שת"פ יוקרתי: מרצדס ו-BMW יפתחו יחד רכבים אוטונומיים
ענקיות הרכב הגרמניות, דיימלר ו-BMW הודיעו הבוקר כי חתמו על הסכם שיתוף פעולה לפיתוח מכוניות אוטונומיות. המהלך מגיע לאור הטלטלה שעובר שוק הרכבים עם ההתפתחות הטכנולוגית בענף.
שתי חברות הענק חתמו על מזכר הבנות לפיתוח משותף של הדור הבא של טכנולוגיית נהיגה אוטונומית, שאמורה להיות מוכנה לשיווק עד אמצע העשור הבא, כך על פי הודעה משותפת שהפיצו הבוקר, וציינו כי שותפים נוספים, או חברות טכנולוגיה או יצרני רכב, עשויות להצטרף למיזם. חדשות בלומברג דיווחו לראשונה על התוכניות לשיתוף פעולה בדצמבר.
"שילוב המומחיות של שתי החברות יגביר את כוח החדשנות שלנו ויאיץ את התפשטות הטכנולוגיה", אמר קלאוס פרוליך, ראש הפיתוח של BMW.
יצרניות הרכב פתוחות הרבה יותר להסכמים עם המתחרות שלהן ולחלוק את העלויות הגבוהות שבפיתוח מכוניות חשמליות עצמאיות. המתחרה הגרמנית פולקסווגן נמצאת כעת במשא ומתן עם פורד מוטורס בנוגע לשיתוף פעולה בתחום הטנדרים ופוטנציאלית גם בתחום כלי רכב אוטונומיים. שותפויות הן גם דרך להגביר מהירות במירוץ לשלוט על תחום השירותים דיגיטליים כגון נסיעות משותפות בו הן מתמודדות עם ענקיות עשירות במזומנים כמו אלפבית.
מותגי מרצדס-בנץ של דיימלר ו-BMW מובילים את שוק רכבי היוקרה, שבו שולי הרווח גבוהים יותר מאשר בפלח הייצור הסדרתי הנרחב, אך קשה יותר לנצל את יתרונות הגודל כאשר טכנולוגיה חדשה מעצבת את התעשייה והתחרות המסורתית מפנה את דרכה לשיתופי פעולה.
BMW יצרה מרכז מחקר עצמאי ליד מינכן ב-2017, שם היא עובדת על טכנולוגיה שתוצג במודל ה-iNEXT שלה. הרכב אמור לצאת בשנת 2021 עם אוטונומיה המכונה רמה 3, כלומר, המכונית תוכל לפעול בכוחות עצמה, אך תדרוש פיקוח מצד הנהג. החברה כבר משתפת פעולה עם פיאט קרייזלר, אינטל, וגם עם מוביילאי הישראלית.
דיימלר, שנתפסת כמובילת טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית, צפויה להשיק תוכנית פיילוט עם חברת Bosch הגרמנית במסגרתה תציג השנה בסן חוזה כלי רכב מתקדמים.
ההודעה שמגיעה הבוקר מצד החברות חושפת למעשה פרויקטים חדשים, כאשר הפרויקטים הקיימים של דיימלר ו-BMW ימשיכו להתקיים ולא ישתלבו בשיתוף הפעולה, כך מסרו החברות בהצהרה המשותפת.
יש לציין כי שיתוף הפעולה בתחום המכוניות האוטנומיות יעמיק את שיתוף הפעולה הקיים של דיימלר ו-BMW, אשר כבר משתפות פעולה ברכישת רכיבים ורכשו, יחד עם אאודי, את חברת המיפוי הדיגיטלית HERE טכנולוגיות עבור 2.5 מיליארד אירו (2.8 מיליארד דולר) בשנת 2015. בשבוע שעבר, חיברו שתי הענקיות את פלטפורמות שיתוף הרכב שלהם, Car2Go ו- DriveNow.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה