אלו המגמות העדכניות לשוק הקמעונאות ותצוגה לחנויות ב- 2023
מי הזיז את הקופה שלי:
אלו המגמות העדכניות לחנות שלכם בשנת 2023 - עולם הקמעונאות עובר מהפיכה בשנים האחרונות כשהמשמעותית ביותר, היא העמקת הרגלי הרכישה באונליין. בשטח, טרנדים עיצוביים, טכנולוגיות חדישות וקונספטים עיצוביים של חנויות, משנות לבלי הכר את עולם התצוגה החזותית ומעמידות סטנדרט חדש של עיצוב בחנות, לצד פונקציונליות ונוחות ללקוח. בכתבה הזו נעמוד על הטרנדים, המגמות והחידושים של חנויות מסחר פיזיות ב-2023.
לאן השוק הולך?
מחקר בגלובס חושף כי אם כיום התפלגות כוח הקנייה של משקי הבית בין ערוצי ההפצה היא כזו שכ-75% מהרכישות מבוצעות בחנויות הפיזיות, 15% באונליין ו-10% בחו"ל ("שמיים פתוחים"), בעתיד הקרוב תשתנה ההתפלגות ל-50%-60% חנויות פיזיות, 20%-25% אונליין וכ-20% בחו"ל.אם כן, הכוח עדיין נותר בחנויות הפיזיות, אבל אולי מגמה זו, היא אחת הסיבות לכך שחנויות פיזיות צריכות היום להתאמץ קצת יותר במתן חוויה כוללת ללקוח. הטרנדים שנסקור כאן, יראו כי אנו בפתחו של סטנדרט חדש בעולם המסחר הקמעונאי.
לשנות כל הזמן – חלון הראווה
עיצוב חלונות ראווה הוא אמנות של ממש והיום שם המשחק הוא עיצוב חדשני, שונה ושלא תמיד אפילו מציג את הסחורה. קחו לדוגמא את גאלרי לפאייט בפריז -חנות כלבו מיתולוגית הידועה בשינוי עיצובי תכוף של חלל הכלבו, עד כי היא הפכה למוקד עליה לרגל בקרב תיירים. שם המשחק הוא תעוזה וחשיבות: החנות עצמה משתרעת אמנם על פי מטרים רבים אבל הקונספט לשנות, להעיז ולהשקיע בעיצוב בכל פעם מחדש הפכו אותה לאחרת מאטרקציות התיירות בעולם.
המסקנה: גם אם אין לכם תקציבי ענק, השקיעו בשינויים תכופים של החנות. החל משינוי עיצובי של חלון הראווה בצורת הסידור, השילוט, מדפי החנות ואופן תצוגת המוצרים, והצבעוניות השלטת. כל עוד תתמידו ותשנו באופן תכוף, תיצרו עניין מתמשך עבור הלקוח.
אתר canva.com222
קונספט קונספט קונספט
עיצוב קונספט הוא מאוד פופולרי היום. הרעיון בעיצוב כזה הוא שכל החנות מעוצבת באותה שפה עיצובית, למשל שימוש בעץ כמוטיב אחיד, בברזל או בכל אלמנט שתרצו. עיצוב קונספט משדר אווירה מסוימת בחנות והוא מתוכנן בקפידה כך שהסחורה תבלוט באמצעות העיצוב. ראו דוגמאות מרהיבות מן העולם:
מינימליזם שולט
כאשר מדובר בחנות בוטיק המבקשת להדגיש ולהעצים כל פריט בסחורה, הסגנון המינימליסטי מוכיח את עצמו. סגנון העיצוב המינימליסטי הפך לפופולרי גם בעולם עיצוב חלונות הראווה, עבור חנויות המבקשות להבליט פריטים יחודיים ולשדר מראה יוקרתי. ראו דוגמאות מן העולם :
חלון ראווה כמיצג אומנותי
חלון הראווה הוא המקום של כל חנות לספר את הסיפור שלה, ליצר מגע עם הלקוח ולהזמין אות פנימה. המחשבה שמעצבי פנים מקדישים היום לעיצוב חלונות ראווה, היא עצומה והיא כוללת את היכולת לספר את הסיפור הייחודי של המותג. ראו דוגמאות מרהיבות לחלונות ראווה שהם מיצג חזותי אומנותי המעיד על החנות:
נגישות היא תנאי הכרחי
הלקוח מבקש לחוות חוויה כשהוא נכנס לחנות, וחנויות מבינות את הצורך של הלקוח להרגיש ,לגעת ולנסות את הסחורה.
פתרונות תצוגה המאפשרים מגע ישיר עם הסחורה, הם טרנד שנמצא פה כדי להישאר. חנויות משקפיים למשל מציבות כיום סטנדים בהם הסחורה נגישה ללקוח ולא חסומה בארון זכוכית כפי שהיה נהוג פעם.
חנויות קוסמטיקה מציבות עמדות התנסות על מנת לעודד קשר ישיר של הצרכן עם הסחורה וחנויות ריהוט, מדגימות את השימוש בריהוט עם מיצג מלא של צורת השימוש (למשל חנות מיטות המדגימה את המיטה כשהיא מעוצבת עם מצעים). העקרון השולט הוא נגישות ללקוח, בצד המחשה של צורת השימוש של הסחורה בצורה שקל להזדהות איתה. ראו דוגמאות מן העולם:
טכנולוגיה בשירות המסחר החזותי
אין כמו טכנולוגיה כדי לסמן את ה- טרנד הבולט של עיצוב חנויות ב2023. שילוב של מסכים בחלון הראווה או בפנים החנות, מייצר אימפקט מזמין ועשיר. ראו דוגמא של חנות "אדידס" באירופה:
תמונה- אתר canva
עיצוב דינמי שמאפשר לחנות לשנות את פניה, חייב להיות עם אמצעים מודולריים שקלים להזזה ושינוי. היתרון הוא שהלקוח מקבל את התחושה שהחנות שינתה את פניה, למרות שבפועל לא בהכרח נוספה סחורה חדשה. חברות דוגמת קבוצת ריג׳נסי פתרונות תצוגה לחנויות מייצרות פרזול מותאם שיודע לספק את העבודה.
תמונה קב׳ ריג׳נסי בע״מ
לוח ריג'נסי ידוע כלוח תליה דינמי המאפשר תליית סחורות לפי צפיפות נדרשת, ואלו רק חלק מהפתרונות שכל חנות צריכה להכיר. הכותב הוא תמיר טויג, סמנכ"ל קבוצת ריג'נסי חברה המתמחה בייצור ואספקה של מתקני ריהוט ותצוגה למסחר וחנויות