8 טיפים חשובים לשימור עובדים

תרבות ארגונית חיובית, הזדמנויות להתפתחות וסקרי שביעות רצון הם בין הדרכים שיעזרו לכם לשמור על הטאלנטים שלכם בתוך הארגון

צילום: Freepik
צילום: Freepik

זה לא סוד, שימור עובדים הפך לאתגר מרכזי בעידן שבו השוק תחרותי ודינמי יותר מתמיד. עובדים כבר לא מחפשים רק ביטחון כלכלי, אלא גם סביבה תומכת ומפתחת שתאפשר להם לצמוח ולהרגיש חלק משמעותי מהארגון. יצירת מחויבות ארוכת טווח של העובדים מחייבת תשומת לב לפרטים הקטנים ולצרכים האישיים של כל אחד מהם.

כאשר הצוות מרגיש מוערך, מוגן ומחובר למקום עבודתו, הוא נוטה להישאר במקום העבודה למשך זמן ארוך יותר, ולהפוך לחלק בלתי נפרד מההצלחה של הארגון.
הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על הטאלנטים שלכם:
 

פתחו להם הזדמנויות להתפתחות

כאשר עובדים מרגישים שיש להם אפשרות להתפתח ולהתקדם בתוך החברה, הם יהיו יותר נאמנים לארגון ויהיו מוכנים להשקיע לטווח ארוך. תוכניות הכשרה, סדנאות מקצועיות, מנטורינג והצגת מסלולי קידום ברורים הם כלים שמסייעים לעובדים להרגיש שהם מתקדמים במישור האישי והמקצועי. מחקרים מראים שעובדים שהארגון משקיע בפיתוחם, נוטים להיות מחויבים יותר למקום העבודה, מאחר והם רואים בכך הזדמנות לצמיחה במקום עבודה שמעריך את התרומה שלהם ומספק להם כלים לצמיחה​. לעומת זאת, חוסר בהזדמנויות לקידום ופיתוח קריירה היא אחת הסיבות הנפוצות ביותר לאחוזי נטישה גבוהים בקרב עובדים.


הכירו בתרומה שלהם

מעבר לכך שזה הדבר הטבעי, הטוב, והאנושי ביותר לעשות מבלי קשר לתוצאה - כאשר עובדים מרגישים שמעריכים את תרומתם, הדבר מגביר את תחושת הערך העצמי שלהם ומוביל לשיפור במוטיבציה ובמעורבותם בארגון. 

כותרת ראשית

- כל הכותרות

הכרה יכולה להתבטא במגוון דרכים
בין אם מדובר בפרסים ובונוסים, או אפילו בהוקרה מילולית פשוטה על עבודה טובה - ארגונים שמטמיעים תרבות של הערכה מצליחים ליצור תחושת מחויבות חזקה יותר בקרב העובדים, דבר שמוביל להפחתה בשיעורי העזיבה ולעלייה בתפוקה. יתרה מכך, מחקרים מראים שעובדים שמרגישים מוערכים פחות נוטים לחפש הזדמנויות עבודה אחרות ומחוברים יותר למטרות הארגון​. איך לא?
 

ודאו שהעובדים מקבלים את שמגיע להם, בזמן

ניהול פיננסי עסקי נכון כולל הקפדה על כך שהעובדים יקבלו את שמגיע להם בצורה מדויקת ובזמן. אם אתם חברה קטנה עד בינונית, שווה לכם לשקול לשכור פתרונות שכר לארגונים במיקור חוץ. פתרונות אלו יעזרו לכם לוודא שכל התשלומים מתבצעים כראוי, מה שיגביר את שביעות הרצון של העובדים ותורם ליחסי אמון בין ההנהלה לצוות.


עודדו איזון בריא בין העבודה לחיים האישיים

איזון נכון בין העבודה לחיים האישיים הוא קריטי לשימור עובדים ולשביעות רצונם במקום העבודה. גמישות בעבודה מאפשרת לעובדים לשלב בצורה יעילה יותר בין הקריירה לחייהם האישיים, מגבירה את המוטיבציה והרצון להישאר בארגון, ותורמת גם לפרודוקטיביות.

שעות עבודה גמישות
כמה שאפשר, מומלץ לאפשר לעובדים להתאים את שעות העבודה לצרכים האישיים שלהם, מה שמקל עליהם לנהל משימות משפחתיות וחברתיות לצד העבודה.

