עמדת טעינה לרכב חשמלי כל המידע במקום אחד!!

איך באמת יודעים מה איזו עמדת טעינה לרכוש ומהם המושגי הבסיס שחייבים להכיר בעת המעבר לרכב חשמלי?
איך יוצאים עם היד העליונה ואכן רוכשים עמדה שתחזיק לנו זמן רב ללא תקלות ננסה לענות על השאלות המרכזיות הללו כאן במאמר זה?

כמו שאנחנו כבר רואים בכבישים כל יום שיש עשרות אלפי מכוניות חשמליות נוסעות הנוף הזה ניכר בכבישי ישראל.

המגמה הזאת רק הולכת ונוסקת מעלה לא נוכל להתעלם מהעובדה הניצחת הזו, השוק מאמץ אותה בשתי ידיו כי באמת כיף לנסוע ברכב חשמלי, אין צורך ללכת לתחנת דלק ולבזבז זמן יקר, ללא ספק חוויה אמיתית לכל מי שרכש.

מעבר לכך שימוש קבוע עם עמדת טעינה לרכב חשמלי הוא נוח ולא יקר והשימוש באספקת אנרגיה ירוקה מועילה גם למשתמשים בה וגם לכדור הארץ יחד, הופך את המקום נקי ובטוח יותר, שקט יותר לכן מידי חודש מגיעים לכבישי ישראל עשרות אלפי מכוניות חשמליות.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

לפי כל התחזיות שימוש בעמדות טעינה הולכת וגדלה ככל שאנחנו מתקרבים בשנים, הרכב עם הבערה הפנימית כמו שהכרנו, מנוע דלק אינו המרכזי יותר, המגמה הזו של רכב חשמלי תמשיך ותגדל ולכן זהו הזמן לשאול את כל השאלות לקראת העתיד לנו לבוא.

איך בוחרים עמדת טעינה לרכב חשמלי ושיהיה מותאם לרכב שלי?
אין ספק של רכבים החשמליים יקרים יותר מאשר מכוניות המסורתיות אלו שנסעו על דיזל ודלק, רכב עולה בנזין 120 אלף שקלים היום לעומת רכב חשמלי שעולה 140 ומשהו אלף שקלים.

השאלה האם זה באמת כדאי? אנחנו חושבים שאכן קנייה כזו שווה את הכסף, כלומר גם מבחינת חיסכון כספי יום-יומי וגם בחישוב שנתי וגם בחישוב של עלות מול תועלת והתעסקות מול מוסכים ותיקונים רישוי וכדומה.

רק החיסכון בעלות רישוי הוא כמה אלפים כי רישוי רכב חשמלי עולה 537 ₪ בלבד.

כמה עולה לטעון עם עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי?
עלות טעינה לרכב חשמלי עולה כחצי שקל לקילו וואט, כך שאם הרכב שלכם 70 קילוואט אז בעצם צריך להכפיל את הסכום של הסוללה שהוא 70 כפול חצי שקל סך הכל 35 שקלים.

מה שברכב רגיל היה עולה לכם בין 200 ל 250ש"ח תלוי בדגם במנוע ובאיכות הנסיעה שאתם מבצעים ,ללא ספק עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי היא חשיבה ירוקה, אתם מאמצים את הטכנולוגיה שלפיה כל שימוש ברכב חשמלי שקט יותר, לא מזהם, אוויר נקי יותר.

העניין מאד פשוט הרי ניתן להתחבר לרשת החשמל ובאופן טבעי להטעין את הרכב ולהתקדם לעבר העתיד הרי כולנו נהיה בעלי רכב חשמלי במדינתנו לכן למה להתעכב.

גם שומרים על הדורות הבאים וגם שומרים על איכות הסביבה, הכל במכה אחת, יחד עם חיסכון מהותי בכסף בכיס מדי חודש.

לכן כולם מאמצים עכשיו את הרכב החשמלי ונוהרים לעבר הזמנה של רכב כזה וניתן לומר לא בהצלחה גדולה כי המלאי נגמר מהר יותר מהביקוש.

מה הם מושגי יסוד בקניית עמדת טעינה לרכב חשמלי?
ברכב חשמלי חובה לדעת מה הוא טעינה כמה עולה הטעינה וכו'.
כל עמדות הטעינה בעולם מתחילות משלושה קילוואט לשעה, שבע קילוואט לשעה,11 קילוואט בו-22 מקסימום.

רוב המכריע של הרכבים מקבלים היום 11 קילוואט, זה הסטנדרט למעט רכבי הפלג אין שמקבלים כ 3 קילוואט.

