עמדת טעינה לרכב חשמלי - המדריך המלא!!
קניתם רכב חשמלי מזל טוב!!
איזו עמדת טעינה ביתית לקנות?
מהם המחירים המומלצים של עמדה כזו?
רכב המונע על ידי חשמל מצריך עמדת טעינה לרכב חשמלי שבאמצעותו ניתן יהיה לטעון את הרכב.
השאלה איזה מטען לרכב חשמלי לרכוש?
סיני/אירופאי 22 קילו וואט 11 קילו וואט?
אז נתחיל ככה אם יש לך רכב פלאג הדילמה מה לקנות 22 קילו וואט ואו להתקין 11 קילוואט.
האם להתקין חד פאזי, תלת פאזי, איזה התקנה צריך לעשות, מה יהיה המחיר להתקנה, על כל השאלות האלה נענה בכתבה הזאת.
מהם הכללים בבחירת עמדת טעינה לרכב חשמלי?
ישנם סוגים של מטענים לרכב חשמלי יש עמדת טעינה אירופאית שמגיעה משוויץ, מספרד.
ישנם שמגיעות מהמדינות הבלטיות כמו אוקראינה, סופיה, בולגריה, ויש עמדות שמגיעות ממפעלים בסין שמייבאים אותם לארץ.
מה שחשוב לדעת שהמוצרים עדיין שמגיעים לארץ כל המטענים אינם מחויבים לתקן ישראלי עד 2025.
לכן התקן היחידי שיש הוא תקן אירופאי שיש עליו מספר וכולם עומדים בתקן האירופאי גם העמדות מסין.
כך שאין שום בעיה מה חשוב לדעת בעצם שקונים מטען או עמדת טעינה לרכב חשמלי חשוב לדעת כמה שנים אחריות אתם מקבלים על המוצר וככל שיותר זה הרי משובח.
אם אחריות היא לתקופה קצרה זאת אומרת שהספק אינו מאמין במוצר שהוא מוכר.
רק 12 חודשים!! זה מעט חשוב גם לדעת מי נותן את האחריות מי הוא הגוף שבעצם אחראי על האחריות של המוצר חברה מוכרת חברה ידועה או סתם חברה פרללית שעשתה הכל כדי להביא מוצר זול.
איך נמנעים מכך? בודקים זאת ממש בקלות כאשר אתם מתקשרים לחברה האם עונה לכם ישר בשיחה.
האם יש לכם טלפונים אישיים של הנציגים, ואכן קל מאוד להגיע לשירות לקוחות, האם בשיחה אחת מצליחים לפתור את הדרישות שלנו.
ככה נוכל לדעת האם השירות הזה מתאים לי.
אם החברה אינה קיימת רק עוסק מורשה ועכשיו הוא רק מוכר עמדות את זה חשבו על כך.
הפער במחירים אינו מצדיק את ההתפשרות אנו בדקנו ומצאנו שעמדה טעינה לרכב חשמלי עם 5 שנות אחריות שמיוצרת בשוויץ עולה כ 3400 ₪ עם חברה מוכרת בארץ וגדולה יחסית.
למול עמדה סינית שעולה 2400 ₪ עם שנה אחריות מחברה לא ידועה.
מה הבעיה בקניית עמדת טעינה לרכב חשמלי זולה?
אחרי שבדקנו את המחירים וראינו שהוא הכי זול ראינו שהמוצר שהתקלקל מקבל שירות רעוע.
לא נוכל להתלונן בפני אף אחד אלא באמצאות תביעה משפטית חבל על עגמת הנפש הזו.
הרי לא ניתן לקחת את המוצר לתיקון במעבדה אלא צריך להזמין טכנאי.
כך יוצא שהפסדנו כסף הרי אם קניתם מוצר זול כנראה שהוא יתקלקל עוד שנה או בתהליך של שנה.
בעצם תמצאו את עצמכם מול שוקת שבורה, ואין לי מי לדבר.
אז מה כן לעשות איך בוחרים עמדת טעינה לרכב חשמלי?
קודם כל ראו איפה מיוצר המוצר אם המוצר מיוצר באירופה סביר להניח שהוא טוב יותר.
ראו מי נותן את האחריות איזו חברה האם זו חברה גדולה חברה קטנה הם עונים בטלפון ואפשר להשיגם.
ניתן להסיק מכך המון מסקנות, צורך של שירות לקוחות, אם לא עונים אפשר לפתור את זה כאן פשוט לא לקנות.
האם חוזרים אליכם בזמן סביר של יום או כמה ימים.
כאשר אתם מתכננים לרכוש את העמדה ראו מה הפער בין המותגים הסינים או האירופאים והאם הוא מצדיק קניה זולה יותר או שכדאי לשלם קצת יותר.
אחרי שבדקנו מצאנו אכן פער של מאות שקלים בין עמדה אירופאית לבין עמדה סינית.
מבירור ברשת מצאנו כי עמדה סינית לא מחזיקה מעמד יותר משנתיים, לכן אין טעם לעיתים לרכוש כלל.
העמדה הסינית מעניקה רק שנה או שנתיים אחריות, בכל מקרה לא תקבלו חדש גם עם התקלקל לכם שוב.
העמדות הסיניות זולות מאוד מפאת שהחומרים שממנה היא עשויה פחות טובים מאשר או האירופאים.
ההמלצה היא אם יש חברה גדולה שעומדת מאחורי אחריות המטען אזי הרווחתם בגדול כאן לא משנה ממי קניתם אלא שתהיה אחריות שימו לב.
חמש שנים אחריות או שש שנים זהו היעד שלכם ונדיר למצוא עמדות כאלה.
עשו את החישוב האם שווה לקנות ולהשקיע עוד כמה מאות שקלים ולרכוש לכם שקט או להסתבך בעתיד עם עמדה פחותה.
הרי עמדת הטעינה לרכב חשמלי היא הדלק שלכם אין לכם עוד מקום להטעין אלא אם כן מחוץ לבית וזה מתחיל להיות טרחה גדולה כאשר זה מתקלקל.
זה נורא מעצבן זה יכול לקחת גם שבועות של תיקונים ולעיתים גם עלויות נוספות מצדכם.
תדעו שהאחריות היא בעצם בתוך מעבדה אתם תצטרכו להביא את העמדה לאזור המרכז או לאזור הדרום, איפה שהמעבדה נמצאת ולא תוכלו לבקש שיבואו אליכם.
עלות תיקון אצלכם בבית עולה 350 שקלים, אז הנה שוב עלות נוספת שלא מספרים לכם עליה והיא אכן נמצאת, ואתם תשלמו אותה כי אין לכם באמת ברירה.
אם הנכם קונים עמדת טעינה מחברה מוכרת ושמכבדת את עצמה התיקון יעשה אצלכם בבית ולא במעבדה.
ואם זו חברה מוכרת אז בטח יש לה סבלנות אליכם ולתיקונים שהעמדת טעינה מצריכה, וזאת למספר של אנשי שירות שמסתובבים ומתקנים ללקוחות בבתים.
אך העיקר לרכוש עמדת טעינה לרכב חשמלי של חברה אירופאית מן הסתם כי העמדה לא תתקלקל בשנים הקרובות.
מהו החשבון הנכון לעשות בעת קניית עמדת טעינה לרכב חשמלי?
אתם צריכים לעשות חישוב של עלות מול תועלת, אחרי מותג או מוצר איכותי, או זול.
אפ הפער עולה על אלפי שקלים יותר מאשר מוצר סיני זול לדעתי עדיף לקחת את הסיכון ולרכוש מוצר סיני שיש לו שנה או שנתיים אחריות.
אך אם עמדת טעינה לרכב חשמלי הוא אלף שח אז ללא ספק לקחת 5 שנים אחריות ועמדה אירופאית.
לרכוש עמדה אירופאית שמיוצרת באירופה ולא לרכוש עמדה סינית זהו ללא ספק ההמלצה הכי טובה והכי זולה עבורכם אחרת תקנו עוד אחת.
כי העמדה הסינית טומנת בטובה בעיות וקלקולים ותקלות, לעיתים גם אי התאמה לרכב שיכול להרוס את מערכת התקשורת בין הרכב למטען.
תחשבו על כך שחסכתם כמה מאות שקלים והסוללה התקלקלה כי המטען לא היה מתאים מהתחלה לרכב.
אומנם הוא יתאים אבל עושה בעיות בתקשורת, מה תעשו?
אז מי ייתן לכם אחריות לרכב הרי יבואני הרכב יתנערו ויגידו שאתם לא עבדתם לפי החוקים, והחוקים שלהם כתובים על מאות דפים.
אז מה תמצאו את עצמכם משלמים 50 אלף שקל או 20 אלף שקל עבור תיקון סוללה.
איפה עוגמת נפש של הזמן המבוזבז רכב שלא נוסע ושיחות טלפון רבות.
ולבסוף שוב צריך ולקנות עמדת טעינה נוספת לרכב חשמלי.
קחו את ההמלצות והתובנות האלה לפני שאתם רוכשים עושים מבצעים רכישה של מטען לרכה חשמלי.
איזה מטען טעינה לרכב לקנות?
כדאי לקנות כדאי לקנות עמדת טעינה שמתאימה לכל הרכבים גם עם כרגע יש לכם רכב פלאג אין.
הרי אין טעם לרכוש עמדה שמתאימה לפלג אין בלבד, כי העתיד נמצא כבר כאן היום נוסעים בפלאגין מחר ברכבים חשמליים מלאים.
לא מעט אנשים שרכשו רכב חשמלי נוסעים ברכב חשמליים מלאים כבר היום.
עמדת טעינה לרכב חשמלי מלא של 22 קילו וואט או 11 קילו וואט זוהי ההמלצה הגורפת והפער במחיר הוא כמה מאות שקלים.
אז עדיף לשלם אותו עכשיו ולזכות באפשרות להטעין רכב חשמלי מלא בעתיד.
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי?
רוב השאלות עוסקות גם עבור ההתקנה בפועל!!
מה כדאי להתקין כרגע, הרי אם יש לכם רכב פלאגין אז להתקין פלאגין או להתקין עמדה של תלת פאזי שכדאי כבר להיות מוכנים לרכב העתיד שהוא רכב מלא?
