
טסלה מתכננת להעלות מיליון מוניות רובוטיות לכביש בשנה הבאה
טסלה מכוונת לשוק שיתוף הרכבים וקוראת תיגר על אובר וליפט, כשבכוונתה להביא את בשורת המכוניות החשמליות להמונים. לדבריו של אילון מאסק, שילוב הטכנולוגיה של נהיגה עצמית עם שירות שיתוף יעשה את זה מטורף עבור הצרכנים לקנות מכוניות אחרות.
המנכ"ל אמר כי עד אמצע השנה הבאה, מיליון מכוניות נהיגה עצמית של טסלה יהיו על הכביש והוסיף כי הלקוחות יוכלו לשים את המכוניות שלהם על גבי רשת משותפת של מוניות רובוטיות, שיהיו מסוגלות לנוע ללא שליטת אדם.
אפילו למאסק, בן ה-47, שמעולם לא נרתע מתחזיות המוזרות, ציר הזמן הוא מאוד שאפתני. אפילו מנכ"ל אלפהבית, וואימונו, שנחשב באופן נרחב למוביל בתחום הרכב האוטונומי, נרתע מלהניח לכלי הרכב האוטונומיים שלו לשוטט ללא נהגי בטיחות. אבל כשטסלה ניצבת מול חששות גוברים לגבי הביקוש למכוניות חשמליות שלה, מנכ"ל החברה לא חושש לומר כי החברה ולקוחותיה יקצרו "הטבות כספיות גדולות" ברגע שמערכת הרובו-מוניות תהיה מוכנה.
- ביל אקמן ממשיך לקנות מניות נייקי: האם מדובר בהזדמנות קנייה לפני קאמבק?
- Grab מתפוצצת ברשתות - האם ההייפ מוצדק?
"המסר הבסיסי שהלקוחות צריכים לקחת איתם היום הוא שזה מטורף מבחינה כספית לקנות משהו אחר מלבד טסלה", אמר מאסק ביום שני במטה טסלה בפאלו אלטו, קליפורניה. "זה יהיה כמו בעלות על סוס בעוד שלוש שנים".
הקאצ' עבור המשקיעים של טסלה היא שכל זה הולך להיות יקר בטווח הקרוב. כשנשאל כמה טכנולוגיה אוטונומית עולה לטסלה, השיב מאסק: "זה בעצם כל מבנה ההוצאות שלנו".
בעוד שטסלה אמרה בעבר כי היא מצפה לתזרים מזומנים חיובי בכל רבעון מעבר לשלושת החודשים הראשונים של השנה, מאסק טוען עכשיו כי אומר המטרה היא תזרים מזומנים נייטרלי בזמן שהחברה עומלת על בניית צי של רכבי נהיגה עצמית אשר יעשו את דרכם לשירות המוניות הרובוטיות.
"מעתה ועד היום בו הרובו-מוניות תהיינה פרוסות ברחבי העולם, הדבר היחידי מבחינתנו הוא למקסם את מספר היחידות האוטונומיות שנוצרו ולהוביל את החברה לכיוון ניטרלי של תזרים מזומנים", אמר מאסק. "ברגע שצי המוניות הרובוטיות יהיה פעיל, אני מצפה לתזרים מזומנים מאוד חיובי."
מניית טסלה סיימה אמש את יום המסחר בירידה של 3.8% לשער של 262.75 דולר. המניה ירדה מתחילת השנה ב -21%.
במשך שנים, ההבטחה של טסלה הסתמכה על החדרת מודל 3 של החברה להמונים. עם זאת, מוקדם יותר החודש, טסלה ביטלה את האפשרות להזמין את הגירסה של מודל 3 באינטרנט. על פי התוכנית, לקוחות אשר בחרו לשכור את מודל 3 לא יוכלו לקנות את המכונית בסוף התקופה, כאשר המכוניות המושכרות יחזרו בסופו של דבר לשמש ברשת של החברה.
כאשר אנליסט אחד אמר למוסק שזה נשמע כאילו טסלה עושה מחויבות מאסיבית למאזן, ושאל על האסטרטגיה המימונית של החברה, המנכ"ל רמז לכך שייתכן גיוס בקרוב. "קשה לדבר על סיבוב הגיוס במקום הזה", אמר. "אני חושב שנעשה את המהלכים הנכונים. אני חושב שאנחנו נעשה את המהלכים שאתה חושב שאנחנו צריכים לעשות".