אמזון תבצע שינויים נרחבים לטובת מוכרי הצד השלישי תחתיה
ענקית המסחר המקוון, אמזון, הגיעה להסכם עם רשות ההגבלים העסקיים בגרמניה ואוסטריה בנוגע לאופן שבו היא מטפלת בסוחרי צד שלישי תחת הפלטפורמה שלה, וזאת כאשר היא עומדת בפני חקירה אירופית גדולה יותר לגבי השימוש בנתוני המוכרים.
ענקית הקמעונאות בארה"ב תשנה את הסכם השירותים העסקיים שלה ברחבי העולם באמצע חודש אוגוסט, כדי לטפל בתלונות מצד המוכרים", כך מסר אתמול איגוד העסקים הגרמני.
"השגנו שיפורים מרחיקי לכת למוכרים הפעילים בשוקי אמזון ברחבי העולם", אמר אנדריאס מונדט, הרגולטור הגרמני. "ההליכים שהיו בעבר מסתיימים עכשיו".
עם זאת, הצרות של אמזון באירופה רק מתחילות, כאשר החברה צפויה לעמוד בפני חקירה מלאה של רשות ההגבלים העסקיים האירופאית, עליה צפויה לצאת הודעה כבר השבוע. מטרת החקירה היא המודל העסקי המקוון של אמזון כמארחת קמעונאים קטנים רבים והיא צפויה להשפיע גם על ענקיות טכנולוגיה אחרות בענף.
האיחוד האירופי יבחן כיצד אמזון עושה שימוש בנתונים שהיא אוספת ממוכרים על פלטפורמת המכירות שלה, כגון מה הם המוצרים הנמכרים ביותר, וכיצד אמזון משתמשת בנתונים כדי לייצר לעצמה יתרון כשהיא משיקה פריטים דומים.
אמזון מסרה כי היא תבצע שינויים בהסכם השירותים העסקיים שלה החל מה-16 באוגוסט ותטפל בבעיות שהועלו על ידי הרגולטור הגרמני והאוסטרי. בין השינויים שיתבצעו, החברה תנסה לפתור את התלונות לגבי תנאי תפעול העסק, הוראות האחריות, סעיפים שנוגעים לשאלה מתי המוכרים יכול לתבוע את החברה ומתי החברה רשאית לחסום או לסגור חשבונות מוכרים. התנאים של אמזון על החזרות וזיכוי עבור הלקוחות לא ישתנה, אמר הרגולטור הגרמני.
בנוסף, אמזון התחייבה לרדד את תוכנית הדירוג שלה למוכרים בשוק שהם הבעלים של שם המותג הרשום אצל אמזון. זוהי תגובה לתלונות המוכרים כי אמזון מתעדפת את מכירות המותג שלה על פני מוכרי צד שלישי, מכיוון שיש לה שליטה על הדירוג ועל הביקורות מבחוץ.
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה