טיפים מתקדמים לקידום אתרי מתכונים

קידום אתרים, או אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), כולל בין היתר עבודה של אופטימיזציה של אתר אינטרנט כך שהוא ידורג גבוה יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERP). 

ישנם מספר עקרונות חיוניים ושיטות עבודה מומלצות לקידום אתרים החלים על כל אתרי האינטרנט, כולל אתרי מתכונים. תחילה אכסה את היסודות הללו לפני שאדון באסטרטגיות ספציפיות לאתרי מתכונים.

הטיפים מאת דניאל זריהן , מקדם אתרים מנוסה הפועל בתחום משנת 2009.


FREEPIK

יסודות SEO

מילות מפתח:

כותרת ראשית

- כל הכותרות

אלו הן המילים או הביטויים שמשתמשים מקלידים במנועי החיפוש. כדי לבצע אופטימיזציה לאתר שלך, יש לחקור ולדעת את מילות המפתח הרלוונטיות לתוכן שלך ולאחר מכן לכלול אותן באופן טבעי בתוך הטקסט שלך ובשדות Meta הרלוונטיים שמספרים למנועי חיפוש אודות התוכן שלך. יש הרבה כלים המאפשרים לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק.
איכות תוכן: תוכן איכותי ורלוונטי הוא קריטי. מנועי החיפוש שואפים לספק למשתמשים את התוצאות השימושיות והאינפורמטיביות ביותר. התוכן צריך להיות כתוב היטב, מרתק, מעמיק ולספק ערך לקורא.

קישורים נכנסים:

כאשר אתרים בעלי מוניטין אחרים מקשרים לאתר שלך, זה מגביר את אמינות האתר שלך, מה שמוביל לדירוג גבוה יותר. ניתן להרוויח קישורים נכנסים על ידי יצירת תוכן מצוין, פרסום מאמרים אורחים באתרים אחרים ובניית קשרים עם אתרים אחרים ומשפיענים בנישה שלך.

קידום אתרים בדף:

הכוונה ל- Onsite SEO - כל מה שניתן באתר עצמו, ובעמודים ספציפיים בתוך האתר. זה כולל מגוון אלמנטים בדף האינטרנט שלך, כולל כתובת האתר, תג הכותרת, מטא תיאור ותגי הכותרת. כל אלה צריכים לכלול את מילות המפתח שלך היכן שהן רלוונטיות ולספק סיכום תמציתי של תוכן הדף.

קידום אתרים טכני:

זה מתייחס לרכיבי הקצה האחוריים המשפיעים על הנראות של האתר שלך, כמו מהירות האתר, אופטימיזציה לנייד, ארכיטקטורת האתר' תגי עיצוב מובנה של נתונים (סכמה) ועוד.
חווית משתמש (UX): אתר אינטרנט צריך להיות קל לניווט, מושך חזותית וידידותי למשתמש. מנועי החיפוש מעדיפים אתרים המציעים UX טוב.

שיטות מומלצות לקידום אתרים עבור אתרי מתכונים יצא לי לקדם לא מעט אתרי מתכונים עם השנים, אחד מהם הוא האתר אוכל זה החיים . תחום המתכונים הוא תחום מרתק - מצד אחד, אינסוף חיפושים במצטבר (כמה מיליונים לפחות בגוגל ישראל). 
בכלל, בנישה של האוכל, תזונה ודיאטה יש כמויות מטורפות של חיפושים. מצד שני - תחרות גבוהה בלא מעט מילות מפתח. 
יחד עם זאת, בגלל שיש כל כך הרבה חיפושים בתחום, וכך כל הרבה ביטויים אפשריים לקידום - תמיד יש מקום לכולם. מי שיודע לעבוד חכם ויצירתי - יוכל למצוא המון הזדמנויות קידום בתחום זה שאני אוהב להגדיר אותן "כסף על הרצפה". וכן, אני מדבר בעיקר על ביטויי זנב ארוך (Longtail SEO) שעובדים מצוין בכל תחום, ועליהם אני ממליץ במיוחד. באתר שלי אפשר למצוא על כך מדריכים רבים ומעמיקים.
כמה טיפים מעשיים לקידום טוב יותר של אתרי מתכונים


עשו שימוש ב-Recipe Schema Markup:

נתונים מובנים, או סכימות, עוזרים למנועי החיפוש להבין טוב יותר את התוכן שלך. עבור אתרי מתכונים, השתמש ב-Recipe Schema כדי לספק פרטים כמו זמן הכנה, זמן בישול, מרכיבים ודירוגים. גוגל יציג את 
המידע הזה (במלואו או בחלקו בתוצאות החיפוש וזה עוזר להבליט את התוצאות של האתר שלכם ביחס לאחרים שלא עושים את זה.

בצעו אופטימיזציה של כותרות מתכונים:

חשוב לכלול מילות מפתח עיקריות בכותרות המתכונים שלך. לכן חשוב גם לעשות מחקר מקיף על התחום ולבדוק איך אנשים מחפשים את המתכון, או קטגוריית המתכונים ובאילו עוד וריאציות הם משתמשים (ותמיד יש עוד וריאציות!)

ספקו תיאורים מפורטים וייחודיים:

לכל מתכון צריך להיות תיאור ייחודי ומרתק. זה מספק ערך לקורא ונותן לך הזדמנות נוספת לכלול מילות מפתח באופן טבעי. כמו שבכל אתר eCommerce כדאי לתת מידע מורחב על מוצרים, מעבר למפרט הטכני (שקיים בעוד מאות אתרים רבים) - כך גם באתרי מתכונים, תמיד מומלץ לתת את האקסטרה ואת הטאץ' האישי על כל מתכון. במידה ומדובר במתכונים מקוריים שלכם - על אחת כמה וכמה.

השתמשו בתמונות באיכות גבוהה:

מנועי חיפוש נותנים עדיפות לאתרים עם תמונות ויזואליות איכותיות. ודא שהתמונות שלך איכותיות, מוארות היטב ומושכות. כמו כן, השתמש בטקסט חלופי כדי לתאר את התמונות שלך עבור מנועי חיפוש ומשתמשים לקויי ראייה.

בצעו אופטימיזציה לנייד:

משתמשים רבים גולשים באתרי מתכונים במכשירים ניידים, אז ודא שהאתר שלך מותאם לנייד.
כלול ביקורות משתמשים: עודד משתמשים להשאיר ביקורות ודירוגים על המתכונים שלך. זה לא רק מספק הוכחה חברתית אלא גם מעשיר את סימון סכימת המתכונים שלך.

קישור פנימי:
אוכל 
קישור למתכונים רלוונטיים אחרים באתר שלך. זה עוזר למנועי החיפוש להבין את המבנה של האתר שלך ולהשאיר את המשתמשים מעורבים.

צור קטגוריות מתכונים:

קבץ מתכונים דומים כדי לעזור למשתמשים ולמנועי חיפוש לנווט באתר שלך. 
זכרו, קידום אתרים הוא אסטרטגיה ארוכת טווח. יכול לקחת זמן עד לראות תוצאות, אבל יישום שיטות אלה יכול להוביל לשיפורים משמעותיים בנראות האתר שלך לאורך זמן.

חיפוש ני"ע חיפוש כתבות