המדינה בוחנת הקטנת השתתפות בהוצאות של אל על
נכון להיום המדינה מכסה כ-97.5% מהוצאות הביטחון של אל על; המדינה רוצה לצמצם את חלקה בכדי לחסוך בהוצאות, אל על מבקשת הפחתה הדרגתית
לאל על אל על 1.75% הייתה שנה חלומית, לקופת המדינה פחות, ולכן המדינה רוצה עכשיו להפחית את ההשתתפות שלה בהוצאות של אל על, אבל גם של שאר חברות התעופה הישראליות. חברת התעופה דיווחה כי היא נמצאת במשא ומתן עם המדינה בנוגע להפחתת ההשתתפות שלה בהוצאות הביטחון של החברה, שעומדת נכון להיום על 97.5%. אל על לא חושפת את הסכומים המדויקים של הוצאות הביטחון שלה, וגם לא את הסכומים שהמדינה תורמת לה.
המשא ומתן של אל על עם המדינה הוא במסגרת הדיונים להארכת ההסכמים שנחתמו בין 2021-2022. הדיונים צפויים להימשך עוד מספר חודשים אך המדינה ציינה כי השינויים שיוחלטו לגבי שיעור ההשתתפות של המדינה בהוצאות הביטחון של החברות יחולו רטרואקטיבית החל מה-1.1.2025.
"ההחלטה צפויה לחזק את חברות התעופה הישראליות בעלות נתח שוק הקטן יותר, ולשפר משמעותית את מנגנון ההשתתפות של המדינה באופן שייצר תמריצים מדויקים יותר לחברות התעופה תוך שכלול התחרות בענף", נמסר מטעם המדינה. "בנוסף, הוחלט גם להקדים את תשלומי המדינה בגין עלות התפעול של מערכת מגן רקיע לחברות ישראייר וארקיע, שטרם מימשו את זכותן לעשות זאת".
לאל על כאמור הייתה שנה חלומית. ההכנסות שלה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב-2.58 מיליארד דולר לעומת 1.82 מיליארד דולר בתקופה המקבילה, כאשר הרווח הנקי שלה בתקופה הזו הסתכם ב-415 מיליון דולר שהם בערך 1.5 מיליארד שקל - כמעט חצי משווי השוק שלה שעומד נכון להיום על 3.45 מיליארד שקל.
רק החודש זינקה המניה ב-15%, בעיקר על רקע התקיפות של החות'ים לאזור המרכז. המשקיעים בישראל רואים את האירועים והם יודעים שזה עשוי לדחות את חזרת חברות התעופה הזרות, ובמיוחד את הגדולות כמו אייר פראנס, לופטהנזה - שכוללת מספר חברות תעופה - והחברות האמריקאיות. עיקר רווחיה של אל על באים על חשבון ביטול הפעילות של חברות אמריקאיות כי הקווים לארה"ב הם הרווחיים ביותר. הם עושים חשבון ורואים רבעון רביעי טוב מאוד, וכנראה גם שתחילת 2025 תהיה טובה.
מניית אל על נסחרת לפי שווי של 3.45 מיליארד שקל אחרי עלייה של 123% השנה.
- 2.יואל 30/12/2024 13:40הגב לתגובה זועד שער 250
- 1.נהוראי 30/12/2024 12:08הגב לתגובה זולטובת כלל אזרחי המדינה.מי שלא רוצה שלא יטוס.