הפקת קבלות עוסק פטור בקלות עבור לקוחות עצמאיים
צילום: Pexels
המעבר משכיר לעצמאי, או במילים אחרות: היציאה לעולם הגדול, הוא קצת טריקי. אחרי שאתם עושים את הצעד אתם מתמלאים במוטיבציה ובטוחים שמעכשיו אתם הולכים לעשות אך ורק אתם מה שאתם אוהבים וטובים בו. ולא רק זה, אתם גם הולכים להתפרנס מזה בצורה מכובדת.
עד כאן הכל טוב ויפה, אבל המציאות קצת פחות ורודה. בעלי עסקים בתחילת הדרך לרוב צריכים להתעסק גם בפן האדמיניסטרטיבי. זה אומר להפיק מסמכים עסקיים (קבלות עבור עוסק פטור או חשבוניות עבור עוסק מורשה) ובגדול – לנהל את מערך החשבונות.
כמובן שיש גם את אלו שאוהבים את העשייה הזו, אבל גם אם לא אין לכם מה לחשוש. היום כל אדם – ללא ניסיון קודם – יכול לנהל את החשבונות של העסק שלו באינטרנט בקלות וביעילות. בטח תופתעו לגלות שלפעמים כל מה שדרוש זה קליק אחד.
הפקת קבלות ירוקות באונליין
בישראל יש שלוש דרגות עסקים. לכל דרגה יש את התקנות והחוקים שלה ואופן ההתנהלות שלה אל מול הרשויות.
- עוסק פטור הוא עסק זעיר שמחזורו השנתי לא עולה על 107,692 (נכון לשנת 2024).
- עוסק מורשה הוא עסק בינוני שסך ההכנסות השנתיות שלו עולה על הסכום שצוין למעלה. עסקים מתחומים מסוימים מחויבים להתחיל מדרגה זו גם אם הם עדיין לא מגיעים למחזורים האלה.
- חברה בע"מ היא גוף משפטי עצמאי, פרטי או ציבורי, שנפרד מבעליו.
אפשר להניח שהמטרה העיקרית של כל עסק בתחילת דרכו היא לטפס בסולם הדרגות עד שיהפוך לחברה רווחית. יש חוק ברור בעולם העסקים: מי שלא הולך קדימה למעשה הולך אחורה. אין כזה דבר לעמוד במקום.
עוסק פטור מפיק קבלה, שהיא בעצם מסמך שמהווה אישור על ביצוע עסקה בין שני צדדים: הלקוח ובית העסק. היא מכילה את פרטי העסק, פרטי הלקוח (אם מדובר בלקוח עסקי), השירותים שסופקו והסכום שהתקבל.
אם הלקוח מבקש את הקבלה עליכם יהיה לספק לו אותה, אבל גם אם לא – חובה עליכם להפיק אותה וזאת כדי שתוכלו להסדיר את החובות והזכויות שלכם אל מול הרשויות השונות – מס הכנה וביטוח לאומי.
חשוב לדעת שבסוף חודש מרץ עתיד להיכנס לתוקף חוק "חשבוניות ישראל ", אבל קבלות לא נכללות בו.
אז, איך מפיקים קבלות דיגיטליות?
כבר הסכמנו שהתחלה של כל עסק, ובעצם כל התחלה, רצופה במכשולים. וכל האחריות מונחת על הכתפיים של הבעלים, שצריך להבין איך הוא נותן שירות ובמקביל מתפעל את כל מה שקורה מאחורי הקלעים.שימוש בתוכנה להפקת מסמכים עסקיים יכול לעשות את כל ההבדל. הנה כל הסיבות לכך:
- ממשק אינטואיטיבי ונוח לשימוש שלא מצריך ניסיון קודם.
- כל המידע הפיננסי מסתנכרן במערכת בצורה אוטומטית ונכנס למאזן החודשי והשנתי. הנתונים מגובים על ענן וזמינים לכם תמיד בלחיצת כפתור.
- את כל המסמכים העסקיים – הצעת מחיר, חשבון עסקה, קבלה, חשבונית מס וכו' – תוכלו לשלוח ישירות לוואטסאפ או המייל של הלקוח.
- המסמכים מצוידים בחתימה דיגיטלית מאובטחת, וניתנים לעיצוב על פי עקרונות המיתוג של העסק שלכם.
- מאושרת לשימוש על ידי הרשויות.
- מונעת את הצורך באחזקת מלאי מתחדש של מוצרי נייר, מדפסות, דיו, תיקיות ומגרסה והופכת את העסק שלכם לירוק!
- זמינה מכל מכשיר עם חיבור לאינטרנט, בין אם זה מחשב או סמארטפון, ומאפשרת חיבור תמידי למצב הפיננסי וביצוע פעולות מכל מקום.