איך מינימרקט יכול להגדיל רווחים?

ניהול של סופרמרקט קטן או של מינימרקט הוא עסק בכלל לא פשוט. ההתמודדות עם תחרות עזה ועם מוצרים שנמכרים ברווחים לא גבוהים במיוחד, מציבה אתגרים רבים ומאיימת על קיומם של מינימרקטים רבים. אז איך אפשר בכל זאת להתבלט על פני המתחרים, לשרוד באקלים הקשה של עולם הקמעונאות, לגבור אפילו על אתרי הקניות ברשת ולייצר שורות רווח נאות?

 | 
telegram

העבודה מתחילה כבר בשלב העיצוב
אם חשבתם שמידת ההצלחה של מינימרקט תלויה רק בכל מה שקורה לאחר שהוא נפתח, נפלה טעות בידכם. עוד הרבה לפני הפתיחה, עיצוב מינימרקט חכם שלוקח בחשבון את התנהגות הצרכנים, יכול לעזור בגדול לחנות לעמוד ביעדים שלה. המטרה היא לגרום ללקוחות לרכוש יותר ממה שתכננו, וזה בהחלט אפשרי.

פאקו אנדרהיל, מחבר הספר "למה ואיך אנשים קונים? מדע הקניות: להציג נכון ולמכור הרבה", כתב: "שני שליש ממה שאנחנו קונים בסופרמרקט, לא הייתה לנו שום כוונה לקנות". האופן בו החנות מסודרת ומאורגנים, סדר המוצרים והגובה שלהם, המרחק מבין מוצרים מסוימים לאחרים - כאלה אלה משפיעים על אנשים אפילו אם הם לא מודעים לכך, ועשויים לגרום להם לשלם יותר או פחות כאשר יגיעו לקופה.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אפשר לעצב בכל שלב
עיצוב מינימרקט הוא תהליך מתמשך, וגם אחרי שפותחים עוד אפשר להשפיע על המכירות ועל הרווחים באמצעות סידור מחדש. מומלץ מאוד לקיים מידי פעם מחשבה מחודשת על האופן בו החנות מאורגנת, ולערוך שינויים במידת הצורך. תאמינו או לא, שינויים תכופים שגורמים ללקוחות לחוש בלבול, עשויים לבוא לטובת החנות. הסיבה? ככל שתשאירו את הקונים יותר זמן במינימרקט, הסיכוי שיוציאו יותר כסף עולה, וברור שהם לא ייצאו כל כך מהר אם הם מתקשים למצוא את המוצרים שהגיעו לרכוש.

שינוי והחלפת מיקומים של מוצרים, מכריח את הלקוחות להסתובב ברחבי החנות בחיפוש אחר מוצרים. במהלך החיפושים, יכול מאוד להיות שדווקא פריטים שלא היו ברשימת הקניות שלהם ימצאו את דרכם לעגלה. אם המוצרים תמיד יישארו באותו מקום, לקוחות חוזרים יוכלו פשוט להיכנס, למצוא במהירות את מבוקשם ולצאת, וכך סביר להניח שלא יקנו שום דבר נוסף.
יש לא מעט טריקים ושטיקים שאפשר לנסות להחיל על עיצוב מינימרקט. כמובן שחשוב לבחור רק כאלה שמתאימים לאופי החנות ואוכלוסיית הקונים בה.

אל תפחדו ללמוד ממתחרים
רוצים להרוויח יותר? תשקלו לערוך את הקניות שלכם בפעם הבאה אצל אחד המתחרים. זוהי טקטיקה בה נקט סם וולטון, מייסד רשת הסופרמרקטים העצומה וולמרט. הוא נהג לבקר לעיתים תכופות בחנויות אחרות, ליישם את הדברים שעובדים עבורם וללמוד גם מדברים שעובדים פחות. למעשה, בעבר הוא אפילו ציין, אולי חצי בצחוק, כי הוא הלקוח הגדול ביותר של Kmart, אחד המתחרים הגדולים של וולמרט. אם זה עבד עבורו, אין סיבה שלא תוכלו לנסות את זה בעצמכם. מי יודע, אולי המינימרקט ירוויח בגדול.

חיפוש ני"ע חיפוש כתבות