מה יותר כלכלי לעסק, קידום אורגני או קידום ממומן?
האחת היא באמצעות קידום אורגני מה שאומר שאנחנו מעוניינים לגרום למנוע החיפוש גוגל להבין שאנחנו האתר הנכון עבור כמה שיותר ביטויי מפתח רלוונטיים לעסק במטרה להופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות. והשנייה, באמצעות קידום ממומן (פרסום בגוגל) מה שאומר שאנחנו משלמים לגוגל כסף בתמורה לקניית שטח פרסום בראש תוצאות החיפוש בפורמט של PPC (pay per click) כלומר תשלום לכל הקלקה. אז מה יותר כלכלי לעסק, קידום אורגני או קידום ממומן? הנה כמה נקודות שיעשו לכם סדר ושכדאי לבחון לפני שמקבלים החלטה:
ראייה ארוכת טווח מול ראייה קצרת טווח
נניח שאתם רוצים לקדם באופן מהיר שירות או מוצר מסוים, אתם רוצים שהוא יהיה נוכח ברשת ובעקר בתוצאות החיפוש של גוגל, ואתם צריכים את זה באופן חד פעמי (כגון כנס) או כמה שיותר מהר (עונתיות למשל) במקרה כזה, יהיה עדיף קידום ממומן מהסיבה הפשוטה, שאפשר להעלות לאוויר קמפיין בתוך מספר שעות, לעומת זאת ההשפעה של קידום אורגני והגעה לתוצאות היא ארוכה ואורכת בין מספר חודשים ועד כשנה...
במידה ונקודת המבט שלנו על העסק היא בראייה אסטרטגית, ארוכת טווח וכמנגנון משמעותי להזרמת לקוחות לעסק יש להסתכל בפרספקטיבה אחרת. קידום אורגני מיועד לריצות ארוכות ולטווח הרחוק, והפעולות שיבוצעו הן פעולות שישפיעו על קידום האתר לעד. ולכן, בראייה ארוכת טווח, קידום אורגני הוא הרבה יותר כלכלי מאשר קידום ממומן. הוא לא מביא את המזומנים במהירות אבל הוא יביא הרבה יותר מהם, לאורך זמן.
עליית ערך הנכס
בשאלה של קידום אורגני או קידום ממומן, יש להכניס פרמטר נוסף. הפרמטר הוא היום שאחרי, או במילים אחרות, מה תוכלו לעשות עם האתר אחרי שתחליטו מכל סיבה שהיא לשנות את השירותים שאתם מספקים או לעזוב את התחום. אם ביצעתם רק קידום ממומן, ערך האתר לא יעלה. הרי ההשקעה היא מעכשיו לעכשיו ואין (כמעט) שום צבירת ערך מקידום ממומן לטווח הרחוק.
לעומת זאת, קידום אורגני יכול לעשות רק טוב לאתר שלכם, במידה וביצעתם את פעולות הקידום באופן מקצועי, נניח באמצעות חברות קידום אתרים אתם תגרמו להשבחת הנכס בדיוק כמו נכס נדל"ן, וככל שהאתר יהיה יותר איכותי כך יהיו כניסות רבות יותר באופן קבוע והוא ידורג במקום גבוה בתוצאות החיפוש. במקרה של נכס כזה תוכלו למכור אותו או להשכיר בדמי שכירות חודשיים ללא כל בעיה, מדובר לפעמים בלא מעט כסף.
אתר אינטרנט הוא אמצעי פרסום יציב ובטוח
מי שעקב אחרי הרשתות החברתיות בשנים האחרונות ופרסם בהן, הבין את הכוח שלהן אל מול המפרסם הקטן. ניקח לצורך הדוגמה את פייסבוק - בתחילת דרכה החשיפה האורגנית הייתה גבוהה מאוד, ומי שפרסם באופן ממומן גם הוא נהנה מתפוצה רחבה מאוד. מותגים השקיעו הון בהקמה ותחזוקה של "נכס" בדמות עמוד עסקי בפייסבוק (שהוא לא באמת בבעלותם).
אבל ויש פה אבל גדול, עם הזמן התפוצה האורגנית של עמודים עסקיים ירדה, גם של פרסום פוסטים אורגניים וגם של פרסום ממומן - נדרש היה לשלם הרבה יותר בשביל להגיע לאותה החשיפה כמו בעבר. פייסבוק כמו פלטפורמות פרסום אחרות לא חייבת דין וחשבון לאף אחד, אנחנו רואים הרבה פעמים שהמניעים לשינוי אלגוריתם החשיפה הוא כלכלי, והשקעה של המותגים במשך שנים ירדה לטמיון.
השקעה באתר אינטרנט וקידום אורגני שלו בצורה נכונה הם אמצעי מצוין ליצירת תנועת לקוחות חדשים לאתר. מי שעושה קידום אורגני מקצועי ומי שמבין את ההיגיון מאחורי הקידום האורגני, מקבל יציבות ארוכת טווח בעסק שלו.
התועלת מקידום אורגני לעומת ממומן
יתרון כלכלי נוסף לקידום אורגני על פני קידום ממומן טמונה בשיטה. בקידום ממומן אנחנו משלמים לגוגל עבור כל קליק על המודעה שלנו תוך הגבלה חודשית או יומית. אני רואה הרבה מקרים שהתקציב היומי או החודשי מסתיים ומאותו הרגע הנוכחות של העסק נעלמה מהאינטרנט כלא הייתה.
הנה דוגמה מספרית – נניח שהתקציב החודשי שלנו הוא 1,000 לקידום בגוגל, כלומר כ-33.3 ₪ ליום. לצורך הדוגמה אנחנו נמצאים בתחום עם תחרות בינונית-נמוכה ועבור כל קליק אנחנו משלמים בממוצע רק 5 ₪, לאחר כ 6-7 קליקים בממוצע ליום הקמפיין שלנו יפסיק להופיע לאותו היום ורק למחרת יחזור לפעילות. כן גם אם זה אומר שמהשעה 11:00 בבוקר אנחנו לא מופיעים בגוגל. בקידום אורגני לא משנה כמה קליקים יהיו על האתר שלכם בתוצאות החיפוש, תמשיכו להופיע ולקבל פניות.
אז מה יותר כלכלי לעסק קידום אורגני או קידום ממומן? אם בוחנים זאת בטווח הארוך, אין ספק שקידום אורגני כלכלי יותר. מה שחשוב הוא לעשות את הדברים בצורה נכונה, לא לחפש קיצורי דרך ולהשיג את התוצאות הדרושות שהן הגעה לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.מאמר מעולה! (ל"ת)אהוד 19/03/2020 10:09הגב לתגובה זו0 0סגור