תחרות קשה? כמה טיפים לשיפור מיקומי אתר האינטרנט שלכם בגוגל
אתר אינטרנט הוא אמצעי מצוין להגיע לקהל רחב של לקוחות, אך על מנת שהאתר היפה והמושקע שלכם יגיע לקהל רצוי, נדרשת עבודת קידום אתרים אורגני – אז הכנו לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לשפר את האתר ואת מיקומיו
כאשר עסק מחליט להקים אתר אינטרנט שיאפשר לו להגיע לקהל לקוחות רחב יותר ולמכור את שירותיו או את מוצריו אונליין – מדובר בהזדמנות לצמיחה ולהצלחה. בדרך כלל תהליך הקמת אתר מלווה במחשבה רבה, בדיקות, ניסוי וטעייה, איפיון, כתיבה, עיצוב ועוד, ולעתים קרובות התוצר הוא אכן אתר מרשים ונאה, נוח לגלישה ונעים לצפייה. עד כאן הכול נפלא, אבל מה קורה ביום שבו מעלים את האתר לאוויר? כיצד הוא ימלא את מטרותיו ויביא לקוחות חדשים לעסק?
כאן נכנס לעניין תחום ה-SEO, שבעברית נקרא קידום אתרים אורגני. מדובר באסטרטגיית עבודה מורכבת הנמשכת לאורך זמן ומטרתה להביא את אתר האינטרנט למיקומים גבוהים בדפי התוצאות של גוגל, כך שהגולשים הרלוונטיים ייחשפו אליו בדיוק כאשר הם מחפשים את המוצר או השירות שנמכרים בו. והיום, כאשר מרבית החיפושים נערכים באמצעות מנוע החיפוש של גוגל, לאתר המופיע במיקום גבוה בעבור שאילתת החיפוש של הגולש יש סיכוי גבוה הרבה יותר לקבל הקלקות רבות יותר.
לא נוכל להרחיב על שיטות העבודה הרבות שמביאות אתרים למיקומים הגבוהים, אך אם אתם בעלי אתר ואתם רוצים שהגולשים יראו אותו – הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם.
איכותי יותר
על איכות ניתן להתווכח, אך במקרה שלנו – גוגל היא זו שקובעת מה איכותי ומה לא. על מנת שאתר אינטרנט יגיע למיקומים גבוהים בשאילתות החיפוש הרלוונטיות לתחום עיסוקו עליו לעמוד בהנחיות האיכות הרבות והמפורטות של גוגל. מקדמי אתרים מקצועיים מכירים לעומק את ההנחיות הללו ופועלים ליישמן באתרים שהם מקדמים, ואתם יכולים לנסות לשפר כמה דברים בסיסיים ככל יכולתכם. למשל, ודאו שהטקסטים באתר כתובים בעברית תקנית וטובה, שעיצוב האתר נוח וידידותי למשתמשים, שיש התאמה טובה למכשירי מובייל ועוד ועוד.
מקורי יותר
כאשר גוגל סורקת את מיליארדי דפי האינטרנט הקיימים ברשת, היא למעשה בודקת את התכנים שבדפים אלו. גוגל "קוראת" את הכתוב בדף ומזהה אם מדובר בתוכן חדש ומקורי או בכזה שכבר פורסם במקומות שונים ברשת. כאשר גוגל נתקלת בתוכן חדש ומקורי, שהוא גם איכותי כמובן, היא לרוב תזדרז יותר להציגו בפני הגולשים ותעניק לו חשיפה מוגברת. אז ודאו שהתוכן באתר שלכם הוא מקורי ואינו קיים בדפי אינטרנט אחרים.
בנוסף, מומלץ מאוד להשתמש בתמונות מקוריות באתר שלכם ולא בכאלו שמשמשות אתרים רבים אחרים. תמונות ממאגרי תמונות למשל הן בחירה מוצלחת פחות לאתר שלכם, וכך גם תמונות מוצר שמופצות על ידי היצרן לכל האתרים המוכרים אותו. צלמו תמונות איכותיות בעצמכם ותוכלו לזכות בחשיפה גדולה יותר בדפי התוצאות של גוגל, ובעיקר בדפי התוצאות של חיפוש תמונות.
מהיר יותר
כאשר גולש מקליק על כתובת URL של דף אינטרנט, הוא מצפה שהדף ייטען מיד ויאפשר לו לצפות בתוכן שלו ולבצע בו אינטראקציות באותו הרגע. כאשר הדף אינו נטען מהר מספיק, רבים מהגולשים יחליטו פשוט לחזור אחורה ולחפש דף אחר שיענה על מה שהם מחפשים, וזהו הפסד ברור לאתר שאינו עומד בדרישותיהם של הגולשים.
גם גוגל לוקחת את נושא טעינת הדף ברצינות רבה, והיא מעניקה משקל לא קטן למהירות הדף בקביעת רמת האיכות של הדף. וכך, דפי אינטרנט שאינם נטענים מהר מספיק עלולים למצוא עצמם במיקומים נמוכים בדפי התוצאות של גוגל – אז בדקו את מהירות דפי האתר שלכם בכלי זה של גוגל, ואם צריך, פנו לעזרת מתכנת.
אז אם אתם בעלי אתר ואתם רוצים לנסות לשפר אותו, אתם יכולים לשכור את שירותיו של מקדם אתרים מקצועי או ללמוד כיצד לקדם בעצמכם את האתר שלכם. ראו כאן קורס מקוון שמיועד בדיוק לכם. בהצלחה.