האוטומציות החכמות שמשנות את פני השיווק הדיגיטלי

במהלך השנים האחרונות חלה תפנית מסקרנת בעולם השיווק הדיגיטלי בדמותה של  התחזקות מגמת האוטומציה, כלומר בניית כלים דיגיטליים אוטומטיים, לדוגמא יצירת דף נחיתה או מודעה פרסומית בקליק אחד על ידי מערכת מבוססת בינה מלאכותית ללא מגע אדם.

הקטליזטור הראשי למגמה זו של האוטומציה המוגברת, הוא התפתחות מדע חקר הנתונים (דאטה סיינס) ובמקביל ההבנה כי העולם היום מורכב הרבה יותר מ-בעבר בגלל ריבוי הפלטפורמות הפרסומיות והשוני בהתנהגות הגולשים כתלות של הזמן והמקום שהגולשים צורכים את התוכן. חוקרי הביצועים ואנשי הדאטה סיינס מחפשים קשרים לוגיים בין מדדים עסקיים שונים כמו חשיפות, הקלקות, מעורבות ברשתות חברתיות ועוד על מנת לחזות פעולות רצויות להם כמו המרה או השארת פרטים באתר.

מהי אוטומציה שיווקית?
כאמור, פעילותן של סוכנויות פרסום וחברות העוסקות בתחום השיווק הדיגיטלי, כוללת סט רחב מאוד של משימות, לרבות בניית חומר פרסומי, כתיבה והפצה של התוכן בפלטפורמות השונות (מיילים, מדיה חברתית), בניית קמפיינים ממומנים, ניתוח של תוצאות הקמפיינים, פעולות ניהול וכיוצא באלה. לפיכך, קיים ערך רב בהפיכתן של מי מהמשימות הללו לאוטומטיות. בתוך כך, מלבד ייעול של פעולות השיווק באינטרנט וחיסכון משמעותי בזמן, אוטומציה שיווקית מאפשרת פרסונליזציה של אסטרטגיית השיווק באופן שהינו מותאם אישית לכל לקוח, ובכך מסייעת להתקשרות צמודה וטובה יותר עם לקוחות פוטנציאליים, ובהמשך להפיכתם ללקוחות מן המניין.    

מה הקשר בין אוטומציה בשיווק לפרסום מוטה אלגוריתם?
אוטומציה שיווקית נוגעת לסט של תהליכי שיווק המבוצעים באופן אוטומטי, על פי חוקים שהוגדרו מראש. כל זאת, בהסתמך על פעילות הנאספת מפלטפורמות תוכנה שונות, המצליבות ידע רב בנוגע לקמפיין השיווקי. אלגוריתם הפרסום בגוגל או פייסבוק הוא תוצר של מחקר של חודשים רבים המנסה לנבא את המדדים העיקרים שיובילו לשיפור ביצועים של קמפיין פרסומי כתוצאה של מעקב סטטיסטי מעמיק על היחסים בין הפרמטרים השונים. האמונה השלטת היום היא כי על מנת לשפר את הביצועים של מסעות הפרסום כלומר של האלגוריתם חשוב להשתמש בנתונים היסטוריים קודמים ו/או הסקת מסקנות מנתוני התעשייה על קשרים בין מדדים על מנת להגיע לביצוע יעיל, מהיר וטוב יותר של הפרסום המסורתי. נראה כי בשנת 2023 לאחר השיפור הניכר ביעילות של מערכות הפרסום הגדולות, קרי האלגוריתם הפרסומי, הדגש המרכזי בעולמות הפרסום יעבור לבניית הנכסים הדיגיטליים עבור המשווקים. כלומר יצירת כלים חכמים המסוגלים להביא תוצאות משופרות למפרסמים על בסיס דאטה נצבר. כלומר לא רק בניין הכלי השיווקי אלא גם לשפר אותו עם הזמן. למה הכוונה? כלים אוטומטיים לכתיבת כותרות/מודעות טקסט משופרות CTR, יצירת כלים לכתיבת פוסטים של תוכן שבאמת מעניין גולשים או אפילו כלים אוטומטיים ליצירת סרטונים ממירים מאוסף תמונות או סרטוני מקור.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

