבים שמהווים את הבסיס להצלחה.
את יכולה לתת לנו דוגמא:
בוודאי, שי ח. בעלים של עסק בתחום יעוץ משכנתאות עם ותק של  יותר מ 8 שנים  סיים לימודי יעוץ משכנתאות באחת המכללות ולפני כן עבד במערכת הבנקאית כך שהרגיש בטוח בעצמו ויצא לעצמאות.
בשלב הראשון (כמו 90% מבעלי העסקים) הודיע לכל העולם שהוא יצא לעצמאות והוא האיש עבורם לעזרה בקבלת תנאי משכנתא טובים. הגיעו אליו פה ושם לקוחות מהאינטרנט ומפה לאוזן, אבל זה ממש לא היה זה. שי השקיע בקמפיינים ממומנים ועדיין התקשה להגיע למשכורת מכובדת בסוף החודש אך התעקש שההשקעה הכי נכונה עבורו היא בשיווק  בטענה שאם הוא יביא לקוחות אז הוא יצליח.

לאחר 3 שנים של ניסיונות, שינויים, הוצאת כספים, שעות רבות בשיווק ועשרות אלפי שקלים. החליט לעצור ולהבין מה קורה לו ואיך הוא יוצא מהמלכודת אליה הוא נכנס.
בצומת הדרכים אם לסגור או להמשיך את העסק הוא הגיע אלי.
החלטנו לעצור את הפעילות הקיימת ולבנות אסטרטגיה ותוכנית פעולה מדוייקת לעסק שלו להגשמת החזון שכלל את היעד הכלכלי אליו רצה להגיע ותוך כמה זמן.

לאחר שחקרנו והבנו מה באמת הוא אוהב ומה פחות. הגענו למסקנה שהוא יותר נהנה מתהליכים קצרים ולא ארוכים ומורכבים.
זיהינו מה המוצר בתחום המשכנתאות שהוא הכי מתחבר אליו, שיש לו קהל והוא רווחי והפכנו אותו למוצר פרימיום של העסק שלמעשה הפך למוצר יחד – משכנתא למסורבים.
בשלב הזה כל התמונה התחילה להשתנות המוצר היה מדויק לערכים של שי, הקהל יעד היה ברור וכמובן היה לו את הידע והניסיון לספק את הסחורה.
בנינו סיסטם שיווקי דיגיטלי העונה על האסטרטגיה העסקית ושיתופי פעולה חכמים.
במבחן התוצאה, תוך 3 שנים שי הפך למוביל בתחום השגת משכנתאות למסורבים ומחזיק משרד עם מספר עובדים ומחזור של מעל 7 ספרות בשנה.
כיום, הוא הגיע לשלב השלישי שהוא שלב קפיצת מדרגה ושלב זה אף פעם לא נגמר ....

לסיכום, מה את מציעה לעסק לעשות על מנת להצליח?
בראש ובראשונה, לבנות אסטרטגיה עסקית מדויקת ככל האפשר (יכולה להשתנות עם התפתחות העסק) , לבנות תוכנית שיווקית שנתית, רבעונית וחודשים מבוססת האסטרטגיה העסקית ובעיקר לבצע את הפעולות בצורה מדויקת ושיטתית בלי וויתור עצמי.
הניסיון מלמד, הכרה במצב הקיים, הגדרת חזון/יעד בניית תוכנית וביצוע בהתאם לערכים מוביל להצלחה בעסקים ובחיים בכלל.

נשמע מדהים, אפשר להעזר בך להשיג את המטרה?
בהחלט. לשם כך בניתי את מודל "scale up  לעסקים" מדובר על מודל המורכב משישה שלבים שכל אחד עומד בפני עצמו אך על מנת לבנות עסק יציב ומצליח צריך להשקיע בכל אחד מהמרכיבים שמהווים את הבסיס להצלחה.

את כל הפרטים ותוכניות ייעוץ עסקי ניתן למצוא באתר שלי: https://www.blonder.co.il ואף למלא שאלון עסקי שבסופו נציג מחברת "בלנדר – פיתוח עסקי ופתרונות שיווק מתקדמים" ישמח לשוחח איתך ולעזור לבחון באיזה נקודה נמצא העסק שלך ולאן ניתן לקחת אותו משם.
לאתר: https://www.blonder.co.il

חיפוש ני"ע חיפוש כתבות