טסלה מאבדת גובה לאחר שפנסוניק עצרה את פיתוח מפעל הסוללות

פנסוניק חוששת מביקוש נמוך לרכבים חשמליים והודיעה על השעיית הפיתוח של המפעל בארה"ב. מניית טסלה רושמת כעת ירידה של 2.7% בוול סטריט
 | 
telegram
(2)

מניית טסלה מאבדת גובה לאחר נפלה לאחר שחברת פנסוניק הודיעו על השעיית תוכניותיה להרחיב את מפעל הסוללות שלה שמוערך בכ 4.5 מיליארד דולר בארה"ב , וזאת לאור חששותיה לגבי הביקוש העתידי לכלי רכב חשמליים.

החברות התכוונו להעלות את קיבולת המפעל ברינו, נבדה, בכ -50% עד 2020, אך בעיות כלכליות אילצו חשיבה מחדש, על פי מקורות קרובים לנושא. פנסוניק מתכוונת גם להשעות את ההשקעה המתוכננת בסוללות של טסלה ובמפעל הרכב החשמלי של החברה בשנחאי, ובמקום זאת לספק תמיכה טכנית ומספר מצומצם של סוללות מהמפעל הקיים.

"אנו נמשיך כמובן לבצע השקעות חדשות במפעל הקיים לפי הצורך", אמר דובר טסלה, "עם זאת, אנו חושבים שיש הרבה יותר להשיג משיפור ציוד הייצור הקיים מאשר הוערך בעבר."

כותרת ראשית

- כל הכותרות

פנסוניק תבחן השקעות נוספות בשיתוף פעולה עם טסלה, אמר דובר החברה היפנית לבלומברג בתגובה לדוח.

הירידה החדה במשלוחים של טסלה במהלך חודש מרץ מעוררת חששות בנוגע לביקוש למודל 3, המכונית החדשה והחשובה ביותר של החברה. בארה"ב, סובסידיות הממשלה בענף המכוניות חשמליות התכווצו, והחברה נאבקת להשיג את המכוניות לצרכנים בסין ובאירופה. בעוד שהמייסד, אילון מוסק, הצהיר על תחזית ל-360,000 עד 400,000 מסירות רכבים ב -2019, המשקיעים נשארים זהירים לאור היסטורית התחזיות חסרות השאפתנות של החברה.

"הסביבה של טסלה נעשית קשוחה יותר ויש סימני שאלה לגבי היכולת של החברה לספק רווחים ברי קיימא", אמר סוון דיירמאייר, אנליסט אינדפנדנט ריסרצ'. "יצרנים גדולים אחרים כבר עומלים על רכבים חשמליים משלהם, בזמן שהם מקבלים תשואות גבוהות ממכוניות רגילות שעובדות על מנוע בעירה."

חוזקה הפיננסי של טסלה מהווה דאגה למשקיעים, וזאת  לאחר שהחברה נאלצה לשלם אג"ח להמרה בהיקף של 920 מיליון דולר בחודש פברואר – פעולה ש"אכלה" כ-3.7 מיליארד דולר של מזומנים ושווי מזומנים שמהסכום בו החזיקה בסוף השנה שעברה. מאסק הזהיר שטסלה תפסיד כסף במהלך הרבעון הראשון שרק הסתיים, ונזכיר שהחברה עוד צריכה לשלם 566 מיליון דולר באג"ח להמרה בחודש נובמבר. עם זאת, לטענתה של טסלה, יש לה מספיק כסף כדי לשלם את החובות עם תזרים מזומנים הקיים.

נציין כי מודל 3 זמין בארה"ב מאז 2017, אם כי קצב המכירות שם הואט עם הסרת כמה תמריצי מס, והחברה נאבקה כדי להזיז את המכונית במהירות לתוך אירופה וסין. ברבעון הראשון טסלה מסרה 63,000 כלי רכב, לעומת 90,966 בשלושת החודשים האחרונים של 2018.

תגובות לכתבה(2):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ואצלנו בטר פלייס קרסה
    זרובבל 12/04/2019 07:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה שטסלה יצליחו. מכונית חשמלית - פחות עשן בעולם
    סגור
  • בטר פלס הייתה מיזם סחטני ויקר
    ציוני גאה 12/04/2019 22:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטר פלס נבנתה בתפיסה שתביא סופר ערך לבעלים ומחיר יקר ללקוחות, אין פלא שנכשל...
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות