wewrite
צילום: PIXABAY

שולפים תוכניות מגירה: בעלי עסקים, כך תמכרו יותר למרות הקורונה

אתי דהאן |

הבורסה קורסת, אלפי אנשים בבידוד, אתרי חדשות זועקים בקול רם על בהלת הקורונה ומדפי החנויות מתרוקנים משימורים. סוף העולם טרם הגיע ונראה שבעלי עסקים מעורערים מעט, אבל מתברר שלהיות יצירתי דווקא עכשיו, זה בונוס.

אם לפני חודש חשבנו שסגירת מפעלי הייצור לרגל ראש השנה הסיני בסין דפקה את תחום האופנה, כיום אנחנו חושבים אחרת. נראה שבעלי עסקים די חוששים מאפקט הדומינו, בעיקר עסקים מתחום התיירות, הפקות אירועים, חברות פרסום, דיגיטל וכו'. זה הזמן לשלוף תוכניות מגירה במקום לשבת על הגדר ולבכות, ואם אין תוכנית שכזאת צריך פשוט ליצור אותה. לפניכם רעיונות יצירתיים להגדלת המכירות, כן, למרות הנגיף הלא מוכר שמתחיל כבר לעצבן.

אלפי אנשים בבידוד, לא תמכרו להם משהו? הוויכוח על מספר האנשים הנמצאים בבידוד מוכר. משרד הבריאות טוען שרק 20 אלף אנשים בבידוד, אבל העם חושב אחרת. מתברר שאלפי אנשים יושבים בבידוד בבית, חלקם מעבירים את היום עם סדרות בנטפליקס, וחלקם גולשים באתרי חדשות ורשתות חברתיות. זה הזמן לצאת מאזור הנוחות ולמכור להם משהו! רגע, מה נמכור להם? אז מתברר שבעזרת קצת מחשבה יצירתית, אפשר למכור להם הרבה. אני לא מדברת על מוצרים, כי למרות זאת, להתחיל לבנות חנות אונליין זה לא מתאים לכולם.

אז מה כן? למכור להם את עצמכם כאוטוריטה חלק מרכזי משיווק הוא ליצור דמות של אוטוריטה. הנה, מה אני עושה עכשיו? מוכרת לכם את עצמי כאוטוריטה, אחת שמבינה דבר או שניים בכתיבת תוכן לאתרים ושיווק מנצח. אהה... ומי שלא מכיר אותי, אני מתמחה בכתיבה של תוכן שיווקי לקידום ואתרי אינטרנט. אז קדימה, כתבו כתבה לבלוג, קייס סטאדי, פוסט מהמם בפייסבוק והתחילו ליצור סרטונים. כן, בנייד. אין צורך בציוד מקצועי. כל מידע בעל ערך מוסף יכול להפוך אתכם לאוטוריטה בתחומכם!

אולי איזה פודקאסט טוב? שמיעת פודקאסט בבידוד יכולה להפיג את השעמום. רק נציין שבתקופה האחרונה עוד ועוד אנשים נשבו בקסמי הפודקאסטים ומאזינים להם תוך כדי נסיעה, באימוני כושר או סתם במשרד. רגע, מה זה פודקאסט? הוא דומה מאוד לתוכנית רדיו המשודרת באינטרנט, וניתן להאזין לו בקלות מכל מקום. יוצר הפודקאסט הוא אדם בעל מומחיות מסוימת מכל תחום שהוא, המעביר את הידע שלו הלאה. לדוגמה, יועץ דיגיטל משדר פודקאסט על בחירת אפיקי פרסום, יועץ עסקי המתמחה בגיוס הון מעביר טיפים ליזמים ואפילו מעצבת פנים המדברת על עיצוב תעשייתי.

קורסים/ייעוץ אונליין עוסקים בייעוץ? זה הזמן לשלוף את תכנית המגירה ולהתחיל להעביר קורסים אונליין. בעידן החדש אף אחד לא אוהב לצאת מהבית, אלא לשבת רגל על רגל עם פופקורן וללמוד תחומים שונים אונליין. אז אם אתם מתמחים במשהו ספציפי, הקליטו קורס והציעו אותו למכירה. אם תחפשו ברשת תמצאו פורטלים המרכזים ומקדמים מגוון קורסים אונליין בתשלום, כך שתוכלו להצטרף לקהילה ולייצר הכנסה נוספת.

כל הכותרות

איפה לפרסם? ואו, לא חסר... נכון, לא חסר איפה לפרסם, אבל חשוב לפרסם במקום שקהל היעד שלכם נמצא בו. הפרמטר הזה חשוב במיוחד אם תרצו להשקיע תקציבי פרסום, אפילו נמוכים. ראשית, אפיינו את הלקוח הפוטנציאלי שלכם. מהו הגיל שלו, איפה הוא מתגורר, מצב סוציואקונומי, מין, תחביבים וכו'. לדוגמה, אני כתבת תוכן, הקהל שלי הוא אנשים שנמצאים בתהליך בניית אתר, חברות פרסום, חברות שמנהלות בלוג, מנהלות שיווק וכו'. לאחר אפיון הקהל, בדקו איפה הוא נמצא והתמקדו שם. 

אלה האופציות המרכזיות:

  • פייסבוק ואינסטגרם – פרסום ממומן, קבוצות ממוקדות, ניהול קמפיין לידים ועוד.
  • קידום באאוטבריין/טאבולה –זה נהדר לקדם תוכן באפיק זה בזמנים אלה, כיוון שאנשים רבים גולשים באתרי חדשות כדי להתעדכן במצב הקורונה ויכולים להיחשף לתוכן שלכם.
  • קידום ממומן בגוגל – קידום ממומן יאפשר לכם לקבל חשיפה מידית לשירות, לקורס שיצרתם וכו'.
  • לינקדאין – מעולה ליצירת קשרים עסקיים וחשיפה מטורפת מקהל איכותי.
  • פרסום ביוטיוב – קידום סרטונים או באנרים. דווקא בזמן זה אנשים יותר ויותר נכנסים ליוטיוב.
  • זהו! מקווה שעזרתי.
הכותבת היא אתי דהאן, מומחית לכתיבה אסטרטגית שיווקית והבעלים של אתר wewrite.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה