ניתוח מערכות BI ככלי ניהולי להחלטות עסקיות.

עסקים פועלים בעידן של עודף נתונים, הם מתממשקים לאינספור מקורות ושואבים מידע בזמן אמת על אינספור אירועים. כדי שיוכלו להפיק תועלת מרבית מהנתונים הם נדרשים לכלי רב עוצמה שיש בכוחו לאסוף את המידע, לעבד אותו במהירות, לנתח אותו ולהציג אותו בכלים חזותיים מתקדמים כדי להקל על תהליכי קבלת ההחלטות. כיצד מנהלים נעזרים במערכות BI מתקדמות לצורך קבלת החלטות עסקיות מהירות ויעילות? התשובות כאן בכתבה.

אמת ארגונית במערכת אחת.
ארגונים עובדים על מספר מערכות מידע במקביל ועם אינספור קבצים, כדי לרכז את המידע וליצור "אמת ארגונית" אחת עליהם להשקיע משאבי זמן וכוח אדם לאיסוף ולריכוז נתונים מאינספור טבלאות, ניתוחם והפיכתם לתרשים חזותי. כיום בזכות פתרונות BI מתקדמים אשר מתממשקים אל קבצים, פורטלים אינטרנטיים, תיבות דואר, רשתות חברתיות  ומערכות ארגוניות, הנתונים מרוכזים במסך אחד וניתנים לניתוח בכלים חזותיים ומגוונים – מפות חום, תרשימים, גרפים צפים ועוד. בדרך זו פעולת ניתוח הנתונים הופכת לאינטואיטיבית ולמהירה ומאפשרת לגלות גם קשרים נסתרים בדאטה. 

חקירת נתונים על מסך אחד.
פתרונות BI מתקדמים מהדור החדש מאפשרים ביצוע של מספר פעולות עסקיות ביניהן: הרצת שאילתות והפקת דוחות, צפייה בנתוני "על" (דשבורד המיועד למנהלים) לדוגמה: עשרת "המובילים" בארגון (מכירות, מוכרנים, פריטים נמכרים, לקוחות, ספקים וכן הלאה), תחקור נתונים ארוך טווח (לדוגמה: השוואה בין שנים לצורך איתור מגמות) ותחקור מתקדם של נתונים בזמן אמת על לוח מחוונים (דשבורד) לצורך קבלת החלטות עסקיות ולצורך פתרון סוגיות עסקיות באמצעות צפייה בנתונים.

לדוגמה: אם מנהל השילוח נדרש לחסוך בעלויות התפעול, הוא יכול לאתר מתוך הדאטה אלו קווי שילוח מפיקים את הערך הגבוה יותר ולהשקיע בהם או לחילופין הוא יכול לאתר את הקווים היקרים ביותר ולבחון דרכים חלופיות להוזלה (לדוגמה: ליצור נתיב נסיעה מישורי, להחליף את המשאית ברכב חסכוני יותר וכן הלאה). במילים אחרות באמצעות צפייה נוחה ומהירה בנתונים על בסיס מסך אחד, כשאין צורך לאסוף את הנתונים, לרכז אותם ולהפוך אותו "לחזותיים" , קל יותר להשקיע את המאמץ בניתוח הנתונים ובמציאת פתרונות יעילים ולקדם בכך את המטרות העסקיות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

שאלות המבוססות על נתונים במקום שאלות "סיבה-ותוצאה"
משתמשי מערכות ה-BI מהדור הקודם מכירים את אופן הפקת השאילתה. מדובר על תהליך "שטוח" שכולל שאילתה מובנית עבור שאלה עסקית רווחת לדוגמה: כמה הזמנות רכש פתוחות יש במערכת? התוצר של תהליך זה הוא דו"ח מפורט על פי תקופות ועל פי סוגי הזמנות. לעומת זאת משתמשי פתרונות BI מתקדמים מהדור החדש מורגלים לשאול שאלות העונות על ה"למה" ועל ה"איך" – למה מוצר מסוים נמכר באזור מסוים יותר מאשר הוא נמכר באזור אחר? או כיצד ניתן לאפיין את קהל היעד למוצר חדש שצפוי להיות מושק בקרוב?

תחקור המסך נעשה בצורה אינטואיטיבית בדומה להקלדת שאלה במנוע חיפוש אינטרנטי, כאשר בתגובה לשאלת התחקור – בין אם מדובר במילה או מצמד מילים ובין אם מדובר בשאלה מובחנת, המערכת תשלוף נתונים מתוך טבלאות. לאחר מכן חוקר הנתונים יוכל להקליק על כל ערך במסך ולהגיע למידע המקושר אל הנתונים בטבלאות נוספות מתוך הדאטה בייס. ניתן לומר שעולם חדש נפתח למשתמש המערכת והוא יכול בזכות הקשרים בין הנתונים להבין את "התמונה הגדולה" ולהיות שותף לתהליך קבלת החלטות רב-ממדי המאפשר להגיע לפתרונות יצירתיים.

חיפוש ני"ע חיפוש כתבות