המכוניות אינם מגיעות ל22 קילוואט, אולי בעתיד זה אך לא נראה לעין, אך מה שקובע בעצם כמה קילוואט הטעינה תהיה זה הרכב בלבד, הוא האילוץ הראשון אלא אם המטען שלכם לא מוציא את המקסימום, ואו שעוצמת החשמל שמזינה את העמדת הטעינה חלשה, הכוונה חד פאזי או עוצמת אמפרים נמוכה.

מה ההבדל בין עמדת טעינהAC DC ?
עמדת טעינה לרכב חשמלי מסוג DC  נמצאת במקומות ציבוריים והיא תטעין את הרכב בדרך כלל מהר יותר מאשר עמדת  ACשנמצאת אצלנו בבית .

עמדת AC ביתית עם טעינה אורכת בממוצע בן ארבע שעות לשמונה שעות, תלוי בקיבולת של הסוללה בעוצמת החשמל שיש לכם בבית.

יחידת אמפר מה זה אומר? אמפר זה יחידות מידה של זרם חשמלי אשר עובר בתוך עמדת הטעינה שמתחברת לתוך הרכב, את האמפר אנחנו מחשבים בצורה פשוטה ככל שהוא גבוה יותר לקילוואט הרכב יוטען מהר יותר.

כלומר אם יש לי 22 קילוואט בעצם יש לי 32 אמפר וההפך גם נכון אם אני מטעין את הרכב ב 32 אמפר מארון חשמל שלי יש לי 22 קילוואט לשעה, אם יש לי 16 אמפר אני מטעין באחד עשרה קילוואט  לשעה פשוט מאד.

כמה עולה עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי?
מחיר עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי משתנה אצל ספקים שונים וכאן ניסינו לעמוד על ההבדלים.

מבדיקות שערכנו מצאנו כי המחירים מתחילים מ-2,000 שקלים ועד 2900 שקלים כל המחירים הללו הם ללא מע"מ יש להוסיף למחיר.

אך ניסינו לעמוד על ההבדלים ולא כל כך הצלחנו יש לומר אלאל בהתייעצות עם גורמים מקצועיים הצלחנו לדלות את ההבדלים באיכות ובתקנים הנכונים.

הבדלים מהותיים בין העמדות מצאנו בעמדות הזולות יותר שהם מגיעות עם אחריות  של שנה שנתיים זאת אומרת שנה או שנתיים אחריות מיבואנים מקומיים אשר רוב רובם של העמדות מגיעות מסין וללא פיקוח כלל הרי אין תקן ישראלי לעמדות טעינה עדיין ( עד 2025) מסתפקים הצהרה של היבואן זה לא מספק.

אנחנו הבנו מתוך פרמטרים שנמצאו בעמדות הזולות ובבדיקות שערכנו שאכן לא ממש עמדות משביעות רצון, ניתן למצוא אותם לבד באתרים בחול שאנו לא ממליצים לרכוש משם.

נמצאו עמדות נוספות עם ארבע שנים אחריות או יותר והם עולות כי 2800 פלוס מע"מ, הייתר שהם עם חברות גדולות יותר ומוכרות בשוק ואכן עמדות אלו מיישרות קו מול התקן העולמי ואכן מכבדות את המוצר כשאתם רוצים לרכוש.

פסקת סיכום היא כזו, אם היינו חושבים כמו לקוח עתידי שאינו מבין או מבחין בין עמדות טעינה לאחרות, היינו מסכמים זאת בכך שכדאי לרכוש את העמדה יותר יקרה כי העמדה הזאת איכותית יותר.
העמדה תגיע עם חברה מוכרת מאחוריה אבא ואמא שמתחייבות ל 72 שעות לתיקון עם מוקד שירות לקוחות ולא יבואן פרטי שעונה מהבית.
עמדת טעינה זה החלק הכי חשוב לרוכשי רכב חשמלי, אלו דברים שבעל רכב חשמלי חייב לקחת לתשומת ליבו ,הוא כבר שילם לא מעט ועלה לו כמה מאות אלפי שקלים יותר מאשר רכב רגיל, ועוד 800 שקל עוד אלף שקל לא יהיו שיקול לרכישה של עמדת טעינה טובה.
 ביטחון בעמדת הטעינה הוא חיוני לחוויה אמיתית של שקט ללא תקלות ונסיעה יום יומית.
הכתבה נכתבה בעזרת טעינה בישראל.
Charging-point

 

חיפוש ני"ע חיפוש כתבות