אינסייט אקדמי - תראו מי עומד מאחורי הקמפיינים שלכם!
אם חיפשנו עוד חיזוק למקצועיות של האנשים במשרד הפרסום אינסייט, מצאנו אותו בבתי הספר והקורסים המובילים בישראל לשיווק דיגיטלי ופרסום, שם תמצאו שלושה מהבכירים באינסייט מכשירים את דור העתיד של אנשי השיווק. מה זה אומר על הקמפיינים שלכם? ומה זה אומר על איכות ההכשרות? רק דברים טובים
עומר אהרונוביץ. צילום: Jolt
כשעולים במדרגות המקצועיות, מתחילים אי שם למטה בידע תיאורטי, מטפסים במעלה הפירמידה ליכולת יישום מעשי, עולים עוד קצת ליכולות ניתוח שיפור ומדידה ובקצה הפירמידה, בשפיץ של המקצועיות, מוצאים את היכולת ללמד את התחום. המבנה הזה נכון בכל ענף, בכל מקצוע, בכל תחום ידע - כדי ללמד את התחום, חייבים להגיע לרמת מקצועיות גבוהה ביותר. אם ככה, מה זה אומר, שאנחנו מוצאים שלושה מהבכירים של משרד הפרסום אינסייט מלמדים את תחום השיווק הדיגיטלי במכללות ובתי הספר המובילים בישראל? זה אומר שאתם בהחלט יכולים לסמוך על המקצועיות של מי שמנהל את הקמפיינים שלכם…
הכירו את "אינסייט אקדמי"
אל תחפשו את המוצר "אינסייט אקדמי", כי הוא לא קיים (למה? אנחנו תכף נדבר על זה). זה רק מונח פנימי של משרד הפרסום אינסייט המתאר כמות לא מבוטלת של מוסדות בהם אפשר למצוא את אנשי אינסייט מלמדים את המקצוע.איך זה התחיל? ולאן זה ממשיך? דיברנו עם עומר אהרונוביץ', ראש מחלקת מרקטינג שאמונה על צוות ה-PPC וצוות ה-SEO, מרצה מבוקש בפני עצמו, על התופעה.
"האמת שאני לא בטוח מתי בדיוק זה התחיל, שחר גבאי, אחד הבעלים והמייסדים של המשרד מרצה כבר המון שנים, אפשר לראות אותו בכל המוסדות המובילים - המכללה למנהל, דיגיטל נט, בבצפר, באוניברסיטה הפתוחה ובעוד כמה מוסדות מובילים. למעשה, אני מאז ומתמיד מכיר אותו גם כמרצה וזה מבחינתי היה מתבקש, מדובר באיש מקצוע מהשורה הראשונה. אני ראיתי במו עיניי איך הוא, ביחד עם אסף ולר, מרימים פה משרד פרסום מקצועי. גם שחר וגם אסף, שגם הוא טיפוס שאוהב, יודע וטוב מאד בללמד את המקצוע נתנו את הטון המקצועי, הכשירו את העובדים, חינכו ולימדו לפעמים ממש מאפס, והביאו לחברה רעיון מבריק בזה אחר זה בישיבות צוות. היה לי ברור שהידע הזה חייב להגיע לעוד אנשים, הענף פשוט צריך את זה. לכן מבחינתי זה ששחר מלמד באופן קבוע זה פשוט מתבקש.
זו גם הסיבה שלפעמים גם קצת צובט את עצמי שהגעתי גם אני למעמד כזה, כי מבחינתי שחר הוא הרבה מעבר למנטור מקצועי, אז כשיום אחד הוא זרק את הרעיון לפני כמה שנים, קפצתי על המציאה, והשאר היסטוריה כמו שאומרים…
נסחפתי גם אני לתחום, והיום גם אני מרצה באוניברסיטה הפתוחה, בבצפר ובג'ולט. האמת שזה לגמרי חלק מהשגרה שלנו, זה כבר לא נראה לנו כמו משהו חריג".
שיווק דיגיטלי לכולם - ממנהלים ועד צעירים עם חלומות
ההרצאות והקורסים שאנחנו מעבירים עוסקים כמובן בשיווק דיגיטלי. קורסים של 6-18 שיעורים, החל ממבוא לשיווק דיגיטלי דרך כל הכלים שעובדים איתם בפועל, מרשתות חברתיות עד דפי נחיתה, כל מה שקשור לגוגל - מפרסום בגוגל ועד קידום אורגני במנוע החיפוש, אימייל מרקטינג, קמפיינים נייטיב ועוד, המיקוד של אסף בתחומי ההדרכה הוא יותר בגוגל שופינג, אנליזות וכל מה שקשור למכירת מוצרים אונליין".
שחר גבאי. צילום: אינסייט
את הקורסים שמעבירים שחר, אסף ועומר פוקדת אוכלוסייה מגוונת, חלקם מנהלי שיווק או סמנכ"לים בחברות גדולות שרוצים להעשיר את הידע ולהיכנס לעולם הזה, אחרים צעירים המבקשים לעשות את הצעדים הראשונים ברכישת מקצוע פופולרי, בין אם בדרך לעסק עצמאי או השתלבות בחברות כשכירים, ויש גם "פרק ב'" של שוק העבודה, אנשים מבוגרים יותר, עם ניסיון מקצועי וניסיון חיים, שמחפשים הסבת מקצוע לעולם החדש.
