ייעוץ עסקי – בונים חברה צעד אחר צעד
ישראל ידועה כמדינת הסטארט אפים, אבל כמה חברות סטארט אפ באמת מחזיקות מעמד ועדיין ממשיכות לפעול גם כעבור שנה או שנתיים? ובכן, לא מעט חברות יורדות מנכסיהן והבעלים שלהן נאלצים לסגור אותם כי הן אינן רווחיות. קיימות סיבות רבות ושונות שבגינן עלולה החברה להיות בלתי רווחית, גם אם הרעיון שלה הוא טוב בבסיסו. לפיכך, אחד הדברים הראשונים שיש לעשות כאשר בונים חברה הוא לפנות לשירותי ייעוץ עסקי ולהתייעץ עם צוות שמלווה חברות לאורך זמן.
מדוע חשוב לפנות לייעוץ עסקי
סביר להניח שאתם מבינים בתחום שאותו אתם מפתחים, אבל מה אתם יודעים באמת על פתיחת עסק? אם זו הפעם הראשונה שאתם בונים חברת סטארט אפ, כדאי חשוב להתייעץ עם חברת ייעוץ עסקי כדי לדעת איך עושים זאת נכון. לחברה כזו ישנם כמה יתרונות משמעותיים. ראשית, היא מאפשרת לכם לחסוך זמן יקר בתכנון העסק שלכם באמצעות בניית תוכנית עסקית טובה ועמידה. שנית, החברה מאפשרת לחסוך לכם זמן יקר והתעסקויות מיותרות עם מטרות שאתם לא צריכים להתמקד בהן כרגע. במקום זאת, הצוות של החברה ממקד אתכם להשגת המטרות הקרובות כדי להשיג כמה שיותר בזמן נתון.
בונים מודל עסקי
אחד הדברים החשובים שחברת הייעוץ מלמדת אתכם לעשות הוא לבנות מודל עסקי . המודל העסקי של חברת הסטארט אפ נועד לענות על מגוון רחב של שאלות משמעותיות, לדוגמה:
מדוע אתם טובים יותר מאחרים – מהו הערך המוסף שאתם מציעים עם השקת המוצר או השירות שלכם? מדוע לפנות דווקא אליכם?
כיצד לשמור על לקוחות לאורך שנים – איך ניתן ליצור קשר ארוך טווח עם לקוח?
איך מטמיעים את המודל – אילו פעולות חשוב לבצע במטרה להטמיע את המודל העסקי שלכם בחברה?
באילו משאבים תשתמשו – לאילו משאבים אתם זקוקים על מנת לקדם את העסק שלכם?
מיהו קהל היעד שלכם – למי פונים השירותים והמוצרים שלכם?
אלה רק כמה דוגמאות לשאלות שכדאי לשאול כאשר בונים את המודל העסקי. מטבע הדברים, לכל חברה יש מודל עסקי משלה. חשוב להתייעץ עם החברה המתאימה על מנת לבנות את המודל הנכון.
בונים תוכנית עסקית
לצד המודל העסקי, יש צורך לבנות תוכנית עסקית אשר תלווה את העסק לאורך כל הדרך. התוכנית העסקית כוללת בדרך כלל כמה סעיפים חשובים, כאשר הבולט שבהם הוא תמצית מנהלים. התמצית הזו נועדה בעיקר למשקיעים ושותפים, והיא כוללת את היתרונות של החברה, המטרות שלה, החזון, אסטרטגיות השיווק ועוד. מומלץ להשקיע בתמצית מנהלים, שכן היא כרטיס הכניסה של העסק לעולם התחרותי. סעיף נוסף שיש לשים אליו לב הוא המוצרים או השירותים שאתם משיקים. חשוב לערוך תיאור של כל המוצרים והשירותים, היתרונות שלהם, כיצד הם באים לפתור בעיה מסוימת. ועוד. מומלץ גם לכלול ניתוח שוק ואת המתחרים שלכם. אחרי הכול, אתם צריכים לדעת מול מי אתם מתמודדים ובאיזו נישה, כך שתוכלו לבחון לעומק את השירותים שלכם ולשפר אותם. מעבר לכך, כדאי להציג בתוכנית העסקית את החוזקות והחולשות של העסק, האתגרים שאתם רוצים לגבור עליהם וגם את התחזית הפיננסית שלכם. כלומר, כמה מוצרים אתם מתכוונים למכור? כיצד אתם מתכוונים להביא את התזרים לחברה ועוד.
בונים את החברה עם טרגו
אם אתם מחפשים ייעוץ עסקי מקצועי ולא יודעים למי לפנות, הכירו את חברת טרגו. החברה פועלת החל משנת 2012 והיא מציעה ליווי מלה לכל חברות הסטארט אפ באשר הן. הצוות המקצועי של החברה מלווה כל לקוח מההתחלה ועד הסוף, תוך שהוא דואג לפתוח ולבנות מודל עסקי, תוכנית עסקית ועוד.