דוגמאות של אוטומציה שיווקית
חלק מהכלים של אוטומציות בשיווק נמצאים איתנו כבר שנים רבות. דוגמה בולטת לאוטומציה שיווקית כזו היא אוטומציה של שיווק במייל, שזהו אפיק תקשורת מאוד אפקטיבי של העסק עם הלקוח. האוטומציה השיווקית תבוא לידי ביטוי עם שליחת מייל אוטומטי ללקוח לאחר כל פעולה  משמעותית באתר כמו הרשמה,  הוספת מוצר לסל או ביצוע רכישה. דוגמא נוספת הקשורה לשליחת מיילים הינה סנכרון בין מערכות שיווק שונות. כמו למשל בין מערכת ניהול המשתמשים הנרשמים לוובינר באתר שלנו עם מערכת חיצונית אחרת בו האירוע עצמו כמו מתנהל. נניח אתר EVENTBRITE. האתר המוביל בעולם לניהול וובינר. כלי וותיק נוסף בקשר ביו לקוח ומותג הוא הצאט בוטים. הרעיון הוא במקום להפעיל נציג שירות לקוחות אנושי, שיענה על שאלות או בקשות חוזרות בצורה תדירה להפעיל מערכת של  תשובות מהירות המוכנות מראש על בסיס הפעולה הקודמת שנקט הגולש . הצאטבוטים המודרניים  יכולים לקלוט מידע מהגולש ולאחסן את הנתונים, לתת אינפורמציה חשובה ולשתף בתוכן.

כלים אוטומטיים  שכדאי להכיר
בין הכלים השונים המאפשרים המציעים שירותים אוטומטיים לכתיבת תוכן, ניתן למנות גם את JASPER AI. מדובר בכלי לכתיבת תוכן שיווקי ופרסומי מכל גווניו (טקסטים לקידום אתרים (SEO), פוסטים במדיה החברתית, מיילים פרסומיים, טקסטים שיווקיים לאתרים שונים ועוד), ג'אספר מבסס את פעילותו על בינה מלאכותית ומייצר טקסטים בעלי ניסוחים רהוטים באופן אוטומטי, חלק ומהיר יותר, תוך התגברות על מחסומי כתיבה. הכלי של  JASPER AI מצטרף לשורה ארוכה של כלים נוספים המאפשרים כתיבת טקסטים על ידי מכונה, ביניהם כלים, כמו RYTER, AI WRITER, COPY AI ועוד. לרוב מדובר בתוכן שיווקי המנוסח באופן רהוט וקוהרנטי, אמנם מידת היצירתיות והמקוריות שתוכן זה מגלם אינה תמיד גבוהה. כלי נוסף שיש עליו באז ענק לאחרונה ברשתות הוא CHATGPT .  הכלי היומרני הזה מנסה להביא את רוב הידע האנושי הנמצא באינטרנט כמענה לתשובות שמוצגות כדיאלוג בין הגולש לתוכנה.  הכלי יודע להביא בשניות כמעט כל מידע וכמובן יודע לכתוב מאמרים אקדמיים במהירות הבזק.

זאפייר או אינטרוגמט?
אם כבר בתחום האוטומציה השיווקית עסקינן, עלינו להידרש לפתרון אחת מהשאלות הנפוצות ביותר בכל הנוגע לתחום – מהו כלי האינטגרציה המומלץ ביותר לניהול והטמעה של תהליכי האוטומציה? האם זאפייר או אינטרוגמט מבית PAYME? מדובר בשני כלי האינטגרציה המתקדמים והמובילים בשוק, כאשר עיקר פעילותם נוגעת לממשק בין אפליקציות חיצוניות ויישומי אינטרנט, לבין שירותי האוטומציה השונים של העסק. שתי המערכות מאפשרות לרוב להגיע לאותן התוצאות, בליווי הבדלים מסוימים. עם זאת, בהערכה גסה, ניתן לומר שמערכת זאפייר הינה ידידותית יותר למשתמש המתחיל, כי היא פשוטה יותר ללמידה ומאפשרת יותר אינטגרציות מובנות ביחס למתחרה שלה. אך מנגד, מערכת אינטרוגמט מציעה חבילות זולות יותר, המאפשרות פעולות נרחבות יותר, המתרחשות בצורה סימולטאנית. .כמו כן המערכת של אינטרוגומט כוללת ממשק ויזואלי נוח וברור לכן ההמלצה שלנו היא לאלו שרוצים להתחיל לבנות אוטומציות לבחור באינטרוגמט כפתרון המועדף.

על הכותב
תומר הראל, מייסד ומנכ”ל חברת טומהוק שיווק, חברה המתמחה ב- פרסום בגוגל , פרסום ברשתות חברתיות ומגוון ערוצים נוספים בעזרת כלי שיווק מתקדמים.
 

חיפוש ני"ע חיפוש כתבות