עבודה מרחוק
מה שפעם היה פריבילגיה של מעטים ביותר הפך לנורמטיבי בזכות הקורונה, והיום כבר רוב החברות בישראל ובחו"ל יודעות שלאפשר לעובדים לעבוד מהבית או ממקום לבחירתם, זו (ברוב המקרים) החלטה מעולה. מודל עבודה היברידי יכול להגביר את שביעות הרצון הכללית של העובדים ובכך לשמר אותם בחברה.

אופציה לשבוע עבודה מקוצר ודחוס
נשמע הזוי? בהייטק כבר התחילו ליישם את זה והתוצאות מעולות! הצעת אופציה לשבוע עבודה מקוצר (למשל ארבעה ימים ארוכים) מאפשרת לעובדים יותר ימי חופש מבלי לפגוע בתפוקת העבודה.
 

פתחו וטפחו תרבות ארגונית חיובית

תרבות ארגונית בריאה חשובה לאווירה במשרד ובהתאם, גם לשימור עובדים. הנה כמה היבטים חשובים לפיתוח תרבות כזו:
  • תקשורת פתוחה - עידוד תקשורת ישירה, פתוחה ושקופה בכל רמות הארגון מגביר את תחושת האמון בין העובדים להנהלה. סביבה שבה הדיאלוג פתוח יוצרת פחות מתחים ומונעת חוסר הבנה בין חברי הצוות​.
  • תחושת שייכות - פיתוח סביבה שבה כל עובד מרגיש חלק מהארגון, דרך יצירת קשרים חברתיים ופעילויות משותפות, מחזקת את תחושת השייכות והנאמנות לארגון.
  • מעורבות עובדים - עידוד מעורבות פעילה של העובדים בהחלטות וביוזמות הארגון יוצר תחושת אחריות ומחויבות ומעלה את רמת שביעות הרצון של העובדים.


דאגו לזכויות שלהם

כדי לשמור על שביעות רצון העובדים, חשוב לוודא שכל הזכויות שלהם מוסדרות ומנוהלות בצורה תקינה מול כל המוסדות הרלוונטיים. למשל, אם ישנם עובדים שיצאו למילואים, עליכם לדאוג שהם יקבלו את כל המענקים והזכויות המגיעות להם לפי החוק. שירותי חשבות שכר יאפשרו לכם להתנהל בקלות מול מס הכנסה, ולהבטיח שכל עובד יקבל את כל מה שמגיע לו. כשהעובדים מרגישים שאכפת מהם ושדואגים להם, הם ישמחו להישאר.


השקיעו במנהלים שלכם

מנהלים הם חלק קריטי בתהליכי שימור עובדים, שכן הם נמצאים בקשר יום-יומי עם הצוותים שלהם ומשפיעים ישירות ועמוקות על סביבת העבודה. הכשרה מתאימה, מתן כלים לניהול נכון והקניית מיומנויות תקשורת בין-אישית יעזרו להם לפתח יחסי עבודה טובים עם העובדים. השקעה במנהלים תאפשר להם לתמוך טוב יותר בצוות, לזהות בעיות בזמן, וליצור סביבת עבודה שמקדמת שיתוף פעולה, מוטיבציה, ובאופן טבעי - רצון להישאר בארגון לאורך זמן.


קיימו סקרי שביעות רצון אחת לתקופה

מעקב אחר תחושות העובדים באמצעות סקרים תקופתיים יאפשר לכם לזהות מוקדם בעיות, אתגרים או הזדמנויות לשיפור. כך תוכלו לבצע התאמות שיגבירו את שביעות הרצון ויחזקו את המחויבות של העובדים לארגון.

איתכם לטווח הארוך
שימור עובדים דורש השקעה מתמשכת, אך התמורה בהחלט שווה את המאמץ. כאשר מצליחים לבנות סביבת עבודה חיובית שמקדמת מחויבות ואכפתיות, העובדים נשארים, התפוקה עולה והארגון כולו משגשג. עובדים שמרגישים חלק מהותי מההצלחה, ימשיכו לתרום לאורך זמן, וזהו המפתח להבטחת יציבות וצמיחה מתמשכת.
השקיעו בעובדים שלכם, התעניינו איך הולך להם, וגלו רגישות לצרכים האישיים שלהם. הקשר האישי והאכפתיות שאתם מפגינים ישפיעו לא רק על תחושת המחויבות שלהם, אלא גם על האווירה הכללית בארגון.
שיהיה בהצלחה!

חיפוש ני"ע חיפוש כתבות