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף או בבית פרטי מומלץ לקנות מטען תלת פאזי.
זו היא ההמלצה גם בהתקנה ולא לחסוך כמה מאות שקלים ולהתאים את ההתקנה לרכב פלג אין.
ישנם עמדות שמתאימות גם לתלת פאזי וגם לחד פאזי, העמדה בעצמה מתאימה את עצמה לרכב.
ישנה תקשורת של המטען עם הרכב והוא מעביר לרכב מה שהוא דורש.
ככה יוצא שאם חיברתם מטען תלת פאזי הרכב שלכם כרגע מקבל בדיוק מה שהוא צריך.
התקנתם תלת פאזי אך הרכב הוא פלג אין אין שום בעיה העמדה יודעת להתאים אותו לרכב.
מטען שמטעין הוא "העבד" של הרכב ולא ההפך אומר גם עם המטען הוא 22 קילו וואט והוא חזק וגדול זה לא משנה לרכב.
הרכב יודע לקבל את מה שצריך ככה זה עובד וזו השיטה לכן התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מומלץ להתקין .
בעת התקנת כבל תלת פאזי תהיו מוכנים לעתיד הרי כבר שילמתם על התקנה וההבדל הוא בכבל 5 גידים או 3 גידים.
הפער במחיר זה זוטות אל תתעסקו בו כי אחרת תצטרכו להתקין מחדש ולהזמין חשמלאי נוסף שיחליף את המערכת מחדש.
עדיף לשלם עכשיו חד-פעמי ולגמור ולסיים עם זה לתמיד.
אילו רכיבים צריך לקחת בעת התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי?
צריך לקחת בחשבון שחוקי החשמל הם חוקים שאין לעבור עליהם.
לא פעם שמענו ונתקלנו באנשים שרוצים לחסוך בעלויות ההתקנה ולחבר את העמדה לתוך מזגן שנמצא בחוץ או עמוד חשמל.
חוקי חשמל אין לעבור עליהם זהו חוק שמגן עליכם בלבד.
אל תבקשו מחשמלאי שיגיע שיעשה את כל מה שאתם רוצים כדי לחסוך לכם כמה מאות שקלים.
האחריות היא שלכם ולא של החשמלאי, בעת נזק אתם תהיו אלה שאחראים ולא החשמלאי.
חוקי החשמל מחייבים אותו לשלושה חודשים לאחריות אחר כך זה בידיים שלכם אז תחשבו שאתם אינכם חשמלאים.
בדקו קודם כל שיש לו רישיון, שיציג בפניכם רישיון בתוקף, תחפשו באינטרנט דרך משרדי הממשלה לפי תעודת זהות שיש לו רישיון לעסוק בחשמל, והוא חשמלאי מוסמך.
מעבר לכך יש להתקין פחת מתאים, חס וחלילה בכל מקרה של התחשמלות להימנע מלהתחשמל אף חשמלאי שיודע את העבודה ואת חוקי חשמל לא יסכים להתקין לכם עמדת טעינה ללא פחת.
ישנם שני סוגים של פחת הראשון שבו אנו מוגנים מפני הרשת של החשמל במידה ויש קצר בחשמל נקרא פחת א.
מפסק פחת קופץ b הפחת השני יקר יותר והוא נמצא כדי להגן עלינו מהתחשמלות מהרכב עצמו כלומר פחת שהרכב מקצר.
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי יש לבצע עם גוף שיעבוד עם מחירון מסודר שנותן לכם ערך לכל סוג של עבודה שצריך לעשות בביתכם.
אל תהיו מופתעים חשמלאי שנותן לכם 1000 שקל בטלפון ואחר כך בביתכם המחיר 7000 ₪.
עכשיו לא נעים לכם הוא הגיע מרחוק ואתם גרים רחוק ועוד שלל סיפורים.
הוא רוצה כסף על זה שהוא הגיע ומתחיל החמצת פנים פשוט לא נעים, לכן חסכו זאת מעצמכם והזמינו גוף מסודר שהוא עושה זאת כל יום ומכבד את הלקוחות שלו עם מחירון מסודר.
ככה נמנעים מהפקעת מחירים וטרטורים כך תדעו בערך כמה אתם משלמים.
אנחנו בטוחים שאין בעיה לכם לשלם על ההתקנה, אלא לשלם מה שצריך לשלם ולא יותר כי בעל המקצוע החשמלאי דורש ממכם כרגע סכום מופקע.
לא פעם אנחנו נתקלים בלקוח שהציעו לו 1500₪ ולקחו ממנו 7500 ביום העבודה, למה כי הוא התחיל לעבוד ואחר כך גילה שיש עוד דברים לעשות וכיוצא בזה.
לעתים ישנה אפשרות להזמין סוקר בעלות של כמה מאות של שקלים ולדעת ללא התחייבות מהו הסכום הראוי לעבודה כזו.
הכתבה נכתבה בעזרת איתן צדקה מנכ"ל צארצינג פויינט.
בהצלחה בהמשך הקנייה.