אפליקציית IN - REFER, שיווק שותפים - OUT
אפליקציה חדשה בשם REFER לקחה את שיטת הפעולה הידועה שיווק שותפים ושידרגה אותה מקצה לקצה בעזרת טכנולוגיה מתקדמת, כך שכיום כולם יכולים להרוויח ממנה בענק
שיווק שותפים היא אסטרטגיית שיווק דינמית שבה עסקים משתפים פעולה עם אנשים פרטיים כדי לקדם את המוצרים או את השירות המקצועי שלהם. עד היום תהליך זה דרש מאנשים פרטיים לבצע קידום של עסק, מוצר או שירות מסוים בערוצים שונים, כגון: אתרי אינטרנט, בלוגים, מדיה חברתית, קמפיינים ברשתות החברתיות או בגוגל, מתוך מטרה להרוויח עמלה עבור כל מכירה שתגיע מהקישור שלהם, כיום יש מי ששינו את פני התמונה הזו לחלוטין.
מדובר בשרון ארד ועו"ד אדי אליאסף שבמשך שנה עמלו על פיתוח של אפליקציה חדשה בשם REFER. השניים לקחו את הרעיון של שיווק שותפים והפכו אותו לזמין, נוח ומשתלם הרבה יותר, הן לאנשים פרטיים והן לחברות, עסקים ונותני שירות בכל תחום.
ההצלחה בשיווק שותפים דורשת, בנוסף להשקעה, ניתוח עמוק של קהלי היעד, אסטרטגיות קידום מכירות יעילות, בניית קשרים חזקים בין סוחרים ושותפים, אפליקציית REFER מבטלת את כל אלה מאחר והיא נשענת למעשה על דבר אחד בלבד, שיטת השיווק מפה לאוזן.
"מאז ומתמיד המלצות אישיות היו כלי רב עוצמה בהנעת בחירות של צרכנים. המגע האישי והאישור של מישהו שמכירים וסומכים עליו, עולים לרוב על מאמצי הפרסום הקונבנציונליים, ולכן הם מובילים לאחוזי המרה גבוהים יותר. מתוך הכרה בכוח זה, החלטנו לבנות אפליקציה שיש ביכולתה לתרגם את המלצות אלו לתועלת הדדית", עו"ד אדי אליאסף הסביר.
התגמול כספי שאנשים מקבלים דרך אפליקציית ריפר מהווה תמריץ גדול, מכיוון שאין שום הגבלה לכמות העמלות שהם יכולים להרוויח עבור הפניות מוצלחות.
שרון ארד הסביר כיצד ההליך נעשה החל מהצעד הראשון ועד קבלת העמלה בחשבון הבנק: "נניח שחווית חוויה נהדרת כאשר רכשת תכשיט מסוים בחנות יהלומים, סביר להניח שתמליץ עליה לחברים שהתרשמו מהתכשיט. במידה ואחד מהחברים יבקש לקבל הכוונה מעמיקה יותר כיוון שהוא בשל לרכישת תכשיט, כל מה שעליך לעשות הוא לפנות לבעלי חנות התכשיטים ולברר האם יסכים להעניק לך עמלה מגובה העסקה שתיסגר בינו לבין החבר שלך. במידה והסכמתם על גובה עמלה, עליך להעביר את פרטי דרך אפליקציית REFER.
כשהחבר ירכוש את התכשיט, האפליקציה תיידע אותך על כך, ומערכת התשלומים המשולבת של ריפר תעביר בצורה מאובטחת את העמלה המוסכמת מהעסק לחשבון הבנק שלך. מדובר בעסקה בטוחה ללא שום טרחה גדולה".
אם לדוגמה סיכמת עם בעל חנות היהלומים על עמלה בגובה 12% בסך הכל, ואותו חבר רכש טבעת בסכום של 10,000 שקלים, המלצתך שנעשתה בלחיצת כפתור דרך REFER שווה לך 1,200 שקלים.
האם לבעלי חברות, עסקים ונותני שירות אכן משתלם לשלם עמלה מכל עסקה בעקבות המלצות שמגיעות דרך אפליקציית REFER?
מדובר באפליקציה המשנה את עולם השיווק ואת כללי המשחק ברמה עולמית, כיוון שהיא מאפשרת לבעלי עסקים לחתוך את תקציב השיווק שלהם בצורה משמעותית, כך שהם משלמים רק על ליד שהביא להם לסגירת עסקה והיכולת לקבל דרך ריפר לידים רבים שתוכלו לסגור איתם עסקה בקלות יתרה וזאת בזכות ההמלצה שהגיעה בזכות הגורם המתווך.
צילום: יחצ
הפיצ׳ר החדש של האפליקציה מאפשר לכל בעל עסק או נותן שירות לבחור את האנשים אותם הוא רוצה להפוך לשגריריו, בכך שיביאו אליו לקוחות חדשים ויקבלו עמלה כנגד כל עסקה שתיסגר מולם. כל מה שנדרש מבעל העסק לעשות הוא לבחור מתוך רשימת אנשי הקשר שלו את לקוחות העבר, מכרים, חברים ובני משפחה שיקבלו ממנו הזמנה להפוך להיות לשגרירים. בעל העסק למעשה מייצר לעצמו, את הקמפיין כך שיש לו אופציה לשלוט על תקופת ההצעה ועל סוג וגובה ההטבה – סך כסף, אחוז או נקודות.
מבדיקה שערכנו עם עשרות עסקים שכבר נהנו מלקוחות חדשים שהגיעו דרך המלצה ושימוש באפליקציה, המסקנה חד משמעית, מדובר במהפכה שיווקית.
בנוסף לעובדה שאחוז ההמרה היה גבוה, אותם לקוחות חדשים הפכו בעצמם לשגרירים וממליצים, כיוון שאהבו את השירות והמוצרים שקיבלו.
אחד המאפיינים המשמעותיים ביותר של האפליקציה הוא הדגש על בטיחות ושקיפות. כל האינטראקציות מתרחשות בגבולות האפליקציה, תוך הגנה על הפרטיות של האנשים והעסקים כאחד. בנוסף, מערכת האימות של האפליקציה מונעת הפניות הונאה ומבטיחה שהעמלות מתקבלות רק באמצעות עסקאות אמיתיות. "השקענו בפיתוח האפליקציה סכומי עתק, ובדרך נעזרנו במפתחים מהשורה ראשונה, קיבלנו ייעוץ מעורכי דין ורואי חשבון המתמחים בעולמות השיווק ועסקים", הוסיף וסיפר עו"ד אדי אליאסף.
חשוב לציין שעבור תשלום העמלה לממליצים, כל בעלי העסקים ונותני השירות למיניהם יכולים להזדכות במס, מאחר ואלה נחשבים כהוצאה שיווקית לכל דבר ועניין.
בעולם שבו קשרים אישיים והמלצות משפיעות באופן דרמטי, אפליקציית REFER מתגלה כפתרון אידיאלי הן לאנשים פרטיים והן לעסקים. על ידי מתן פלטפורמה בטוחה, שקופה ומתגמלת הדדית, אפליקציה זו מחוללת מהפכה באופן שבו אנו מתחברים, ממליצים ועושים עסקים. מדובר בתרחיש של WIN-WIN-WIN עבור כל המעורבים.