שיווק דיגיטלי לעסקים ב-2022
בימינו מרבית הפעילות השיווקית של עסקים וארגונים שונים נעשית במרחב הדיגיטלי באמצעות אתרי אינטרנט והמאמצים השיווקיים הדיגיטליים ממוקדים ומוכוונים למגוון הפלטפורמות הדיגיטליות בהן נעשה שימוש תדיר ויומיומי. בסיסו של תחום השיווק הדיגיטלי נעוץ באתגר להגברת מידת הנוכחות המקוונת של העסק – זאת באמצעות מספר כלים שיווקיים, לרבות קידום אתרים אורגני (SEO), פרסום ממומן באינטרנט (PPC), פיתוח תוכן מקצועי ואיכותי, התמקדות בחוויית המשתמש (UX) וכיוצא באלה.
כמו כן, היות ומרבית פעילותם העסקית של עסקים וארגונים רבים עברה למרחב המקוון, נראה כי פיתוח של נכס דיגיטלי והקפדה על תחזוקה שוטפת שלו – החל באתרי אינטרנט ודפי נחיתה וכלה בפרופילים ועמודי העסק ברשתות החברתיות השונות – הינו צורך הכרחי עבור כל בית עסק, כאשר מרכזיותו של צורך מרכזי זה צפויה להתעצם בעתיד.
אז מהם הטרנדים השיווקיים החמים שצפויים להגיח בעתיד? מהם הטרנדים השיווקיים הקיימים אשר צפויים לבסס את מקומם? על כך יפורט במאמר הבא.
"תחל שנה וברכותיה.." – מהם הטרנדים השיווקיים המרכזיים שצפויים לצבור תאוצה בשנת 2022?
שנת 2022 החלה בסימן דעיכתה ההדרגתית של מגפת הקורונה בישראל, אם כי השינויים שיצאה המגפה ביחס לאורחות חיינו בכלל, והפעילות העסקית המרובה במרחב הדיגיטלי בפרט, אינם צפויים לחלוף בקרוב. על כן, מעניין לבחון מהם הטרנדים השיווקיים שצפויים לתפוס מקום בקדמת הבמה השיווקית בעתיד:
1. השחקנים הראשיים בתחום של שיווק דיגיטלי לעסקים – SEO ו-PPC:
שני הכלים השיווקיים הנפוצים והמוכרים ביותר בתחום הם כמובן פרסום אורגני (SEO) ופרסום ממומן (PPC), כאשר נראה כי יצירת אסטרטגיה שיווקית מאוזנת בין שני הכלים שלעיל, שמוכיחה את עצמה ללא הרף, תמשיך לשמש כאפיק שיווקי חזק ויעיל גם בעתיד.
2. הרחבת זירות הפעולה במישור השיווקי והעמקת הפעילות בהן – פעילות משמעותית ברשתות החברתיות ובמכשירים הניידים:
מכשירים ניידים וטאבלטים צפויים לתפוס מקום מרכזי בבמה השיווקית, שכן אלו מהווים כלים עסקיים בהם נעשה שימוש יומיומי ותדיר וככאלה הינם בעלי פוטנציאל שיווקי רב – לפיכך, השיווק הדיגיטלי עתיד למקד מאמציו גם במכשירים אלו. לכך מתווספת זירה נוספת בה צפויים להתמקד מבחינה שיווקית והיא הרשתות החברתיות, על ידי הפיכתן לאמצעי ישיר למענה עבור לקוחות פוטנציאליים או קיימים, כמו גם לגורם משמעותי בעיצוב התדמית העסקית והמוניטין של עסקים.
3. אוטומציה שיווקית:
מגמת האוטומציה צפויה לתפוס מקום משמעותי יותר במאמצי שיווק דיגיטלי לעסקים. כלומר, צפויה להיות פחות מעורבות של אנשים בתהליכי שיווק ואלו יתנהלו בצורה אוטומטית, מהירה ויעילה יותר.
4. שיווק באמצעות וידאו ויצירת תוכן אודיו:
מגמה שיווקית חזקה שצפויה להתגבר בעתיד היא שיווק באמצעות וידאו בכלל הפלטפורמות הרלוונטיות (יוטיוב, טיקטוק, אינסטגרם) – כלומר, יצירת סרטונים קצרים אך איכותיים, המתאימים לעסק שלכם. לכך מתווסף הטרנד החם של יצירת תוכן בתצורת שמע, אשר צפוי להתרחב על רקע מדיניות גוגל החדשה בדבר הכללת פודקאסטים והצגתם בתוצאות החיפוש.
ככלל, תקופת הקורונה הדגימה את משקלו המשמעותי של שיווק דיגיטלי יעיל, מקצועי ועקבי בהצלחתם של עסקים. לכן, כשמדובר בעסק שלך אל תתפשר והפקד את מלאכת השיווק של העסק שלך בידיה של חברה מקצועית ואמינה בתחום השיווק הדיגיטלי לעסקים.