מילות מפתח ודפי נחיתה – מושגי SEO בסיסיים שחשוב להבין

?בעולם קידום האתרים האורגני, המושגים "מילות מפתח" ו"דפי נחיתה" הם מושגי יסוד שחשוב להכיר, וגם להבין. ואם אתם בעלים של אתר אינטרנט וחושבים כיצד לחשוף אותו בפני כמה שיותר גולשים – אז בהחלט כדאי שתקראו את המאמר הזה


צילום: Pexels

אתר אינטרנט הוא נכס שיווקי ומכירתי חשוב בעבור כל חברה או עסק. עסקים שכבר הקימו לעצמם אתר אינטרנט מושקע ואיכותי, יודעים כי השלב הבא הוא לעזור לאתר שלהם למלא היטב את ייעודו – להביא גולשים איכותיים רבים ולגרום להם לבצע את הפעולה הרצויה באתר, בין אם רכישה, השארת פרטים או אפילו רק שהייה באתר לאורך זמן.

על מנת להביא את הגולשים הנכונים (וכמה שיותר מהם) לדף הנכון באתר שלנו, יש שיטות שיווק דיגיטלי שונות שניתן לבחור מהן – ובמאמר זה ברצוננו להתמקד בקידום אתרים אורגני, המהווה דרך מיטבית להגדלת החשיפה של האתר לגולשים רלוונטיים רבים בדפי התוצאות של גוגל. להלן שני מושגי יסוד בעולם קידום האתרים האורגני (SEO) שחשוב שתכירו ותבינו היטב לפני שתיכנסו לתהליך בעצמכם:
 

מילות מפתח

בקידום אתרים אורגני יש משמעות רבה למילות מפתח. מילות מפתח הן צירופים של מילה אחת או יותר שאותן מקלידים אנשים כאשר הם מחפשים דבר-מה במנוע החיפוש, ועל כן אנו מתייחסים אליהן לפעמים גם כ"שאילתות חיפוש". בהתאם לשאילתת החיפוש של הגולש, גוגל בוחרת להציג לו רשימה של דפי אינטרנט מאתרים שונים, שאמורים לענות בצורה הטובה ביותר על הצורך של הגולש. וכאן בדיוק נכנס תהליך הקידום האורגני – הניסיון לגרום לדף האינטרנט שלנו להופיע במיקום בולט בדף התוצאות לשאילתה הרלוונטית, כך שהגולש יבחר להקליק דווקא עליו.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הבחירה במילות המפתח הנכונות לקידום היא קריטית להצלחת תהליך הקידום. אם ננסה לקדם דף אינטרנט בביטוי שאנשים לא מחפשים או בביטוי שהתוכן בדף שלנו פשוט לא עונה עליו היטב – נכונה לנו אכזבה. על כן, חברות קידום אתרים מקצועיות מבצעות בדיקת מילות מפתח יסודית ומורכבת בתחילת עבודת הקידום כדי לדעת מהן מילות המפתח החשובות ביותר לאתר ועל מנת לבנות אסטרטגיה מתאימה לקידומן.
 

דפי נחיתה

כאשר אנחנו מדברים על דפי נחיתה ב-SEO, איננו מתכוונים לדפי הנחיתה המוכרים מן הקידום הממומן. דפי הנחיתה בקידום אתרים אורגני הם דפים קבועים באתר ולא דפים שהוקמו במיוחד לצורך קמפיין פרסומי זמני. תהליך הקידום הוא תהליך ארוך והתוצאות שלו נבנות בהדרגה ולאורך זמן, כך שהדף צריך להישאר יציב ונגיש לגוגל.

דף נחיתה הוא למעשה כל דף באתר שאנו בוחרים לקדם בעבור מילת מפתח מסוימת שמתאימה לו. כפי שכבר הזכרנו קודם, הדף צריך לענות בצורה הטובה ביותר על השאילתה הנשאלת ולספק לה תשובה עשירה, מדויקת, מעניינת ואיכותית, ואם הוא אכן יהיה כזה, הוא צפוי להתקדם בדירוגים ולהופיע בהדרגה במקומות גבוהים יותר בתוצאות החיפוש בעבור השאילתה. על מנת לעשות זאת נכון, מקדמי אתרים מבצעים תהליך מורכב ומדוקדק של אופטימיזציית תוכן לדף, הכוללת התייחסות למגוון גדול של רכיבים בדף ובניית סדרת הנחיות לשיפורם.  

אם האתר שלכם כבר באוויר – כדאי שיראו אותו. תנועת גולשים גדולה ואיכותית היא חיונית להשגת היעדים המכירתיים, השיווקיים והתדמיתיים של האתר שלכם, וקידום אתרים אורגני הוא שיטה יעילה ומשתלמת ביותר להגדלת תנועת הגולשים לאתר שלכם מדפי התוצאות של גוגל. ואם אתם רוצים ללמוד עוד על הנושא ואפילו לקדם אתרים בעצמכם – אתם מוזמנים להצטרף לקורס קידום אתרים. בהצלחה!

חיפוש ני"ע חיפוש כתבות