נתוני המאקרו החיוביים מכיוון סין שולחים את מניות הרכב לעליות
מכירות הרכב באירופה רושמות חודש שביעי ברציפות של ירידות, אך עם זאת, ייתכן שהתאוששות בדרך לאור נתוני המאקרו הטובים שפורסמו הבוקר בסין, שוק הרכבים הגדול בעולם.
לאחר פרסום הנתונים, מניות יצרניות הרכב רשמו עליות נאות, כאשר סין מכה בתחזיות צברה הצמיחה ברבעון הראשון. פולקסוואגן, שמוכרת כ-40% מכלי הרכב שלה שם, הובילה את העליות עם עלייה של 1.6% ועלייה דומה במדד ה-Stoxx Europe 600 Automobiles & Parts Index.
מנכ"ל VW, הרברט דיס, וראש ממשלת סין, מקוטו אוצ'ידה, שיתארחו בתערוכת הרכב בשנחאי השבוע, אמרו כי הם מצפים שהשוק הסיני יתאושש במחצית השנייה של השנה, וזאת לאחר שמכירות הרכב בסין התכווצו בשנה שעברה לראשונה מזה יותר מ -20 שנה.
התאוששות בסין צפויה לתת רוח גבית חיובית בשוק הרכבים העולמי, וזאת כשכאמור, אירופה עד כה מראה סימנים קטנים להתאוששות מאז ספטמבר, אז בדיקות זיהום האוויר החדשות גרמו למהומה. איטליה, שבה הכלכלה כבר מתכווצת, עלולה להחלש עוד יותר, כאשר היקף מכירת המכוניות של המדינה בספרד תואמות את התחזיות להאטה בכלכלה שהייתה גמישה עד כה. גרמניה, השוק הגדול ביותר של היבשת, בקושי שרדה את המיתון בסוף השנה שעברה, והסיכויים להתאוששות נותרו עמומים.
מספר ההזמנות באירופה ירד ב -3.3% בחודש מרץ ל -1.77 מיליון מכוניות, כאשר איטליה מובילה את הירידות בשווקים העיקריים עם ירידה של כמעט 10 אחוזים, ואחריה ספרד. "שיפור בהזמנות הרכב אינו באופק לנוכח הסביבה הכלכלית העגומה, הוויכוח הבלתי פוסק של הברקזיט והסיכונים הפוליטיים", כך דווח ב- EY Consulting.
השוק הרך יותר מוסיף לקושי של יצרניות הרכב שנלחמות כדי לקצץ בהוצאות. BMW נקטה לאחרונה בצעדים שנועדו לחסוך 12 מיליארד יורו עד שנת 2022, כמו גם יריבתה דיימלר שמחפשת אחר הפחתת עלויות. נזכיר כי השוק האירופאי צפוי לעמוד בלחץ בשנה הבאה עם כניסתן לתוקף של תקנות הדוקות יותר על פליטת דו תחמוצת הפחמן, בעוד שהזמנות כלי רכב חשמליים הן עדיין חלק זעיר מהמכירות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה