7 דרכים לבצע אופטימיזציה לאתר למטרת הקידום האורגני

המונח קידום אורגני מתייחס לשאיפה להציב את אתר האינטרנט במקום גבוה ברשימת התוצאות אליהן מגיע גולש המבצע חיפוש במנוע החיפוש של גוגל. זאת בשונה מקידום ממומן אשר נעשה על ידי מנוע החיפוש עצמו תמורת סכום כספי גבוה. ישנן מספר דרכים לשיפור אופן ניהול אתר האינטרנט, אשר יקדמו אותו ברשימת התוצאות במנוע החיפוש.

 | 
telegram

1 – יצירת חוויית משתמש אידיאלית

מנוע החיפוש של גוגל מדרג במקומות גבוהים בדף תוצאות החיפוש, את האתרים אשר מספקים לגולש חוויית שיטוט נוחה ויכולת התמצאות אינטואיטיבית. קידום אתרים בגוגל מחייב בראש ובראשונה נוחות בעת שיטוט באתר, חלוקת התכנים על פי תפריט נוח לתפעול, שימוש בפונטים קריאים ויחסים נכונים בין תמונות לטקסט.

2 – יצירת תוכן איכותי אשר מתחדש באופן תדיר

אחד האלמנטים החשובים ביותר בקידום אורגני, הוא יצירת תנועה מתמדת באתר. ניתן לעשות זאת על ידי פרסום תדיר של מאמרים בנושאים בהם עוסק האתר. כמו כן, אין די בפרסום תוכן סתמי אך ורק לשם הפרסום. יש לפרסם את המאמרים כשהם בעלי מבנה סדור ועשיר.
 

3 – מהירות הופעת התכנים באתר

אלמנט חשוב נוסף המאפשר את קידום האתר בצורה אורגנית, הוא מהירות הופעת התכנים באתר. ככל שהופעת התכנים באתר מרגע הכניסה אליו ובמהלך השיטוט בו היא מהירה, ייטה מנוע החיפוש לדרג אותו במקום גבוה ברשימת תוצאות החיפוש.
 

4 – שימוש בביטויים רלוונטיים

על מנת לגרום למנוע החיפוש להציג את האתר בין התוצאות הראשונות בעת הקלדת מילת חיפוש על ידי גולש ממוצע, יש צורך בשימוש תדיר במושגים הרלוונטיים לתחום העיסוק של האתר. במידה שאתר האינטרנט יכיל מלל מגוון שאינו מתמקד בתחום ספציפי, יתקשה מנוע החיפוש לבצע את החיבור בין מילת החיפוש של הגולש לבין התוכן המופיע באתר.
 

5 – כותרות מגוונות

חלק מהליך האופטימיזציה של האתר מתייחס לאופן הופעת המידע שבו. על מנת לזכות בדירוג גבוה על ידי גוגל, יש צורך לחלק את המידע לפסקאות, לכותרות עיקריות וכותרות משנה ולהימנע מהצגת המידע בפסקה אחת ארוכה.
 

6 – קישורים לאתר באתרים אחרים

שיטה נוספת לקדם את אתר האינטרנט באופן אורגני, היא יצירת נוכחות שלו באתרים אחרים. ניתן לעשות זאת על ידי הטמעת קישורים לאתר, במסגרת מאמרים אותם ניתן לפרסם במגוון רחב  של אתרים חיצוניים.
 

7 – שימוש בטקסט חלופי

המונח טקסט חלופי מתייחס לתמונות המופיעות באתר האינטרנט. כחלק מהליך אופטימיזציה של האתר, יש לוודא כי כל תמונה מכילה טקסט חלופי המהווה תיאור מילולי של מה שמופיע בה, לצורך זיהוי מלל נוסף על ידי מנוע החיפוש של גוגל.
 

אופטימיזציה לאתר – כך תקדם את העסק במנוע החיפוש

קידום אורגני הוא משימה מורכבת, במיוחד בשים לב לתחרות הניטשת כיום בין אתרים רבים על מקום גבוה ברשימת התוצאות של מנוע החיפוש של גוגל. ביצוע אופטימיזציה לאתר על פי העקרונות שצוינו לעיל, עשוי לקדם באופן משמעותי את האתר ובכך לחשוף אותו למספר רב של גולשים.

חיפוש ני"ע חיפוש כתבות