איך להיחלץ בתקופת הקורונה מקריסה כלכלית:
תקופת הקורונה הינה תקופה של חוסר וודאות כלכלית מוחלטת עבור עתידם של המון בעלי עסקים אשר לא יודעים מה יעלה בגורלם הכלכלי. תחומים רבים נפתחים ונסגרים וכל ההתנהלות אינה יציבה מה שגורם לעסקים להישאר ללא תשובות מספקות לגבי עתידם. ישנם מספר אפשרויות על מנת לצלוח תקופה לא יציבה כמו זו.
האפשרות משתנה מעסק לעסק. הדבר תלוי בתחום העסק וכו. ישנם מגוון דברים שבעלי עסק יכולים לשפר כדי למנף את הפעילות. כך יוכלו לשרוד ואפילו לשגשג יותר.
בואו נבין כיצד אפשר לשפר את הנוכחות הדיגיטלית של העסק:
תקופת הקורונה גרמה לכך שגם עסקים שפחדו לעשות צעד לעבר נוכחות דיגיטלי לעסק שלהם, לעשות את הצעד. הרבה לא הכירו את המהלך הזה וכמה טוב הוא כולל לעסק שלהם. וכמובן שגם ללא ידע כיצד להתחיל מהלך כזה. אז אפשר להגיד שבזכות הקורונה אנו רואים יותר ויותר עסקים שיוצרים נוכחות דיגיטלית והתוצאות מדברות בעד עצמן.
זה בהחלט בר ביצוע ואפילו בצורה עצמאית. ניתן למצוא גם קורסים באתר של משרד התעסוקה אשר מלמדים הקמת דף פייסבוק לעסק. במידה ואין ברצונכם את הרצון או האפשרות לעשות זאת עצמאית, אפשר פשוט לשכור חברה שתעשה זו בשבילכם.
נכון שלא תמיד מתאימה הוצאה כספית כזו על העסק כרגע, אבל עם הזמן תוכלו לקצור את הפירות ולהבין עד כמה זה היה רווחי עבורכם.
נוכל ללמוד מהמקרה הבא:
בירושלים עובדת פיצרייה בשוק מחנה יהודה. מיקום זה מאפשר עובר ושוב ללא הפסקה. תיירים ללא הפסקה קונים ומבלים ונעשים כמובן רעבים. אבל עם הגיעה של תקופת הקורונה מה תעשה פיצרייה כזאת כשהשוק אינו עובד?
התשובה היא כמובן לשכור חברת חברת פרסום ירושלמית. שתכין את הנוכחות הדיגיטלית ותפרסם את המותג לאלפי אנשים אשר נמצאים בביתם ללא אפשרות לצאת לבילוי. וכך בעצם יזמינו הביתה לאכול.
מהן העלויות?
העלות תשתנה לפי התחום של העיסוק והיא תלויה במספר גורמים. למשל באיזה נקודת פתיחה העסק נמצא בעולם הדיגיטל וכו.
בדרך כלל הקמה של עמודי פייסבוק ואינסטגרים יעלו בין 1000 ל2000 ש"ח. בעוד שקידום שותף יעלה עד 1000 ש"ח בחודש. תלוי בתוכן ובגרפיקה.
בנוסף תצטרכו אתר אינטרנט, שעלותו משתנה ויכולה לעמוד על סכום של בין 4000 ש"ח ל20,000 ש"ח ויותר. תלוי במורכבות האתר.
לסיכום
הקורונה הביאה את העסקים בין היתר למצב לא קל ואפילו מורכב. העתיד מעורפל ואינו נודע. וכמה זמן ימשך כל הסיפור?
בתי עסק עומדים בפני קריסה. וכל אחד צריך לעשות את המקסימום שיש ביכולתו על מנת לשרוד והצליח.
עכשיו אתם יודעים שכנראה הפתרון הוא לבסס נוכחות דיגטלית. ומשם השמים הם הגבול.