5 טיפים לניהול מוצלח של עובדים
צילום: Shutterstock
ההון האנושי הוא המרכיב המרכזי בהצלחתו של כל עסק בכל סדר גודל. עובדים עם מוטיבציה ומחוייבות למקום העבודה שלהם פרודוקטיביים יותר, מה שהופך את העסק למצליח יותר.
ישנם גורמים שונים המשפיעים על העובדים והעיקרי שבהם הוא הניהול שלהם מצד המנהל הישיר. מצד אחד, ניהול מוצלח של עובדים יכול לגרום לתחושת שייכות ושליחות. מצד שני, ניהול כושל, יכול לגרום לעובדים למירמור, חוסר רצון להשקיע או חוסר רצון להישאר לעבוד בעסק.
אז איך מנהלים את העובדים בצורה טובה? איך גורמים להם להרגיש את תחושת השייכות לעסק? איך רותמים אותם להצלחה ואיך בשורה התחתונה, ניהול נכון יקדם את העסק? הנה כמה טיפים שבטוח יוכלו לעזור.
האצילו סמכויות
החשש להעביר את השרביט לאחרים הוא טבעי ומובן, בעיקר בתחושת חוסר השליטה בעסק.
אבל, חשוב לזכור ששליטה לא בריאה מביאה בסופו של דבר לפגיעה בעסק בכמה רמות: תשישות של המנהל מה שעלול לגרור יחס לא ראוי לעובדים, אי עמידה בזמנים, חוסר מיצוי של יכולות העובדים ובסופו של דבר, פגיעה במשימות עצמן. הדבר הנכון לעשות, הוא לשחרר ולהאציל סמכויות וכן, להמשיך להיות עם אצבע על הדופק, לנהל את המשימות תוך עמידה בזמנים בכדי לוודא שהכול מתנהל לפי התוכניות.
נהלו סכסוכים
שום דבר טוב לא יוצא מעצימת עיניים כשיש סכסוכים או אי הסכמות עם העובדים או בניהם. תקשורת פתוחה חשובה מאוד בניהול העסק וכאשר קיים קונפליקט הוא חייב לקבל התייחסות מיידית. התעלמות תגרור אי נעימות ואווירה שלילית של העובדים ושלכם, והיא בטוח תפגע בתפוקת העבודה. כאשר מתעורר עניין נפיץ, חשוב לטפל בו לשוחח על הדברים ולעשות את זה כמה שיותר מהר לפני שהוא מתנפח לממדים לא רצויים.
נהלו את שעות העבודה
אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר בניהול נכון של עסק הוא ניהול שעות העבודה והנוכחות של העובדים. כשאין את הכלים הדרושים לכך, זו יכולה להיות מטלה לא פשוטה שתגרור טעויות אנוש וביבוז של ימי עבודה שלמים. ניהול שעות העבודה באמצעות מערכת לניהול הנוכחות יהפוך את העניין לפשוט וקל עבור המנהל. בעיקר, בעידן בו חלק לא מבוטל מהעובדים כיום עובדים בלוקיישנים שונים. עובדים מהבית או עובדי שטח מצריכים פתרונות חכמים יותר. מערכת כזו מאפשרת לעובדים להחתים מכל מקום ובכל זמן ולמנהל להיות בשליטה על הדיווחים והעדכונים גם מהנייד.
תנו דוגמא טובה
כמנהלים אתם חייבים לזכור שאתם גם מנהיגים. אתם יכולים להוות מקור השראה עבור העובדים שלכם או להיפך. איך שאתם תתנהגו ומה שתעשו, ישליך על העובדים שלכם ועל הפרודוקטיביות שלהם. לכן, מה שאתם מצפים מעובדים שלכם אתם צריכים לדרוש מעצמכם, ברמת המקצועיות והמחוייבות למקום העבודה ולהתנהג כך הלכה למעשה.
תעריכו את העובדים שלכם
לכל עובד ועובד יש כישורים, תכונות ויתרונות הייחודיים לו וכל עובד מביא עימו משהו אחר. הדבר הקל ביותר עבור מנהל הוא לנסות ולשפר את מה שלא מספיק טוב אצל העובדים. האתגר האמיתי וזה גם מה שיתן לעסק שלך את היתרון, הוא לאתר את התכונות והכישורים ולרתום את היכולות האלו לטובת העסק. פעולה זו תחזק את העובד ותתרום לתחושת מיצוי היכולות שלו ומתן ערך אמיתי לעסק. בנוסף, דאגו לציין את ההערכה שלכם על העבודה הטובה שהם עושים זה יכול להיות בפורום אישי, צוותי או כללי. בטווח הרחוק זה יעשה עבודה נפלאה.
לסיכום - ניהול נכון יזניק את העסק
ניהול נכון הוא ריצת מרתון, משהו שלוקח זמן ודורש שיפור מתמיד מצד המנהל. ניהול מוצלח של העובדים יעשה פלאים לעסק. מנהלים שמנהיגים את העובדים שלהם בצורה חכמה ומשתמשים בכלי ניהול אשר משפרים את היכולות שלהם, עשויים להפוך את הארגון שלהם למצליח במיוחד.
המאמר נכתב בשיתוף חברת מקאנו שעון נוכחות - מערכת נוכחות חכמה לניהול שעות העבודה