מדוע חשוב לנהל הוצאות?
ניהול פיננסי נכון ותקני של העסק מאפשר לנו לדעת על כל שקל שיוצא מהקופה ולא רק על כל שקל שנכנס. ניהול פיננסי של העסק שלנו טומן בחובו ניהול של תזרים המזומנים, מקורות האשראי, התקציב והתמחיר. אם אנחנו מנהלים נכון את תזרים המזומנים אנו מנווטים את העסק לצמיחה ולשגשוג ויכולים לתכנן היטב את הפעילות השוטפת, בדגש על הוצאות העסק.
רוב בעלי העסקים מתמקדים רק בשורת הרווח, לכן הם מתייחסים לעסקאות ולהכנסות, וכפועל יוצא הם בודקים רק את הסכומים הנקובים בחשבוניות או בקבלות שהעסק מפיק. למעשה, לניהול הכספי יש שני צדדים – הכנסות והוצאות. הכלל שצריך להנחות אותנו בניהול הפיננסי הוא הכנסות – הוצאות = רווח, לכן עלינו להקפיד על ניהול נכון של הוצאות העסק וכך אנחנו יכולים לשפר את הרווחיות, להקטין את ההכנסה החייבת במס ולשלם פחות מיסים.
ניהול הוצאות – אחד מנושאי הליבה החשובים ביותר של ניהול העסק
עלינו לזכור כי הקמנו את העסק הרציני שלנו במטרה להרוויח כסף ולהתפרנס בכבוד. לכן, חשוב להכיר ולנהל נכון את ההוצאות וההכנסות בעסק כדי להשיג את היעדים לצמיחה, להתייעל ולהגשים את הייעוד של העסק שהקמנו. איך עלינו לנהל את הוצאות העסק? לשמחתנו אין צורך ללמוד תואר בחשבונאות או לעבור קורס בהנהלת חשבונות, ואין טריקים או קסמים שעלינו לשלוף מהשרוול.
יש שיטות שונות לניהול ההוצאות בבית העסק, כאשר ללא ספק השיטה החכמה, היעילה והמתקדמת ביותר היא באמצעות שירות ניהול הוצאות מבית morning (לשעבר חשבונית ירוקה). כמובן שאנו יכולים לבחור את השיטה הנוחה והמתאימה ביותר עבורנו לניהול הוצאות העסק, ולא מעט מהעוסקים מבצעים רישום של ההוצאות באמצעות טבלת אקסל במחשב, גיליון אלקטרוני בגוגל דוקס בדרייב, אפליקציה ייעודית לניהול הוצאות והכנסות, פלטפורמה מקוונת ברשת ועוד.
בשורה התחתונה עלינו להקפיד על ניהול ההוצאות בדרך הנוחה לנו – כך אנחנו יודעים כמה כסף נכנס לחשבון העסק בכל חודש וכמה הוצאות היו לנו, ובכל רגע נתון באפשרותנו לבדוק את התזרים ומצבו הפיננסי של העסק על מנת לקבל החלטות נכונות ושקולות וכדי להתייעל ולשפר את הרווחיות.
ראוי לציין כי שירות ניהול ההוצאות של morning הוא פיצ'ר חדש ומתקדם טכנולוגית המאפשר לנו לנטר את הרכב ההוצאות של בית העסק ולחשב בקליק מהיר את הרווח בכל רגע נתון ועל סמך נתוני אמת. בין היתר, השירות החדשני מאפשר לנו להפיק דוח הוצאות, דוח מע"מ ודוחות נוספים, אפשר לשלוח את דוח ההוצאות לרואה החשבון שלנו, וניתן לעדכן את ההוצאות בקלות ולהעלות מסמכים ישירות למערכת לצורך תיעוד ועדכון הנתונים.
במקום להקליד את פרטי ההוצאות בטבלת אקסל או באפליקציה, ניתן לצלם את מסמכי ההוצאות באמצעות הטמפון הנייד ולהעלות את הקובץ ישירות למערכת לאזור ההוצאות ולשכוח מכל השאר.
ההוצאות של העסק שוות הרבה כסף
סעיף 17 לפקודת מס הכנסה קובע מהי הוצאה מוכרת ומגדיר אותה כהוצאה המשמשת בייצור הכנסה. החוק מכיר בסוגים שונים של הוצאות מוכרות, ויש הוצאות המוכרות במלואן או בחלקן לענייני מס הכנסה ויש הוצאות המוכרות לצורכי מע"מ.
יש הוצאות המוכרות במלואן או בחלקן, אלו הוצאות לצורך ייצור ההכנסה והתפעול השוטף של העסק. בין ההוצאות המוכרות במס הכנסה ניתן למנות בניית ואחזקת אתר אינטרנט, הוצאות רכב, ציוד משרדי, ביטוחים שונים, טלפון, אינטרנט, חשמל, כיבוד קל וכו'. יש גם הוצאות מעורבות שהן הוצאות המשמשות בחלקן לניהול העסק ובחלקן לצרכים הפרטיים, למשל טלפון נייד.
בנוסף, יש הוצאות נוספות כמו הוצאות על הרכוש הקבוע (מחשב, רכב, ריהוט משרדי ועוד) בגינן ניתן להזדכות מדי שנה על הפחת בשיעור של 15% או יותר.
ניהול הוצאות בהביט של החזרי מס וניהול תזרים המזומנים
אם נקפיד על ניהול ההוצאות במסגרת ניהול עסק, נוכל לקזז מע"מ (מס תשומות) ולהפחית את חבות המס. לכל עסק יש מגוון הוצאות מוכרות באמצעותן ניתן להקטין את ההכנסה החייבת במס, וכך אנו משפרים את התזרים, משפרים רווחיות, משלמים פחות מיסים ומקבלים שליטה מלאה בעסק המאפשרת לנו לקבל החלטות נכונות ומבוססות על נתונים עדניים.