לראשונה מאז מאי 2018 - עלייה במכירות הרכבים בסין
שוק הרכב של סין מראה סימני התאוששות מנתוני המכירות הקשים של השנה האחרונה, וזאת כאשר סוחרי הרכב מציעים הנחות גדולות על המלאי הקיים לפני כניסתם של חוקי הפליטה החדשים.
המכירות הקמעונאיות של רכבים פרטיים, רכבי פנאי-שטח, וכלי רכב רב תכליתיים עלו ב -4.9% ל-1.8 מיליון יחידות בחודש יוני לעומת השנה קודמת, כך על פי נתונים ראשוניים של איגוד הרכבים בסין. זוהי העלייה הראשונה מאז מאי 2018 עבור השוק הגדול ביותר בעולם.
הדו"ח מפיח תקווה מסוימת אצל יצרניות הרכב והסוחרים אשר נאבקים עם השפל הראשון בביקוש בדור הנוכחי, שנגרם על ידי האטה בצמיחה הכלכלית, המתחים בגזרת הסחר והחמרת חוקי הפליטה. עם זאת, התאוששות רחוקה מלהיות בטוחה, כאשר הערכות האנליסטים מדברות עדיין על ירידה של כ-5% השנה.
בעוד שנתוני חודש יוני מעודדים את השוק המקומי, הם מנופחים על ידי ההנחות האחרונות ולא יהיה קל עבור השוק לשמור על הצמיחה, אמר צ'וי דונגשו, המזכיר הכללי של ה-PCA, לכתבים בבייג'ינג.
סוכניות הרכב הורידו את המחירים ב -50% בשבועות האחרונים, על פי דיווחי התקשורת המקומיים, כדי לנקות את מלאי הרכבים שלהם שאינם עומדים בסטנדרטים החדשים של הפליטה, וזאת כאשר שמונה עשר מחוזות ואזורים - אשר יחד מהווים את רוב המכירות של סין במכוניות - דורשים מכלי הרכב לעמוד בקריטריונים החדשים החל מ-1 ביולי.
"תמריצים לטווח קצר מסןג כזה הגבירו את המכירות", אמר ג'ו קונגיאן, מזכ"ל לשכת המסחר של סין לענייני מסחר. "אבל זה גם שיבש את השוק וערער את רווחיות הסוחרים, ותהיה לו השפעה שלילית על השוק בטווח הארוך".
הצליליה חסרת התקדים פגע במותגים המקומיים קשה במיוחד, אם כי מובילת השוק, פולקסוואגן, חוותה ירידה במכירות על פי נתוני LMC. המכירות של ביואיק, שברולט, וג'נרל מוטורס ירדו השנה גם בחודש מאי, בעוד שאלו של מרצדס, BMW, הונדה, וטויוטה עלו, על פי הנתונים.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה