בעקבות האסון: המשבר בבואינג מחריף, המניה ממשיכה לצלול
חברת בואינג ממשיכה להתמודד עם עוד ועוד השבתות של המטוס החשוב ביותר שלה. סין, דרום קוריאה, ברזיל, והערב גם בריטניה ונורבגיה הודיעו על קרקוע של מטוס ה-737 מקס של החברה בעקבות ההתרסקות הקטלנית השנייה תוך שנה, ומכניסות את היצרנית האמריקאית עמוק לתוך משבר.
מניית בואינג ירדה אתמול ב-5.3% ויורדת כעת ב -5.2% נוספים, כאשר המשקיעים מעכלים את התגובה החריפה נגד המטוס שמכניס קרוב לשליש מהרווח התפעולי של החברה.
לאחר שסין הפכה לשוק העיקרי הראשון שעוצר את ההמראות והנחיתות של המטוס של בואינג, הצטרפו אליה במהרה מדינות נוספות ברחבי העולם, כאשר היום הייתה זו סינגפור שחסמה את כל הטיסות במטוס המקס 737 פנימה והחוצה ממדינה, בעקבות אוסטרליה ומלזיה.
עוד באסיה, המפעילים בדרום קוריאה הפסיקו גם הם את פעילות מטוסי ה -737 מקס, בעוד ששתי חברות תעופה באמריקה הלטינית עצרו גם את פעולות הסילון, שנכנסו לשירות רק לפני מספר שנים והפכו למטוס הנמכר ביותר של בואינג, עם כמעט 4,700 הזמנות. הפסקת הפעילות הובילה לכך שכשליש מהצי העולמי של 350 מטוסים הושבת.
הטרגדיה באתיופיה מאיימת להפוך לפיאסקו מסחרי עבור בואינג, וזאת כאשר אחת הלקוחות הגדולות שלה, "ליאון אייר" אמרה כי היא שוקלת לעבור לחלוטין למטוס איירבוס SE, והשעתה את כל הזמנותיה למטוסי 737 נוספים השנה.
הגישה של אפס-סיכון מצד חברות תעופה ורשויות תעופה בדרום אמריקה ובאסיה עומדת בניגוד לגישה של הרגולטורים בארה"ב, שטוענים כי המטוס יציב. ההתרסקות הפחידה את חברות התעופה ואת הנוסעים ושחקה את האמון גם בשאר במטוסי החברה, שכן האסון באתיופיה היה דומה לזה שקרה רק לפני כחמישה חודשים. בשני המקרים, המטוס התרסק דקות לאחר ההמראה כאשר הטייסים לא הצליחו לשמור על השליטה.
בעוד שנתוני הטיסה וההקלטות מתא הטייס נמצאו באתר ההתרסקות, מעט מאוד ידוע בשלב זה על הרגעים הגורליים של הטיסה האתיופית 302, אשר היתה בדרך מאדיס אבבה לניירובי שבקניה, עם 157 אנשים עליה.
ההשעייה בסינגפור ואוסטרליה אומר תקפה כלפי הגרסה החדשה ביותר של המודל הנמכר ביותר של בואינג, אשר יהיה חסום מעתה לכל טיסה תיירותית למרחקים ארוכים. רגולטור התעופה בסינגפור אמר כי יש "לאסוף מידע נוסף ולחקור את סיכוני הבטיחות בהמשך הפעלה של מטוס בואינג 737 מקס לתוך ומחוץ לסינגפור".
עם זאת, מנהל התעופה הפדראלי של ארה"ב פרסם אתמול את תמיכתו במטוס, וטען כי המטוס נשאר בטוח לטיסה וכי לא היו עדויות חותכות עד כה שיקשרו את התרסקות הטיסה האתיופית ואת האסון קטלני הקודם בטיסת ליון אייר.
"ספקולציה לגבי הסיבה לתאונה או לדון בה ללא כל העובדות הדרושות אינו מתאים ויכול לפגוע ביושר החקירה", אמר מנכ"ל בואינג דניס מיולנברג, בהודעה לעובדים. בואינג אמרה אתמול כי בשבועות הקרובים היא מתכננת להשיק שיפורים בתוכנות שתרמו לאסון האינדונזי.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
2.תעשיית הזיופים חישולי כרמלמוצי 13/03/2019 05:27הגב לתגובה זו0 0כנסו ותבינו למה מטוסים מתרסקיםסגור
-
1.הזדמנות קנייה נפלאה (ל"ת)אורי 12/03/2019 16:28הגב לתגובה זו0 0סגור
-
עוד לאלרון 12/03/2019 19:06הגב לתגובה זו0 0כי צרות באות בצרורות ,הרווחתי עד עתה לא רע ב air.pa לא המלצה!סגור