טסטמוניאלס וסרטי גיוס עובדים
צילומי טסטמוניאל (עדות משתמש), הינם מסוגי הסרטונים הנחשבים לאפקטיביים ביצירת תדמית חיובית ואמינה למותגים, שירותים ומוצרים ולפיכך אהודים בקרב חברות רבות. כך, צמחה לה תעשיית הפקת סרטוני הטסטמוניאל, למטרות פרסום, שיווק, מיתוג ואף גיוס עובדים.
אחד המאפיינים החשובים ביותר של סרטונים המופקים עבור ארגונים, חברות ועסקים קטנים, המוזכר כמעט בכל בריף, הינו אמינות. סרטון המשדר אמינות הוא זה אשר בסופו של דבר ישפיע על הצופה ויצליח להעביר את המסר הנדרש ולהניע לפועלה הנדרשת באופן האפקטיבי ביותר.
אחת השיטות הנפוצות להצגת אמינות, היא צילום טסטמוניאלס. מדובר בצילום של מעין עדות אמיתית של אדם, המספר על חוויה אישית הנוגעת למותג המדובר ומעיד בשם עצמו על טיבו של השירות או המוצר שקיבל מהמותג. העדות האישית והכנה נתפסים כאמינים הרבה יותר ממסרים שיווקיים ופרסומיים המועברים עד ידי פרזנטור, אשר בתודעתם של הצופים מעיד על טיב השירות והמוצר כתמורה לשכר שקיבל ולא באופן אובייקטיבי.
למה משמשים סרטי הטסטמוניאל?
סרטי הטסטמוניאל החלו את דרכם כבר בשנות ה - 90 כסרטוני פרסומת המציגים את משתמשיהם האמיתיים של המוצרים ואת חוויותיהם באופן אובייקטיבי. בשיטה זו נעשה שימוש בקרב חברות ענק בינלאומיות אשר גילו כי סרטונים אלו השפיעו באופן ניכר על דעת הקהל.כך, גם היום, מבקשים עסקים רבים - קטנים כגדולים, להציג את מוצריהם ושירותיהם ללקוחותיהם על ידי צילום סרטונים אותנטיים של משתמשים אמיתיים, המעידים על השימוש במוצר מנקודת מבטם האישית. מדובר בסרטוני פרסומת לכל דבר ועניין, אך עם זאת, אופן הצילום והעריכה שונים במהותם ומציגים משתתף וסביבה ניטרליים, בניגוד לסרטוני פרסומת רבים המנסים להציג משתתף, מוצר וסביבה אידיאליים בנראות שאינה מציאותית.
לשם הדוגמא - נסו להשוות בדעתכם את האמינות המועברת בסרטון פרסומת של מכונית יוקרה או חופשה חלומית, לבין זאת המועברת על ידי אם המתועדת מעידה בפשטות על טיב החיתול בו משתמשת לבנה.
בין אם אכן מדובר במשתתף אותנטי או בשחקן, הטקסט שייאמר ואופן הצילום, ינסו לשדר אותנטיות מלאה ולהראות לצופה כי מדובר בעדות אמיתית.
במרוצת השנים, האמינות הנוצרת בעיני הצופה בסרטונים אלו, הרחיבה את השימושים של סרטוני הטסטמוניאל גם לתחום משאבי אנוש באמצעות סרט לגיוס עובדים זאת, בעיקר בשל הסיבה שאמינות הינה אחד הגורמים והמאפיינים החשובים ביותר ביחסי מעסיק-עובד. בתחום זה, מצולמים לרוב נציגי החברה בסביבת העבודה הטבעית, מציגים את מקום עבודתם, את דרישות התפקיד ואת פעילותם וקוראים לצופה, במידת הצורך, להצטרף אליהם.
כיצד עושים זאת נכון?
על מנת להפיק סרטון טסטמוניאל אידיאלי, יש להיעזר בשירותיה של חברת צילום המתמחה בצילום ועריכת סרטונים מסוג זה.על חברת הצילום להיות ערוכה ובעלת היכולות לבצע צילומים בסביבה טבעית ככל הניתן: ברחוב, בבית פרטי, בבית העסק וכו'. לשם כך, על החברה להחזיק בכלל הציוד, האביזרים ובעלי המקצוע המאפשרים גמישות טוטאלית בסביבת הצילום, ללא כל תלות בקיומם של הצילומים באולפן או ב"סביבת צילומים אידיאלית".
כמו בכל צילום של סרטוני תדמית, נדרשת הכנה מוקדמת וקביעת הסביבה בה יבוצעו הצילומים, מאפייני האנשים המצולמים, הנושאים בהם על המצולמים לדון והגדרת המסר הסופי שנדרש להתקבל מהסרטונים לאחר עריכתם.
על אנשי המקצוע של חברת הצילום להבין את כל הדרישות הנ"ל ולדעת להתמודד עמן בזמן אמת, מבחינת התאמה לסביבה, התאמה לצרכי ומאפייני המצולם, מבחינה לוגיסטית - עם קיומם של כל הציוד הטכנולוגי והעזרים הנדרשים, מבחינת סוג ואיכות הצילום ומבחינת אופן העריכה של התוצרים הסופיים.
חברת הצילום וההפקה ארטקור מדיה, הינה אחת מחברות הצילום המתמחות בהפקת סרטוני טסטמוניאל, המשמשים הן למטרות פרסום ושיווק, הן למטרות מיצוב של חברות והן למטרות גיוס עובדים. ניסיונה הרב של החברה, בשילוב עם יכולותיה הטכנולוגיות ואנשי המקצוע המומחים בתחומם, מאפשרים להעניק לעסקים בכלל התחומים במשק הישראלי את התוצרים הנדרשים, באיכות הגבוהה ביותר.