מי תורם למי? המרצה לאיש השיווק או איש השיווק למרצה?
עומר מדבר על שני הכובעים שהוא חובש "אני חושב שיש פה תרומה הדדית. מצד אחד, העובדה שאני חי ונושם ועוסק בשיווק כל יום, הופכת אותי למרצה טוב יותר, ואני יכול להביא לתלמידים שלי ניסיון פרקטי מהשטח ולא רק תיאוריות. אנחנו גם מעבירים קורסים מאד פרקטיים, עם המון התנסות מעשית ונגיעה במה שקורה בשטח. מצד שני, העובדה שאני כמרצה עוסק בחומר מזווית קצת שונה, חייב כל הזמן לחשוב על התהליכים הגדולים, להיות מעודכן ולשמוע דעות שונות ומגוונות, הופכת אותי לאיש שיווק יותר טוב. אז נראה לי שבשאלה איזה כובע מרוויח יותר, נראה לי שיש לנו פה מקרה קלאסי של סינרגיה".
לפעמים, מעגלים נסגרים
החיבור בין האקדמיה לבין העולם המקצועי הוא לא רק חיבור תיאורטי. המוביליות בין שני התחומים היא עניין נפוץ. בין הסטודנטים שלנו (בעיקר של שחר) אפשר למצוא גם כאלה שהפכו להיות אחר כך לקוחות של אינסייט, וגם כאלה שהפכו להיות אחר כך עובדים באינסייט. המפגש הזה באקדמיה, שהוא נקי משיווק עצמי, משחרר הרבה חסמים אצל מנהלי שיווק שאחר כך צריכים לבחור משרד פרסום. ומצד שני, אנחנו יודעים להציע למצטיינים הצעות עבודה מיידיות. שוב - כולם מרוויחים.מה שעומר לא מספר לכם…
מה שעומר לא מספר, כי הוא צנוע, הוא ששני המרוויחים הגדולים הם התלמידים, וגם הלקוחות של אינסייט. כמו שאמרנו, להרצות במוסדות הנחשבים ביותר בארץ מחייב אותך להיות ברמה מקצועית גבוהה ביותר, ממנה מרוויחים הלקוחות של אינסייט והאפשרות ללמוד ממי שממש עוסק במקצוע ברמות הגבוהות ביום יום היא רווח נקי לתלמידים שלהם. העובדה שבתוך אינסייט ישנן 3 דמויות, מהבכירות ביותר בחברה, שמעורות מאד גם בתחום האקדמי, היא גם מנוע צמיחה, וגם בקרת איכות פנימית, מהטובות ביותר שיש.
ומה עם "אינסייט אקדמי" על אמת
שאלנו את עומר על האפשרות שאינסייט, המהווה גם מוקד ידע מקצועי וגם מחזיקה In House שלושה מרצים מבוקשים בתחום תצא עם מוצר משלה להכשרת אנשי שיווק, הרי כבר יש לו שם…"האמת שזה מדגדג, שחר ואסף הרי הלכה למעשה כבר עשו את זה באינסייט במשך כמה 'דורות' של אנשי שיווק בחברה. אנחנו כל פעם מדברים על זה אבל אף פעם לא הבאנו את זה לפרקטיקה. היה פעם קורס דיגיטלי אבל זה כמובן לא תחליף, וגם לא ממש קידמנו אותו. אנחנו גם אוהבים את המקום הזה של 'מרצה חיצוני', יש פה משהו נקי, חסר אינטרסים נוספים, ומאד מאד כיף. אין לי ספק שאם באינסייט מקימים עכשיו תוכנית הכשרה, היא הופכת להיות אחת המבוקשות בשוק"
ממשיכים גם על מדים
היה אפשר לחשוב שמלחמת חרבות ברזל תביא לעצירה בתנופת הלימודים, במיוחד לאור כמות ימי המילואים שרצה פה, גם אצל המרצים, גם אצל הסטודנטים. אבל החבר'ה של אינסייט אקדמי עשו הכל כדי שהפעילות לא תיפגע, כולל הרצאות על מדים, הרצאות מרחוק, קשר הדוק עם הסטודנטים ובעיקר תחוש מחויבות ואכפתיות.
זה למעשה המשך של קו "המבצעים המיוחדים" ששחר מפעיל גם בזמן שגרה וגם בזמנים קשים יותר. זה כינוי לפעילויות שונות שהוא מארגן כמו סדנאות הכשרה והעשרה לגופים וחברות שונות, כשאחת מהסדנאות האחרונות הייתה עבור אנשי משרד הביטחון.
לסיכום
עד שאינסייט אקדמי תהפוך למוצר אמיתי, יש לכם אפשרות ליהנות מהמוחות השיווקיים המבריקים של עומר, אסף ושחר, או כלקוחות של משרד הפרסום, או כתלמידים בקורס שלהם באחד המוסדות המובילים. כך או כך - הרווח כולו שלכם.