מורגן סטנלי הוריד את מחיר היעד לטסלה בתרחיש הגרוע ל-10 דולר
טסלה מקבלת מכה נוספת הבוקר מהאנליסטים של מורגן סטנלי, אשר קיצצו את מחיר היעד בתרחיש הגרוע ביותר עבור המניה ל-10 דולר בלבד על רקע החששות כי שוק המכונית החשמליות רווי.
"הביקוש הוא לב הבעיה", אמרו האנליסטים בראשות אדם ג'ונאס. "טסלה גדלה בקצב מהיר מדי יחסית לביקוש בטווח הקרוב, באופן אשר מכביד על תוצאותיה".
ג'ונאס הוריד את מחיר היעד שלו בתרחיש 'דובי' למניות טסלה מאומדן קודם של 97 דולר, בהנחה שטסלה תחמיץ את תחזית המכירות הנוכחית בסין בכמחצית, ושמר על מחיר יעד מרכזי של 230 דולר.
טסלה משכה לא מעט ביקורת לאחרונה ברקע לנתוני משלוחים חלשים. החברה מסרה רק 63,000 מכוניות ברבעון הראשון, אך מצפה לספק עד 100,000 מכוניות ברבעון השני. להכות את היעד לשנה כולה תהיה "משימת הרקולס", אמר דן איבס, אנליסט דן ודס ביום ראשון.
כדי להגדיל את הביקוש, טסלה תצטרך להתרחב באגרסיביות לתוך סין ולהציע כלי רכב במחיר נמוך יותר, על פי ג'ונאס ממורגן סטנלי. המתחים המסחריים בין ארה"ב לסין וסביבת השוק בינה לבין המתחרים החדשים מעמידים את האסטרטגיה הזו בסיכון.
טסלה ירדה ב-38% מתחילת השנה וביום שני פרצה את רמת ה-200 דולר למניה, לפני שסגרה בעלייה של 2.7% במחיר 203.36 דולר. המנכ"ל אילון מאסק קרא בשבוע שעבר לסקירה של כל ההוצאות של החברה, תוך התרעה על ירידה משמעותית בהכנסות.
מאסק גם העלה חששות בנוגע לשריפת המזומנים של החברה, בהתייחסו לטסלה שהפסידה 700 מיליון דולר ברבעון הראשון. יצרנית הרכב גייסה לאחרונה כ-2.4 מיליארד דולר, אך מאסק אמר שזה לא יספיק לזמן רב.
טסלה אינה לבדה במאבק בשווקים עולמיים חלשים יותר, כולל סין. הבנק המרכזי של גרמניה הזהיר את תעשיית הרכב של המדינה - אחד מעמודי התווך של הכלכלה האירופאית הגדולה ביותר – כי היא צפויה לעמוד בפני צרות נוספות עם ההאטה של סין. השפל, בשילוב עם מתחי הסחר בין ארה"ב לסין, מגיע בדיוק כאשר יצרניות הרכב פועלות במרץ לפתח מכוניות חשמליות.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה
-
1.לא מעט חברות יצרניות הכריזו על פשיטת רגל קרובההנביא 21/05/2019 19:47הגב לתגובה זו3 0זה כלל את GM ואת BEOING. הם לא פשטו את הרגל. מה שקורה בחברות כאלה, שהעלויות יצור כה גבוהות, אך גם המחזור וגם הרווחים מאוד גבוהים והם תלויי מוצר, כך שבחודש אחד יכולים לכסות הכל. טסלה היתה בגדר של סטארטאפ בחזון של אילון מאסק. לא בטוח שטעות, כי אחרת לא היו מגיעים לשווי שוק יותר מחברות ותיקות. צריך להעז כדי להרים חברה כזו. בשל כך נכנס להלוואות, וכשנכנסים להלוואות של מיליארדים זה נכנס להפסדים של המניה. להוציא את ההלוואות - החברה רווחית ומעלה, אך גובה ההלוואות גבוה, מה שמחייב ייצור גבוה. נראה שכעת טסלה במצב שכן יכולים להחזיר את ההלוואות. הבנקים לא ייתנו למניה לקרוס. מה שקרה בימים האחרונים זה משיכת כספים כדי לממן פעילות. מה שנקרא buyback. אני מאמין שבהתנהלות נכונה, וכן - אילון מאסק עם כל השטויות שעשה, כן מכוון לזה - החברה תצליח להתאושש מהר מאוד ממה שאנו מצפים. בהצלחה!סגור