אוטומטי זה האישי החדש

בעולם השיווק הדיגיטלי מרובה המסרים של היום, הקשר האישי עם הצרכנים הולך ונעלם. אך למרות הטכנולוגיה, ואפילו בזכותה, ניתן לשמור על קשר אישי עם מספר רב של צרכנים באמצעות מרקטינג אוטומיישן, המשלבת קריאייטיב יצירתי המופנה אל הצרכן במגוון ערוצי שיווק, ליצירת קשרים אישיים ולקוחות נאמנים.

 | 
telegram

בכל יום נתקל האדם הממוצע באלפי מסרים שיווקיים המופנים אליו בכל מדיה אפשרית, הן פיזית והן דיגיטלית. רובם חולפים מול עיניו של הצרכן, שכבר התרגל להתעלם. הרצון לבלוט מתוך אינספור המדיות והמסרים מוביל את החברות והמותגים ליצירת עוד ועוד מסרים המועברים בבת אחת למספר גדול של צרכנים ולקוחות, מתוך אמונה שככל שיותר אנשים יחשפו למסר, יש סיכוי גדול יותר לתפוס את תשומת הלב של חלק מהם.

אך מסתבר שהשיטות שעבדו בפרסום המסורתי בטלוויזיה, רדיו, עיתונות כתובה ושלטי חוצות, שהתבססו על מקסימום חשיפה עבור מקסימום תוצאות, אינן מתאימות בהכרח למציאות של היום. וכך נוצר מצב שדווקא בעידן בו יש לנו את הכלים ליצור כמות גדולה במיוחד של מסרים מדויקים ולשגר אותם לכמה שיותר אנשים, השימוש באותם הכלים מוביל לתוצאה ההפוכה, בה המסרים שלנו הולכים לאיבוד בין אינספור מסרים דומים.

לרשות בעלי העסקים עומד היום מספר שיא של ערוצי שיווק המאפשרים פניה לצרכנים בדרכים מגוונות. המספר הגדול של ערוצי שיווק מצד אחד ושל צרכנים מצד שני, מקשה על ניהול הקשר עם הצרכן ומצריך מעבר למערכות אוטומטיות שיבצעו את הפעולה הזו עבורנו.
בעלי עסקים ומותגים רבים חוששים להפוך את השיווק שלהם לאוטומטי מחשש שמהלך כזה יפגע בקשר האישי שלהם עם הצרכנים, אך דווקא השיווק האוטומטי הוא הכלי היעיל ביותר לשמירה על קשר אישי עם הצרכנים הפוטנציאליים ועם הלקוחות שלנו.

כיצד הופכים את ההיכרות עם הצרכן לקשר אישי?
אז יש לכם דאטה של צרכנים שנכנסו לאתר שלכם, נרשמו לרשימת הדיוור שלכם, התעניינו במבצעים שלכם ואפילו כאלה שכבר רכשו מכם בעבר. אתם יודעים מיהם, אבל האם יש ביניכם קשר אמיתי?
סביר להניח שכל הצרכנים האלו יקבלו מכם פניה נוספת, במייל, בטלפון או בסמס. אבל כדי שהצרכן ירגיש שאנחנו מכירים אותו באמת, חשוב שהמסר יותאם אליו ויועבר בזמן המתאים לו, ברגע שהוא צריך אותו, וחשוב יותר – ברגע שהוא מוכן אליו.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הדרך לעשות זאת היא באמצעות מערכות Marketing Automation או בקיצור MA - המאפשר לנו לשים את הצרכן במרכז ולייצר עימו תקשורת ישירה בהתאם לצרכיו. בעזרת מרקטינג אוטומיישן אנחנו יכולים לזהות את המוצרים בהם הצרכן מתעניין ואת רמת הבשלות שלו לרכישה, ולספק לו מידע רלוונטי ואקטואלי, שיעניק לו חווית מותג איכותית וחווית לקוח יוצאת דופן, שיניעו אותו לפעולה המגדילה את הכנסות הארגון באופן משמעותי.

מה יוצא לכם מזה?
באמצעות מרקטינג אוטומיישן אתם יכולים לנהל מערכת יחסים אישית עם עשרות אלפי צרכנים בעת ובעונה אחת, ולקבל תמונה מלאה של הפעילות שלהם במרחב הדיגיטלי שלכם (אתר, אפליקציה וכ"ו)
באמצעות שימוש בתוכנת MA תוכלו לעקוב אחר רצף המסרים השיווקיים אליו נחשף הצרכן שלכם ואחר מגוון האינטראקציות שלו איתם - מתי הוא נכנס לאתר, כמה זמן הוא שהה בו, על אילו מוצרים הוא הסתכל, באיזה עמודים הוא ביקר, האם הוא לחץ על באנרים, מתי הוא יצא, האם הוא הגיב לפוסטים שלכם ברשת החברתית?
באמצעות המידע הזה תוכלו לדעת באילו מוצרים הצרכן הפוטנציאלי שלכם מתעניין, באיזה שלב במסע הצרכני הוא נמצא ברגע זה ועד כמה הוא בשל לרכישה? עכשיו כשאתם מכירים אותו לעומק, אתם יכולים ליזום מהלכים בהתאמה אישית ולספק לו חווית קנייה עשירה מתמיד.

את אותו תהליך ניתן לעשות במקביל עם מאות, אלפים ועשרות אלפי צרכנים במקביל, בהתאם לסגמנט שהגדרתם ובאופן אוטומטי לחלוטין, ובתיאום מושלם בין שלל ערוצי השיווק בהם אתם פועלים.

טכנולוגיה מתאימה – מדיה חכמה – קריאייטיב יצירתי
מערכת ה-MA מתעדת את כל פעולות הלקוח ואת היסטוריית האינטראקציות שלו עם ערוצי התקשורת השונים שלנו, מנתחת את תגובותיו למסרים השיווקיים שלנו, מעניקה לו "ציון" על פי ההתנהגות הצרכנית שלו ושולחת אליו את התוכן המדויק ביותר בזמן הנכון ביותר, באופן פרטני ואחיד, על פי כללים שהוגדרו מראש.
הקסם של הפיכת מסר אוטומטי לקשר אישי תלוי בארבעה גורמים חשובים עליהם מבוססת תשתית הפעולות של השיווק האוטומטי:
- הסגמנט הנכון – באמצעות מערכת MA תוכלו לפלח את הקהל שלכם לסגמנטים ולבנות ולנהל עשרות מסעות לקוח שונים לכל סגמנט. הפילוח יכול להתבצע לפי כל קריטריון שתבחרו הקיים בדאטה שלכם – מאזור מגורים ועד רמת השימוש במוצר שלכם.

- המסר הנכון – המסר המועבר חייב לדבר בשפת המותג שלכם ולהעביר לצרכן אינפורמציה בעלת ערך בצורה חוויתית. ניתן להעביר את המסר בצורות שונות, מטקסט ואינפוגרפיקה, דרך וידאו ופודקאסטים ועד הדרכות ובלוגים. גיוון ויצירתיות יסייעו לכם להשיג את תשומת לבו של הצרכן, לבדל את המותג שלכם ולחזק את הקשר שלכם עם הלקוחות הפוטנציאליים שיהפכו לקהל נאמן.

- הערוץ הנכון – בעידן של ריבוי מדיות וערוצים, חברות שרוצות ליצור קשרי עומק עם הלקוחות שלהן צריכות להיות "בכל מקום" כדי לאפשר ללקוח פוטנציאלי כמה שיותר נקודות מגע עם המותג.בעבודה עם Marketing Automation אנו משלבים ומחברים בין ערוצי השיווק השונים הכוללים מיילים, הודעות טקסט, באנרים, פופ אפים, הודעות פוש וכו'. כל ערוצי השיווק מנוהלים במערכת אחת, שמאפשרת לנו לפנות לצרכן במגוון ערוצים בצורה הוליסטית. בנוסף, מערכת ה-MA מאפשרת לכם לפלח את הלקוחות לסגמנטים ברורים, להבין טוב יותר אילו סוגי תכנים מועדפים עליהם ובאיזה ערוצים עליכם לפנות אליהם.

- לאורך זמן – המסר שהעברנו לצרכן, מדויק ככל שיהיה, לא יישאר אצלו במודע אם הוא יהיה חד פעמי. היתרון הגדול של ה-MA היא ההמשכיות שמאפשרת את בניית מערכת היחסים עם הצרכן. העבודה עם Marketing Automation מבוססת על תקשורת רציפה וישירה, באמצעותה אנו שולחים לצרכן מסרים אישיים ותכנים איכותיים לאורך כל השנה. כך, בעזרת אינטראקציה מתמדת וקבועה, אנחנו מצליחים להגדיל את נקודות המגע של הצרכן עם המותג לטווח הרחוק ולייצר מערכת יחסים אישית, ולשמור את המותג שלך ב- Top of mind של הצרכנים כך שברגע האמת, הוא יעדיף את המותג שלכם. 

היכן משתמשים ב-MA ואיך הוא יכול לעזור?
בכל מקום.
בשיווק – באמצעות ההיכרות העמוקה עם הצרכנים תוכלו להתאים להם את ההצעות השיווקיות הרלוונטיות אליהם ולשגר אותן אליהם בזמן בו הם הכי בשלים לביצוע רכישה. בנוסף, בעזרת ניתוח הפעולות השונות של הצרכנים במדיות שלכם, תוכלו לקבוע מיהם הלקוחות הפוטנציאלים המגלים מעורבות בתוכן שלכם ומי מבניהם בשל לתהליך של מכירת תוספות, שדרוגים ושירותים נלווים (Up-sell), או מכירת מוצרים מקטגוריה אחרת (Cross-sell).
במכירה – באמצעות MA תוכלו לאסוף מידע אודות הצרכן, לזהות באילו מוצרים הוא צופה בעת שהותו באתר ולהציע לו מגוון מוצרים נוספים, כאלה שלקוחות בעלי מאפיינים דומים לשלו רכשו באתר. בעזרת MA תזהו צרכנים שלא השלימו את הרכישה ותוכלו לשגר אליהם הצעות שיווקיות אטרקטיביות. כמו כן, תיצרו בידול בין לקוחות מזדמנים, לקוחות חוזרים ולקוחות נאמנים לאורך זמן.

בשירות ושימור לקוחות – מהלכי שימור שלאחר המכירה המבוססים על המידע המצטבר, יספקו ללקוחות את הערך המוסף שהם מחפשים במותג או בארגון, יגבירו את נאמנותם ויהפכו אותם למומחים למותג ולשגרירים שלו.
כל מה שנותר לכם הוא לטפח את הלקוחות היקרים הללו, לזהות מידית כל צורך חדש שנוצר בקרבם, להציע להם הצעות שמתאימות להתנהגותם הצרכנית, לעולמות התוכן ולסגנון החיים שלהם וכך להגדיל את המעורבות שלהם עם המותג שלכם ובהתאמה גם את הרכישות שלהם.

בבניית מאגר לקוחות נוסף - בעזרת MA תוכלו לקבוע מיהם הלקוחות בעלי הפוטנציאל הגבוה ביותר לשמש כממליצים וליצור עבור קהל יקר ערך זה, תוכניות תמריצים ייעודיות.
אחרי שקראתם על היתרונות של MA זה המקום שבו Personal X נכנסת לתמונה 
פרסונל איקס החברה היחידה בישראל שנותנת פתרונות מלאים להפעלת מערך Marketing Automation מוצלח ויעיל שמביא תוצאות בשטח שיפור כמות המכירות, ייעול תהליכי שירות, חיסכון משמעותי בעלויות התפעול ועוד.

מרגישים שהגיע הזמן לקחת את הקשר שלכם עם הצרכנים צעד אחד קדימה? מעוניינים להוביל את הארגון שלכם לעידן ה-Marketing Automation?
צרו עימנו קשר
 074-7020333

חיפוש ני"ע חיפוש כתבות