רשות שדות התעופה: דירוג Aaa.il באופק יציב לחוב של 3.1 מיליארד ש'
ברקע המשבר בתחום התעופה בצל הקורונה, הכנסותיה של רשות שדות התעופה קרסו והביאו את זו להנפיק אג"ח ובאמצעותו לממן את הוצאותיה השוטפות. לפני כשנה, כהוראת שעה אושר לחברה הממשלתית לגייס בהיקף של 3.1 מיליארד שקל, וכעת לקראת הנפקת האג"ח במדרוג מעניקים דירוג של Aaa.il באופק יציב לחברה.
בדוח של מדרוג מוזכר כי עיקר הפעילות התעופתית הוא מתן שירותים לנוסעים ולמטוסים עבורן היא גובה אגרות. בתחום המסחרי הרשות היא שנותנת זיכיונות להפעלת חנויות בדיוטי פרי, משכירה נכסים בבעלותה ומספקת רשיונות לפעילות לחברות מסחריות בנמלי התעופה ובמעברי הגבול. עיקר ההכנסות בגין פעילות זו נובעות מדמי הרשאה מזכיינים. בשנים 2020-2018 הניב מגזר זה בממוצע כ-40% מהכנסות הרשות.
"בשנים שקדמו לפרוץ מגפת הקורונה חלה צמיחה עקבית בהכנסות הרשות, כפועל יוצא של הגידול בכמות הנוסעים בנמלי התעופה בישראל בכלל, ובנמל התעופה בן גוריון בפרט", מציינים במדרוג. ב-2019 עמדה כמות הנוסעים השנתית על כ-26.5 מיליון, והיקף הכנסות הרשות הסתכם ב-4.1 מיליארד שקל עם רווח תפעולי מתואם (בניכוי תמלוגים למדינה) של 887 מיליון שקל.
בנימוקי הדירוג נכתב כי "הערכתנו היא כי בשל תלות הרשות במדינה, ביצועיה העסקיים העצמאיים הנוכחיים של הרשות הינם בעלי השפעה נמוכה על יכולת שירות החוב שלה. בהתאם לכך, הערכת מידרוג לסיכון האשראי של רשות שדות התעופה מתבססת על הערכת מידת הסבירות לתמיכת המדינה ברשות במידת הצורך - ואנו מעריכים כי זו גבוהה מאוד, וכן כי הסבירות להעדפת הממשלה לפרוע את חובותיה על פני חובות החברה הינה נמוכה".
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה