נסטלה ויוניליוור העלו את המחירים והכו את התחזיות

יוניליוור עלתה ב-3.6% באמסטרדם, ונסטלה עלתה כ-1.3% בציריך. ענקיות מוצרי הצריכה האירופאיות הצליחו לגלגל את עליית מחירי חומרי הגלם לצרכנים ולהכות את התחזיות
 | 
telegram

ענקיות מוצרי הצריכה של אירופה מציגים סימני חיים מחודשים על ידי מכירת מזון וציוד ניקיון, גם במחירים גבוהים יותר.

נסטלה ויוניליוור הפתיעו את המשקיעים עם תחילת השנה החזקה, כשהן דיווחו על צמיחה במכירות ברבעון הראשון, מעבר להערכות האנליסטים. יצרנית ה"קיטקאט" השווייצרית והבעלים האנגלו-הולנדי של סבון דאב דיווחו על שילוב של תמחור משופר וכמויות גדולות יותר.

בצהרי היום, יוניליוור עלתה ב-3.6% באמסטרדם, כאשר נסטלה עלתה כ-1.3% בציריך. החברות סיפקו תשובה מוחצת לביצועים החלשים של יריבתם האמריקאית קראפט היינץ, שאיבדה גובה מאז שדיווחה על אזהרת רווח והפחתת נכסים בחודש פברואר - כשנתיים לאחר נסיון לא מוצלח להשתלטות על יוניליוור. החברות הרב לאומיות האירופיות הצטרפו לעמיתים בארה"ב כמו פפסיקו במכירת מוצרים נוספים, כשהן גם מצליחות לגלגל את עלות חומרי גלם הגבוהה יותר אל הצרכנים.

כותרת ראשית

- כל הכותרות

בנסטלה, למשל, התמחור עלה בכ-1.2% והיה הגבוה ביותר בעשרת הרבעונים האחרונים. המוצרים שנפגעו ביותר מעליית המחירים כללו בקבוקי מים, כאשר מחירי הנפט הגבוהים הפכו את ייצור הפלסטיק וההובלה ליקרים יותר. יוניליוור גם סבלה מעלויות גבוהות יותר של פטרוכימיה כגון אלקילבנזן ליניארי, מרכיב בדטרגנטים מתכלים, יחד עם עליית מחירי חומרי הגלם בתחום המזון.

ביום רביעי, חברת דנונה דיווחה כי היא חוזה עליה במחיר החלב, כמו גם במחיר הסוכר והפירות. בעוד שמחירי הסוכר עלו במהלך השנה האחרונה, מחירי סחורות אחרות כגון קקאו וקפה ירדו.

בעוד שאירופה ויפן סובלות מעליית מחירים נמוכה באופן עקבי או אפילו דפלציה (ירידת מחירים), שיעורי האינפלציה הגבוהים יותר צצים במקומות כמו טורקיה וארגנטינה. הצרכנים המרוקאים ניהלו חרם לא רשמי על מוצרי דנונה באמצעות המדיה חברתית בשנה האחרונה, כדי למחות על מה שהצרכנים רואים כמחירים בלתי הוגנים.

תוך כדי העלאת מחירים, נסטלה ויוניליוור נהנו גם מהתרחבות לתחומים חדשים, כאשר מותגי הקווים הישנים שלהם נמצאים על סף קיפאון. המכירות בחטיבת הבית של יוניליוור, שגדלה בקצב כפול מקצב הקבוצה, הובלו בחלקן על ידי מוצרים מודעים יותר לסביבה תחת המותג "הדור השביעי" של החברה. הרכישות אותן ביצעה החברה האנגלו-הולנדית מאז שנת 2015 רשמו עלייה קולקטיבית בשיעור דו ספרתי ברבעון.

ההכנסות של נסטלה עלו ב-3.4% על בסיס אורגני ברבעון הראשון, כאשר החברה הכתה את הקונצנזוס של האנליסטים שעמד על כ-2.8% ורשמה את שולי הרווח הגדול ביותר מאז שמארק שניידר, המנכ"ל, החל להוביל את חברת המזון הגדולה ביותר בעולם ב-2017. ביוניליוור, המכירות הבסיסיות עלו ב-3.1% ברבעון, כשבדומה לנסטלה, האנליסטים ציפו ל-2.8%.

תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות