ליצור מניעה כדי למנוע נפילה: איך חברות צריכות להתנהל במשבר סושיאל?

בשיתוף גלאי תקשורת מקבוצת בייסברג

פעם, לפני עידן הרשתות החברתיות, התבטאות או התנהלות לא ראויה של אדם או גוף ציבורי היו יכולות לרדת מתחת לרדאר הציבורי באותה המהירות שבה הן עלו. 
אלא שהיום, בתקופה שהפייסבוק, הטוויטר, הטיק טוק ושאר האפליקציות הפכו לכיכר העיר החדשה הצורך להיעזר בשירותיו של גוף מוביל בניהול משברים הפך לבלתי נמנע.
"למשבר סושיאל, שמקורו בהתנהלות בעולם האמיתי או ברשת החברתית שמובילה לתגובה ציבורית שלילית חריפה, יש אנטומיה של פומה", תיאר זאב ינאי, סמנכ"ל בקבוצת בייסברג, "ברגע הראשון אתה רואה אותה בין השיחים, אבל אז כבר מדובר בנקודת אל חזור כי עוד רגע אתה הולך להרגיש את השיניים שלה על הגרון שלך".

כדי להתמודד עם משבר הסושיאל שכרגע התפרץ לחייכם או לחיי החברה שלכם, חשוב לבנות מנגנון המורכב ממספק חלקים: מניעה, הכנה לטיפול, זיהוי מוקדם, ניהול המשבר, בין היתר בידי חברת יחסי ציבור, ושיקום מהמשבר.

"אף אד לא התחרט על משהו שהוא לא אמר", הדגיש ינאי, "אלא אם תפקידו של הארגון שלכם הוא לעצבן את הצד השני, מה שלפעמים עושים ארגונים ציבוריים או פוליטיים. חשבו היטב לפני מהלכים ושאלו את עצמכם מי עלול להיפגע מהם ואיך".

כותרת ראשית

- כל הכותרות

"דבר נוסף", הוסיף אלמוג בייסברג, מנכ"ל קבוצת בייסברג תקשורת, "הוא לדבר את השפה המקובלת ולשאול את עצמך איפה אתה עלול להיות הפוגע. לחפש מראש את הבור שאליו אתה עלול ליפול. כשמייצרים מניעה, בין היתר, חשוב למפות את הארגון ולנסות להבין ולשאול את עצמך מאיפה יגיע המשבר הבא שלו: עובדים מתוסכלים, כשלים בירוקרטיים, בעיות בפריפריה הארגונית שנמצאת בקצה שדה הראייה של השדרה הניהולית הבכירה, בעיות בחינוך כוח האדם. משברים משפטיים, פליליים, טכנולוגיים ועוד. המטרה היא לחפש ולחפש".

איך אפשר "לאמן" עובדים לזהות ולנהל משבר?
"במקרה של זיהוי משבר יש להציף אותו לאחראי על התקשורת בארגון, ובמקביל העובדים צריכים להעלות את העניין למנהלים הרלוונטיים. ההמלצה היא לבנות מערך טיפול ולאמן אותו לקראת משברים, ולהגדיר בכל תחום ובכל חלק של הארגון 'אחראי משברים' שיודע להציף את המצוקה ברגע הנכון. במקביל חברת יחסי הציבור וחברת הסושיאל המנהלות את התחום צריכות להפעיל את אמצעי הניטור על כל מילות החיפוש הרלוונטיות ברשתות החברתיות ובמדיה, כשהעדיפות היא לעשות זאת ככל הניתן מסביב לשעון וללוח השנה. גם אם זה לא נוח או יקר. משבר שמוריד את המנייה או גורם לאבדן של אמון הציבור בארגון, יעלה הרבה יותר".

*** חברת יחסי ציבור גלאי תקשורת היא אחת החברות הוותיקות והמשמעותיות בתחום יח"צ. לאורך השנים ליוותה גלאי תקשורת במסגרת פעילות יחסי ציבור, בניית אסטרטגיה שיווקית, ניהול משברים תקשורתיים, מיתוג מעסיק ועוד מאות חברות, אנשי עסקים ופרויקטים מגוונים.

חיפוש ני"ע חיפוש כתבות